Skip to content
  • Categories
  • Recent
  • Popular
  • Support
  • MyRoute-app
Collapse
Brand Logo

MRA Community Forum

1. Home
  2. The MyRoute-app
  3. [App] Problems, Bugs and other Issues
  4. Deel van MRA app loopt vast tijdens het rijden (AA)

Deel van MRA app loopt vast tijdens het rijden (AA)

Scheduled Pinned Locked Moved [App] Problems, Bugs and other Issues
8 Posts 3 Posters 62 Views 3 Watching
  • Oldest to Newest
  • Newest to Oldest
  • Most Votes
Reply
  • Reply as topic
Log in to reply
This topic has been deleted. Only users with topic management privileges can see it.
  • kevinsfanclubundefined Offline
    kevinsfanclubundefined Offline
    kevinsfanclub
    wrote last edited by kevinsfanclub

Afgelopen weekend heel veel gereden met de My Route app. Fijn te zien dat de app best redelijk door ontwikkeld is de laatste maanden en het batterijverbruik minder lijkt te zijn maar ik liep toch tegen issues aan:

• Zodra ik even van de route afwijk of de GPS signaal kwijt is raakt de MRA app van slag. Dit resulteert erin dat de visuele instructies blijven laden en de rest van de rit moet meer werken. De route op de kaart blijft wel up to date en ook de gesproken instructies blijven up to date.

• Ik heb 1x mee gemaakt dat er geen route meer werd getoond. Ook niet na het opnieuw inladen van de route. Het leek wel alsof MRA totaal geen connectie had. Ik kreeg namelijk geen enkele info op het scherm en het beeld klopte niet met waar ik reed en bewoog ook niet. De echte oplossing was stoppen en de app volledig afsluiten en opnieuw opstarten. Helaas heb je die optie niet in een extern scherm en alleen op je telefoon.

• Vanwege de verstoringen heb ik op 1 dag wel 8x een route opnieuw gestart. In 4 van de 8 gevallen pakte hij mijn locatie wel goed op. In 4 gevallen moest ik terug naar routepunt 1. Tijdens het rijden moet je dan 27 routepunten met de hand overslaan. Op je telefoon kun je dit eenvoudiger doen via routepunten en het routepunt vast te houden waar je verder naar toe wilt gaan. Op een extern scherm kan dit niet.

• Nog een minor dingetje. Als ik zonder route rij (voorrijder heeft in dit geval een andere route ingeladen dan ik) dan geeft de MRA app ook geen max snelheid meer aan...

Mijn setup: Motorola G73 telefoon in mijn jas, draadloos verbonden aan mijn Carpuride 720.
    Telefoon netwerk Vodafone, Lokatie variërend van Kaiserlautern, via Eifel, Luxemburg naar Maastricht

MRA NEXT | Carpuride 702 | Aliexpress B10

Marinus van Deudekomundefined 2 Replies Last reply
    0
    • kevinsfanclubundefined kevinsfanclub

Afgelopen weekend heel veel gereden met de My Route app. Fijn te zien dat de app best redelijk door ontwikkeld is de laatste maanden en het batterijverbruik minder lijkt te zijn maar ik liep toch tegen issues aan:

• Zodra ik even van de route afwijk of de GPS signaal kwijt is raakt de MRA app van slag. Dit resulteert erin dat de visuele instructies blijven laden en de rest van de rit moet meer werken. De route op de kaart blijft wel up to date en ook de gesproken instructies blijven up to date.

• Ik heb 1x mee gemaakt dat er geen route meer werd getoond. Ook niet na het opnieuw inladen van de route. Het leek wel alsof MRA totaal geen connectie had. Ik kreeg namelijk geen enkele info op het scherm en het beeld klopte niet met waar ik reed en bewoog ook niet. De echte oplossing was stoppen en de app volledig afsluiten en opnieuw opstarten. Helaas heb je die optie niet in een extern scherm en alleen op je telefoon.

