voertuig auto of motor
-
jullie hebben zeer waarschijnlijk al van de 100 colls gehoord. ik ben namelijk een route aan het maken hiervoor die +/- 28 uur duurt (nog te splitsen in 3 delen/dagen) maar wanneer ik kies voor "motor" als voertuig ipv "auto" is die route een uur korter en als je dan op de zumo xt kijkt scheelt het ook wel weer wat. op welk baseer ik me dan best? alvast bedankt.
-
@toni-ccc alle tijden die je zo verzamelt, zijn slechts indicaties. Het verschil tussen motor en auto opo 28 uur is volgens mij te verwaarlozen. Ik zou de route vooral per dag plannen en dan af laten hangen van de overnachtingen
-
@toni-ccc Standaard zetten de meesten het voertuigtype op Auto. Dit vanwege bepaalde restricties en verschillen tussen de 3 gebruikte kaarten.
En wat Marius al zegt, 1 uur tijdverschil op 28 uur... