Skip to content
  • Categories
  • Recent
  • Popular
  • Support
  • MyRoute-app
Collapse
Brand Logo

MRA Community Forum

1. Home
  2. MyRoute-app Routeplanner
  3. [Web] Suggestions and Discussion
  4. Afstand bij het plannen van een toeristische route

Afstand bij het plannen van een toeristische route

Scheduled Pinned Locked Moved [Web] Suggestions and Discussion
7 Posts 5 Posters 246 Views 2 Watching
  • Oldest to Newest
  • Newest to Oldest
  • Most Votes
Reply
  • Reply as topic
Log in to reply
This topic has been deleted. Only users with topic management privileges can see it.
  • Heinz-Berndundefined Offline
    Heinz-Berndundefined Offline
    Heinz-Bernd
    wrote last edited by

Bij het plannen van een toeristische route zou het geweldig zijn als je een geschat aantal kilometers zou kunnen opgeven. Voor een rit vanaf de bestemming berekent de app bijvoorbeeld een afstand van ongeveer 100 kilometer. Ik wil echter graag een route van 180-200 kilometer.

Lex.Kloet.RXundefined 1 Reply Last reply
    1
    • Con Hennekensundefined Offline
      Con Hennekensundefined Offline
      Con Hennekens
      Alpha tester
      wrote last edited by

Bij het gebruik van de routegenerator naar een eindbestemming kun je inderdaad geen eigen afstand opgeven. Dat kan alleen bij een rondrit.

I am just an enthusiastic MRA user, and hope you will be one too!

Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebar to the saddle.

Streetpilot 2610 / Zumo 660 / Zumo 395 / CAT S52 + MRA app

1 Reply Last reply
      0
      • Heinz-Berndundefined Heinz-Bernd

Bij het plannen van een toeristische route zou het geweldig zijn als je een geschat aantal kilometers zou kunnen opgeven. Voor een rit vanaf de bestemming berekent de app bijvoorbeeld een afstand van ongeveer 100 kilometer. Ik wil echter graag een route van 180-200 kilometer.

Lex.Kloet.RXundefined Offline
        Lex.Kloet.RX
        RouteXpert
        wrote last edited by

@Heinz-Bernd als het een "soort A=>B" route is, kun je expres een wat langere route maken. Kies dan in de route het hoogteprofiel 03cab8f9-022f-4a37-91a0-d9c4de48a72c-image.png
        Als je nu met je muis hoovert over het grafiekje over de hoogtes, wordt afstand tot de lijn, hoogte en totale afstand aangegeven. Op de kaart wordt met een vlaggetje aangegeven waar je bent en wat de hoogte is. Zo kun je op de meter nauwkeurig jouw etappe maken
        638270cc-742c-4583-be90-5a1e14bdada9-image.png
        3ab61849-f2ff-4888-b655-6a0c813c656a-image.png

Geluk/verliefdheid is net als in je broek plassen. Iedereen ziet het alleen jij voelt het.

Ducati Monster 1200 met Garmin Zümo XT
        Fiat 124 Spider/Camper Dethleffs met Navigation-App op Samsung Tab Active4 Pro
        MRA Lifetime Gold

1 Reply Last reply
        1
        • EMW-motorriddersundefined Offline
          EMW-motorriddersundefined Offline
          EMW-motorridders
          wrote last edited by

Je kan op een ander wijze een afstand inschatten en daar 20% af doen om dan via de route generator van A naar B te reizen.

1 Reply Last reply
          0
          • M. Schrijverundefined Offline
            M. Schrijverundefined Offline
            M. Schrijver
            Valued contributor
            wrote last edited by

Vind ik wel een goed idee.
            Verschillende apps hebben de mogelijkheid om een kronkel route te maken. Toch zie je vaak dat de route grof weg dezelfde vorm.
            Ondanks dat de mooiere wegen gezocht worden, krijg je toch altijd min of meer een directe route naar je eindpunt.
            Ook ik het wel vaker gedacht om een (ongeveer) rij-afstand in te kunnen geven. Zodat je de navigatie ruimte kan geven om wat creatiever te rekenen.

(I use MRA Next only on Android Auto. Every comment, suggestion, etc will be based on my usage with Android Auto)

Lex.Kloet.RXundefined 1 Reply Last reply
            0
            • M. Schrijverundefined M. Schrijver

Vind ik wel een goed idee.
              Verschillende apps hebben de mogelijkheid om een kronkel route te maken. Toch zie je vaak dat de route grof weg dezelfde vorm.
              Ondanks dat de mooiere wegen gezocht worden, krijg je toch altijd min of meer een directe route naar je eindpunt.
              Ook ik het wel vaker gedacht om een (ongeveer) rij-afstand in te kunnen geven. Zodat je de navigatie ruimte kan geven om wat creatiever te rekenen.