• Vanwege de verstoringen heb ik op 1 dag wel 8x een route opnieuw gestart. In 4 van de 8 gevallen pakte hij mijn locatie wel goed op. In 4 gevallen moest ik terug naar routepunt 1. Tijdens het rijden moet je dan 27 routepunten met de hand overslaan. Op je telefoon kun je dit eenvoudiger doen via routepunten en het routepunt vast te houden waar je verder naar toe wilt gaan. Op een extern scherm kan dit niet.

• Nog een minor dingetje. Als ik zonder route rij (voorrijder heeft in dit geval een andere route ingeladen dan ik) dan geeft de MRA app ook geen max snelheid meer aan...

Mijn setup: Motorola G73 telefoon in mijn jas, draadloos verbonden aan mijn Carpuride 720.
      Telefoon netwerk Vodafone, Lokatie variërend van Kaiserlautern, via Eifel, Luxemburg naar Maastricht

Marinus van Deudekomundefined Offline
      Marinus van Deudekom
      Valued contributor
      wrote last edited by

@kevinsfanclub het minor dingetje is helemaal niks want als je geen route volgt, dat geef je tenminste aan, dan is het normaal dat er geen snelheid wordt getoond. Staat overigens wel op de wensen lijst van de gebruikers.

Honda Goldwing GL1500,
      Honda Silverwing GL 650
      DMD2 T865X 8 inch Android tablet using MRA next for navigation
      Garmin XT (almost in the cupboard)
      Samsung S24FE mounted on a Quadlock and using Android Auto in my car

kevinsfanclubundefined 1 Reply Last reply
      0
      • Marinus van Deudekomundefined Marinus van Deudekom

@kevinsfanclub het minor dingetje is helemaal niks want als je geen route volgt, dat geef je tenminste aan, dan is het normaal dat er geen snelheid wordt getoond. Staat overigens wel op de wensen lijst van de gebruikers.

kevinsfanclub
        wrote last edited by

@Marinus-van-Deudekom
        Geen bug, maar nieuw feature dus. Soms schakel ik dan van MRA over naar Waze.
        De bovenste 3 items leveren wel frustratie op 😠

1 Reply Last reply
        0

Marinus van Deudekom
          Valued contributor
          wrote last edited by

@kevinsfanclub de andere dingen hebben denk ik te maken met de lokale omstandigheden. Ik lees dat je vanuit Duitsland, Luxemburg en België naar Nederland bent gereden. Uit eigen ervaring weet ik dat de internet verbindingen dat niet altijd optimaal zijn. Advies zou dan ook zijn om offline te navigeren. Ik vermoed dat jij online hebt genavigeerd en dan is wat je hebt ervaren helaas niet ongebruikelijk.

Honda Goldwing GL1500,
          Honda Silverwing GL 650

kevinsfanclubundefined 1 Reply Last reply
          0
          • Marinus van Deudekomundefined Marinus van Deudekom

@kevinsfanclub de andere dingen hebben denk ik te maken met de lokale omstandigheden. Ik lees dat je vanuit Duitsland, Luxemburg en België naar Nederland bent gereden. Uit eigen ervaring weet ik dat de internet verbindingen dat niet altijd optimaal zijn. Advies zou dan ook zijn om offline te navigeren. Ik vermoed dat jij online hebt genavigeerd en dan is wat je hebt ervaren helaas niet ongebruikelijk.

kevinsfanclub
            wrote last edited by

@Marinus-van-Deudekom Je vermoeden is juist. Ik had online aanstaan, maar wel alle kaarten vooraf alvast gedownload. Ik kreeg idd ook een keer de melding dat hij naar online wilde overschakelen, terwijl ik de offline functie niet eerder had gebruikt

Over een maandje testen met offline functie dus. Nadeel van offline is dat hij geen wegafsluitingen meer herkend denk ik dan he. Of herkend hij die op het moment dat je je offline kaarten het laatst hebt geupdate?

