MRA Community Forum

• Login
    • Search
    • Categories
    • Awards
    • Recent
    • Tags
    • Popular
    • Users
    • Groups
    • Support

Track rijden ipv route obv track

[App] Problems, Bugs and other Issues
    5
    6
    382
    Loading More Posts
    • Oldest to Newest
    • Newest to Oldest
    • Most Votes
    Reply
    • Reply as topic
    Log in to reply
    This topic has been deleted. Only users with topic management privileges can see it.
    • Reinier007
      Reinier007 last edited by

Als ik in de nieuwe MRA MyRoute-app een track wil gaan rijden, probeert de app er een route van te maken. Dat wil ik niet. Dat gebeurt bijvoorbeeld als de track een stuk fietspad of op de kaart een niet bestaande weg volgt. De app gaat dan een route berekenen om om dat punt heen te navigeren. Dat wil ik niet. Een track is een track en wil ik zuiver kunnen volgen. Ook al is dat een stuk off road. En ja, dat betekent dat ik zelf moet opletten of ik ergens door mag rijden of niet.
      En als ik dan deels van een track afwijk omdat die niet 100% zuiver is, wil ik dat de app me naar het dichtstbijzijnde punt van die track brengt.
      Is dit een redelijke wens? Of zie ik iets over het hoofd waarom dit nu niet het geval is?

Rob Verhoeff Michel van Hagen MRA-Founder 2 Replies Last reply Reply Quote 0
      • Rob Verhoeff
        Rob Verhoeff @Reinier007 last edited by

@Reinier007 ja, is bekend en onderkend. De turn-by-turn navigatie maakt gebruik van de Here-kaart en over een "niet bestaande weg" mag je niet rijden van Here tijdens de navigatie. Hij zal je er dus altijd proberen omheen te leiden.
        Volgens mij is daar nog niet snel een oplossing voor beschikbaar.

BMW K1600GT-P (2013) with BMW Navigator V | Nolan N100-5 with Sena 30K
        iOS on iPhone 13 (mounted on Quadlock)
        Apple CarPlay in VW T-Roc (wired)
        Routelab on MacBook Air & iMac (Ventura & Monterey)

1 Reply Last reply Reply Quote 0
        • Michel van Hagen MRA-Founder
          Michel van Hagen MRA-Founder administrator @Reinier007 last edited by

@Reinier007 said in Track rijden ipv route obv track:

Als ik in de nieuwe MRA MyRoute-app een track wil gaan rijden, probeert de app er een route van te maken. Dat wil ik niet. Dat gebeurt bijvoorbeeld als de track een stuk fietspad of op de kaart een niet bestaande weg volgt. De app gaat dan een route berekenen om om dat punt heen te navigeren. Dat wil ik niet. Een track is een track en wil ik zuiver kunnen volgen. Ook al is dat een stuk off road. En ja, dat betekent dat ik zelf moet opletten of ik ergens door mag rijden of niet.
          En als ik dan deels van een track afwijk omdat die niet 100% zuiver is, wil ik dat de app me naar het dichtstbijzijnde punt van die track brengt.
          Is dit een redelijke wens? Of zie ik iets over het hoofd waarom dit nu niet het geval is?

Persoonlijk zou ik dan rijden met de gratis 'basis navigatie' van de app. De routelijn wordt getekend in de kaart en dan kun je de routelijn volgen zonder turn by turn instructies, perfect voor TET routes, fietsen of wandelen.

“People don’t take trips, trips take people.” – John Steinbeck

Reinier007 1 Reply Last reply Reply Quote 0
          • Reinier007
            Reinier007 @Michel van Hagen MRA-Founder last edited by

@Michel-van-Hagen-MRA-Founder
            Je suggestie om de 'basis-navigatie' te gebruiken zou voldoende moeten zijn. Maar kan je me even helpen wat je daarmee precies bedoelt? Hoe gebruik ik die?
            Dank!

Con Hennekens 1 Reply Last reply Reply Quote 0
            • Con Hennekens
              Con Hennekens @Reinier007 last edited by

@Reinier007, Ik begrijp dat het om een fietsroute ging?
              Geef hem in de planner ook de transportmodus "fiets" mee. Als je de route in de app opent krijg je dan niet de suggestie voor "Navigeer", maar in plaats daarvan "Open route". Doe dat, en klik vervolgens op het kompas symbool. De routelijn wordt zichtbaar, en de kaart schuift met je mee. Je volgt gewoon de lijn op de kaart. Je krijgt dan echter geen instructies.

I am not affiliated with MyRoute-App. The help I am offering is entirely voluntary.
              I am just an enthusiastic user, and hope you will be one too!

Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebar to the saddle.

tourist 1 Reply Last reply Reply Quote 0
              • tourist
                tourist @Con Hennekens last edited by

@Con-Hennekens Jouw workaround lijkt te werken voor mij. Deze functie heb ik nog wel eens nodig bij het voorrijden van sportevenementen waarbij we met de motor over het parcours rijden, waaronder fietspaden. Ik zal het komend weekend bij het voorrijden van een halve marathon verder testen.

1 Reply Last reply Reply Quote 0
                • 1 / 1
                • First post
                  Last post
                ACTIVE USERS
                POPULAR TOPICS
                • Geen synchronisatie?

• Plaatsnamen in buitelandse taal

• Melding uitzetten

• Probleem navigeren op telefoon

• Hallo, als lifetime gold member werd er vandaag 35€ van mijn rekening gehaald.

• Android auto op de motor

• Unable to select desired voice.

• Phone shut down due to overheating.

MY GROUPS