Lex.Kloet.RX
              RouteXpert
              wrote last edited by

@M.-Schrijver ik ben van mening, dat je de mooiste routes krijgt. Als je die zelf maakt. Voor mij is dat beginnen met de Michelinkaart, dan regelmatig even Streetview checken en op strategische punten je shapingpoints zetten. Duurt even, maar dan heb je het heste resultaat.
              Wat ik ook wel eens doe, als het wat verder weg is, is lokale motorrijders vragen naar de mooiste wegen in hun omgeving en dke aan elkaar rijgen.

Geluk/verliefdheid is net als in je broek plassen. Iedereen ziet het alleen jij voelt het.

Ducati Monster 1200 met Garmin Zümo XT
              Fiat 124 Spider/Camper Dethleffs met Navigation-App op Samsung Tab Active4 Pro
              MRA Lifetime Gold

1 Reply Last reply
              1
              • EMW-motorriddersundefined Offline
                EMW-motorriddersundefined Offline
                EMW-motorridders
                wrote last edited by EMW-motorridders

Ik zit in de creatieve sector en met creativiteit vind ik wel mooie routes, maar MRA helpt mij aardig vooruit de met routegenerator om het voorbereidend werk te doen.
                Maximaal aantal bochten en grootste hoogtes, het vermijden van snelwegen, tolwegen, carpooling en ook wel grote wegen. Ik laat het uittekenen volgens de denkpatronen van TomTom..
                Daarna ga ik zelf aan de slag en ga de routepunten automatisch laten vermeerderen, met name 1 waypoint om de 5 km. Ik start ook de vergelijkingsmodus met denkpatronen van Here.

Dan ga ik verschillende onderliggende mappen raadplegen zoals Michelin, Google Maps Hhybride enzovoort. Interessant is ook de Open Cyclo Maps erbij te nemen, want toegeven fietsers en mountainbikes rijden ook wel door mooie landschappen en dat kan inspirerend werken.
                Ik ga ook soms piepen bij de concurrentie, namelijk onze Vlaamse routeplanner RouteYou uit Gent.
                Het vraagt wat werk, maar als je inzoomt met OSM, zie je ook de mooie kastelen, monumenten, kerken, uitzicht punten en parken in de buurt van de route.
                Soms kan je ook do door de velden of wijngaarden of bossen rijden : de dirty roads.
                De TET-paden of ACT-paden raadplegen geeft weer andere inzichten.

Je zou een Waypoint-Generator kunnen ontwikkelen dat een scenic route of rondrit opstelt op basis van bijvoorbeeld wijngaarden of kastelen in de Loire streek of de beste uitzichtpunten vanuit je startpunt.
                Langs rivieren of langs kustlijn of Romaanse kerken of de whisky route in Schotland (kan gevaarlijk zijn)
                Dankzij super software, want ik gebruik niet graag het woord artificiële intelligentie, kan je hiermee ook aan de slag.

Er is met de motorfiets al zoveel te ontdekken in Europa dat je eigenlijk nooit tweemaal dezelfde route hoeft te rijden binnen de ons omringende landen.

En inderdaad, zoals hier gezegd is, kan dat lokale bevolking ook tips geven: ik heb het al meegemaakt met Italiaanse boswachters in de bergen.
                En dan zijn er ook die vele onverhardeimin of meer vlakke wegen met waterplassen en kleine geulen zonder over rotsblokken en boomstammen te moeten rijden met die zware Allroad motorfiets.

1 Reply Last reply
                0
                Reply
                • Reply as topic
                Log in to reply
                • Oldest to Newest
                • Newest to Oldest
                • Most Votes

ACTIVE USERS
                Con Hennekensundefined
                Con Hennekens
                EMW-motorriddersundefined
                EMW-motorridders
                Lex.Kloet.RXundefined
                Lex.Kloet.RX
                M. Schrijverundefined
                M. Schrijver
                Heinz-Berndundefined
                Heinz-Bernd
                POPULAR TOPICS
                • Stability problems after 4.4.0 update
                  Tom Grzelinskiundefined
                  Tom Grzelinski
                  2
                  15
                  743

• Updated beta! 4.4.1 (407)
                  Marinus van Deudekomundefined
                  Marinus van Deudekom
                  6
                  15
                  159

• MRA op Android Auto gebruikt muziekkanaal i.p.v. spraakkanaal
                  supergundefined
                  superg
                  3
                  11
                  590

• Link to route in mail opens app, not website
                  Corjan Meijerinkundefined
                  Corjan Meijerink
                  0
                  3
                  56

• trying to plan a route through a timed entry national park - waypoints are blocked - why?
                  Marinus van Deudekomundefined
                  Marinus van Deudekom
                  -1
                  2
                  28

• Move option / button gone?
                  JP dundefined
                  JP d
                  0
                  9
                  226

• Placement of waypoints
                  EMW-motorridders
                  0
                  23
                  767

• Verlies van verbinding met het openbare internet met Android ( o.a Carpe Iter v4C )
                  EMW-motorridders
                  0
                  15
                  572
                MY GROUPS
                • Login

• Login or register to search.
                • First post
                  Last post
                0
                • Categories