Marinus van Deudekomundefined 1 Reply Last reply
            0
            • M. Schrijverundefined Offline
              M. Schrijverundefined Offline
              M. Schrijver
              Valued contributor
              wrote last edited by

Als de app je vraagt om naar online te schakelen, zijn 2 mogelijke dingen aan de hand.
              Je route is niet gemaakt op de Here kaart.
              Je hebt offroad stukken in je route zitten. Zoals bijvoorbeeld een noodzakelijk is bij een veerpont.

(I use MRA Next only on Android Auto. Every comment, suggestion, etc will be based on my usage with Android Auto)

Marinus van Deudekomundefined 1 Reply Last reply
              0
              • M. Schrijverundefined M. Schrijver

Als de app je vraagt om naar online te schakelen, zijn 2 mogelijke dingen aan de hand.
                Je route is niet gemaakt op de Here kaart.
                Je hebt offroad stukken in je route zitten. Zoals bijvoorbeeld een noodzakelijk is bij een veerpont.

Marinus van Deudekom
                Valued contributor
                wrote last edited by

@M.-Schrijver dat gebeurd ook als je online navigeert en je komt in een gebied terecht waar de dekking minder of zelfs niet aanwezig is. Die dat constante zoeken naar een goede internet verbinding krijg je allerlei ongewenste effecten in je navigatie. Je kunt dan het beste overschakelen naar offline navigeren

Honda Goldwing GL1500,
                Honda Silverwing GL 650

1 Reply Last reply
                0

@Marinus-van-Deudekom Je vermoeden is juist. Ik had online aanstaan, maar wel alle kaarten vooraf alvast gedownload. Ik kreeg idd ook een keer de melding dat hij naar online wilde overschakelen, terwijl ik de offline functie niet eerder had gebruikt

Over een maandje testen met offline functie dus. Nadeel van offline is dat hij geen wegafsluitingen meer herkend denk ik dan he. Of herkend hij die op het moment dat je je offline kaarten het laatst hebt geupdate?

Marinus van Deudekom
                  Valued contributor
                  wrote last edited by

@kevinsfanclub als in die offline kaarten die afsluiting was opgenomen wel maar..... Dat is dikwijls niet het geval. Je bent dan op jezelf aangewezen om MRA een beetje te helpen met je eigen gezonde verstand.
                  Als het niet teveel gebeurd kan dat ook wel weer grappig zijn

Honda Goldwing GL1500,
                  Honda Silverwing GL 650

1 Reply Last reply
                  0
                  Reply
                  • Reply as topic
                  Log in to reply
                  • Oldest to Newest
                  • Newest to Oldest
                  • Most Votes

ACTIVE USERS
                  Marinus van Deudekomundefined
                  Marinus van Deudekom
                  M. Schrijverundefined
                  M. Schrijver
                  kevinsfanclubundefined
                  kevinsfanclub
                  POPULAR TOPICS
                  • Deel van MRA app loopt vast tijdens het rijden (AA)
                    Marinus van Deudekom
                    0
                    8
                    62

• TET Belgium or France?
                    Bouke Entundefined
                    Bouke Ent
                    0
                    5
                    106

• Hoogte als dataveld
                    Con Hennekensundefined
                    Con Hennekens
                    1
                    5
                    169

• Verlies van verbinding met het openbare internet met Android ( o.a Carpe Iter v4C )
                    Marinus van Deudekom
                    1
                    19
                    803

• Placement of waypoints
                    Martin Wilckeundefined
                    Martin Wilcke
                    0
                    33
                    1.0k

• Route or Tracklog
                    Con Hennekensundefined
                    Con Hennekens
                    0
                    3
                    53

• Spoken waypoints prevent spoken route directions
                    Con Hennekensundefined
                    Con Hennekens
                    0
                    10
                    356

• MyRoute app is consuming loads of phone battery in background
                    Marinus van Deudekom
                    0
                    3
                    58
                  MY GROUPS
                  • Login

• Login or register to search.
                  • First post
                    Last post
                  0
                  • Categories