Skip to content
  • Categories
  • Recent
  • Popular
  • Support
  • MyRoute-app
Collapse
Brand Logo

MRA Community Forum

1. Home
  2. The MyRoute-app
  3. [App] Suggestions and Discussion
  4. Vraag over gebruik tablet

Vraag over gebruik tablet

Scheduled Pinned Locked Moved [App] Suggestions and Discussion
15 Posts 7 Posters 349 Views 3 Watching
  • Oldest to Newest
  • Newest to Oldest
  • Most Votes
Reply
  • Reply as topic
Log in to reply
This topic has been deleted. Only users with topic management privileges can see it.
  • Arjan de Vriesundefined Arjan de Vries

@Marinus-van-Deudekom thx. Ik heb een duo simkaart. Is het echter niet zo dat als je die in het tablet doet dat je dan problemen krijgt met je telefoon? Kan er niet alleen maar 1 apparaat goed functioneren?

Dit zegt de kpn site;
    Duosimkaart
    Een duosimkaart bestaat uit 2 simkaarten voor hetzelfde telefoonnummer. Deze simkaarten kan je in verschillende apparaten doen (bijvoorbeeld een mobiele telefoon en een carkit). Zo heb je 2 apparaten waarop je met hetzelfde nummer bereikbaar bent, zonder dat je de simkaart hoeft te wisselen.

Goed om te weten: Je kan één apparaat tegelijk gebruiken. Je zet het ene apparaat dus uit (of op vliegtuigstand) om het andere te gebruiken.

Marinus van Deudekomundefined Do not disturb
    Marinus van Deudekom
    Valued contributor
    wrote last edited by

@Arjan-de-Vries dat is precies wat het doet. Als ik op de motor zit staat de telefoon op vliegtuigstand. Tot nu toe, inmiddels ruim 2 maanden nog geen problemen ervaren. Als mijn tablet met een wifi netwerk verbonden is, zet ik e telefoon niet eens op vliegtuigstand. Gisteren zo mijn kaarten en update gegeven als experiment. Geen probleem werkt goed

Honda Goldwing GL1500,
    Honda Silverwing GL 650
    DMD2 T865X 8 inch Android tablet using MRA next for navigation
    Garmin XT (almost in the cupboard)
    Samsung S20FE mounted on a Quadlock and using Android Auto in my car

1 Reply Last reply
    0
    • Arjan de Vriesundefined Offline
      Arjan de Vriesundefined Offline
      Arjan de Vries
      wrote last edited by

Ik heb het getest. Als de telefoon op vliegtuigstand staat gaat het tablet direct online als ik gebeld word, gaat dat ook via het tablet. Werkt prima. Weer een stapje verder. Bedankt voor het meedenken.

1 Reply Last reply
      0

Hoi allen,

Ik heb mra altijd genavigeerd via de iPhone. Sinds kort heb ik een thork racing t865x tablet. Die gebruik ik in de offline modus. In mra offline navigatie aan staan. Hoe gebruik ik dan het best de routes? Als ik onderweg een andere route wil gebruiken en ik ben offline op het tablet, hoe doe ik dat dan? Kortom; hoe gebruik je mra het best met een offline tablet. Welke opties bij instellingen moeten allemaal aan of uit staan. Ik ben een beetje de weg kwijt.

Leike Lodiersundefined Offline
        Leike Lodiers
        wrote last edited by

@Arjan-de-Vries als je ook de webplanner routelab gebruikt en je zet ze in de database kun je ze gewoon syncen met je app en hoef je noet meer online te gaan.

Van Zumo 550 naar Navigator V naar Carpe iter V4b met MRA

Arjan de Vriesundefined 1 Reply Last reply
        1
        • Leike Lodiersundefined Leike Lodiers

@Arjan-de-Vries als je ook de webplanner routelab gebruikt en je zet ze in de database kun je ze gewoon syncen met je app en hoef je noet meer online te gaan.

Arjan de Vries
          wrote last edited by

@Leike-Lodiers eh, ik geloof dat ik je niet geheel begrijp. Ik moet toch online zijn om te synchroniseren?

Rob Verhoeffundefined Leike Lodiersundefined Con Hennekensundefined 3 Replies Last reply
          0

@Leike-Lodiers eh, ik geloof dat ik je niet geheel begrijp. Ik moet toch online zijn om te synchroniseren?

Rob Verhoeffundefined Online
            Rob Verhoeffundefined Online
            Rob Verhoeff
            Alpha tester
            wrote last edited by

@Arjan-de-Vries said in Vraag over gebruik tablet:

Ik moet toch online zijn om te synchroniseren?

Ja, om alles een keer te synchroniseren moet je online zijn. Dat kan niet anders. Daarna kun je offline navigeren als je alle routes heb gesynchroniseerd. Als je de synchronisatie aanvinkt voor al je routes dan worden ze automatisch gesynchroniseerd zodra je een keer online bent.

BMW K1600GT-P (2013) with BMW Navigator | Nolan N100-5 with Sena 30K
            iOS on iPhone 13 (mounted on Quadlock)
            Apple CarPlay in VW T-Roc (wired)
            Routelab on MacBook Air & iMac (Sequoia & Monterey)

1 Reply Last reply
            1

Leike Lodiers
              wrote last edited by

@Arjan-de-Vries Dat doe je toch voor je vertrekt neem ik aan....

Van Zumo 550 naar Navigator V naar Carpe iter V4b met MRA

1 Reply Last reply
              0

Con Hennekensundefined Offline
                Con Hennekens
                Alpha tester
                wrote last edited by

ik geloof dat ik je niet geheel begrijp. Ik moet toch online zijn om te synchroniseren?

Uiteraard, maar dan kan dan ook gewoon op de wifi thuis of die van het hotel. Of desnoods even een hotspot maken. Even in het route menu tot het blauwe balkje verdwijnt. Onderweg hoef je dan niet te synchroniseren.

In de adviezen die ik hier lees mis ik nog een ding: Als je volledig offline wilt navigeren adviseer ik om "Navigeer routes als track" uit te zetten. Tracks rijden werkt het beste als je online bent, en dat wil je dus niet. En natuurlijk je kaarten offline downloaden, maar dat wist je wel denk ik 😉

I am just an enthusiastic MRA user, and hope you will be one too!

Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebar to the saddle.

Streetpilot 2610 / Zumo 660 / Zumo 395 / CAT S52 + MRA app

Arjan de Vriesundefined 1 Reply Last reply
                1
                • EMW-motorriddersundefined Offline
                  EMW-motorriddersundefined Offline
                  EMW-motorridders
                  wrote last edited by

In BELGIE kan je een ony-data-sim-aanschaffen waar je geen gesprekken mee kan voeren, die komt er gratis bij in sommige bundels. Maar het gemakkelijkste blijft een tweede echte SIM of e-sim.

1 Reply Last reply
                  0
                  • Bart De Medtsundefined Offline
                    Bart De Medtsundefined Offline
                    Bart De Medts
                    Alpha tester
                    wrote last edited by

Ik heb ook een DMD apparaat en maak gebruik van zo'n Belgische datasim. Werkt prima. Ik kan er niet mee bellen, maar dat is helemaal niet nodig. Ik heb onbeperkte data en hoef mij dus nooit zorgen te maken onderweg (toch niet op dat gebied :-)).

🏍️ Motorcycle: DMD-T665 + SilverFox controller
                    🚗 Car: iPhone 15 Pro with wireless Apple CarPlay

1 Reply Last reply
                    0
                    • Con Hennekensundefined Con Hennekens

ik geloof dat ik je niet geheel begrijp. Ik moet toch online zijn om te synchroniseren?

Uiteraard, maar dan kan dan ook gewoon op de wifi thuis of die van het hotel. Of desnoods even een hotspot maken. Even in het route menu tot het blauwe balkje verdwijnt. Onderweg hoef je dan niet te synchroniseren.

In de adviezen die ik hier lees mis ik nog een ding: Als je volledig offline wilt navigeren adviseer ik om "Navigeer routes als track" uit te zetten. Tracks rijden werkt het beste als je online bent, en dat wil je dus niet. En natuurlijk je kaarten offline downloaden, maar dat wist je wel denk ik 😉

Arjan de Vries
                      wrote last edited by

@Con-Hennekens said in Vraag over gebruik tablet:

"Navigeer routes als track"

Daar zie ik het nut (nog) niet helemaal van in. Ik rijd altijd de route. De track ligt er onder. Als de route vanwege een algoritme toch iets anders pakt dan zie ik de track wel en maak dan een keuze of ik de nieuw gevormde route neem of de track volg. Ik snap MRA toch niet zo goed dat deze af en toe anders rijd dan ik had bedacht. Daar zijn genoeg discussies over. Feitelijk zou het programma alleen een andere route moeten pakken als er een wegopbreking is waar ik echt niet langs kan. Ik zet nu de telefoon op vliegtuigstand en het tablet heeft de duosim. Dat ga ik vrijdag eens even uitproberen. Gaat ongetwijfeld werken. Thuis getest met wifi uit. Ik werd zelfs gebeld op de t865x.

Marinus van Deudekomundefined Con Hennekensundefined 2 Replies Last reply
                      0

Daar zie ik het nut (nog) niet helemaal van in. Ik rijd altijd de route. De track ligt er onder. Als de route vanwege een algoritme toch iets anders pakt dan zie ik de track wel en maak dan een keuze of ik de nieuw gevormde route neem of de track volg. Ik snap MRA toch niet zo goed dat deze af en toe anders rijd dan ik had bedacht. Daar zijn genoeg discussies over. Feitelijk zou het programma alleen een andere route moeten pakken als er een wegopbreking is waar ik echt niet langs kan. Ik zet nu de telefoon op vliegtuigstand en het tablet heeft de duosim. Dat ga ik vrijdag eens even uitproberen. Gaat ongetwijfeld werken. Thuis getest met wifi uit. Ik werd zelfs gebeld op de t865x.

Marinus van Deudekom
                        Valued contributor
                        wrote last edited by

@Arjan-de-Vries hoi Arjan
                        Wat je zegt over dat algoritme triggert me wel. Geen wegopbrekingen of verkeersopstoppingen en MRA schotelt een andere route voor? Dat zou wat mij betreft betekenen dat er een onvolkomenheid in die route zit. Mogelijk onvoldoende vormingspunten icm een instelling mbt de routes.
                        Wat dat laatste betreft, de enige beperking die ik zelf opleg is die van onverharde weg.
                        Kun je zo’n route delen waar je dit gedrag bij hebt bemerkt. Dan kijk ik daar voor je na om je eventueel nog een tip te geven

Honda Goldwing GL1500,
                        Honda Silverwing GL 650
                        DMD2 T865X 8 inch Android tablet using MRA next for navigation
                        Garmin XT (almost in the cupboard)
                        Samsung S20FE mounted on a Quadlock and using Android Auto in my car

1 Reply Last reply
                        0

Con Hennekens
                          Alpha tester
                          wrote last edited by

Daar zie ik het nut (nog) niet helemaal van in. Ik rijd altijd de route.

Ik heb zelf ook nog steeds een voorkeur voor een "echte" route inderdaad. Zeker als ik die zelf plan. Dan weet je gewoon beter waar je aan toe bent.

Ik snap MRA toch niet zo goed dat deze af en toe anders rijd dan ik had bedacht.

Ik maak dat eigenlijk maar weinig mee. Ik zou sowieso de verkeersinformatie uitzetten, dat voegt weinig toe aan scenic routes, en kan inderdaad je route bederven door miniscule verschillen in wat het snelste is. Andere optie is om "kortste route" te plannen. Daar heeft extra tijd door files geen vat op.

Wat naar mijn idee het meest voorkomt, is dat je bijvoorbeeld wp 10 mist, de app slaat over naar bijvoorbeeld 12, maar jij wil nog naar 11 toe. Je ziet dan witte lijnen (de originele route) via 11 naar 12, terwijl de app een sneller heeft berekend. Afwijken van de voorgestelde route (blauwe lijn) naar 12 triggert telkens een nieuwe skip naar een volgend punt waardoor ook daar weer nieuwe witte lijnen kunnen ontstaan. Belangrijk is daarom weer het juiste routepunt in te stellen, dus lang drukken op WP11 in dit voorbeeld.

Een ander aspect wat mee kan doen in het "bedenken" van een andere route dan wat je gepland hebt, is dat veel planners de neiging hebben om routepunten kort bij Kruisingen, Afslagen en Rotondes (KAR) te zetten. Maar wil je die KAR bezoeken of juist de wegen daartussen? Door routepunten dicht bij KAR te zetten geef je de app meerdere mogelijkheden om daar te komen. Het is beter juist routepunten TUSSEN de KAR te plaatsen, dus juist midden op de wegdelen.

I am just an enthusiastic MRA user, and hope you will be one too!

Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebar to the saddle.

Streetpilot 2610 / Zumo 660 / Zumo 395 / CAT S52 + MRA app

1 Reply Last reply
                          0
                          Reply
                          • Reply as topic
                          Log in to reply
                          • Oldest to Newest
                          • Newest to Oldest
                          • Most Votes

ACTIVE USERS
                          Marinus van Deudekomundefined
                          Marinus van Deudekom
                          Con Hennekensundefined
                          Con Hennekens
                          Rob Verhoeffundefined
                          Rob Verhoeff
                          Arjan de Vriesundefined
                          Arjan de Vries
                          Bart De Medtsundefined
                          Bart De Medts
                          EMW-motorriddersundefined
                          EMW-motorridders
                          Leike Lodiersundefined
                          Leike Lodiers
                          POPULAR TOPICS
                          • Stuttering menu after 4.4.0 update ?
                            Con Hennekensundefined
                            Con Hennekens
                            0
                            13
                            144

• Merging two routes from mid route of one..... Is it even possible?
                            Stefan Hummelinkundefined
                            Stefan Hummelink
                            0
                            9
                            99

• MRA-Routeplanner - distance simulation
                            Stefan Hummelinkundefined
                            Stefan Hummelink
                            0
                            9
                            124

• Die App kann keine kurvenreiche Route über 300 KM erstellen?
                            Marinus van Deudekomundefined
                            Marinus van Deudekom
                            1
                            5
                            56

• Show lanes or do strong zooming
                            Rob Verhoeffundefined
                            Rob Verhoeff
                            0
                            5
                            68

• First point is often ignored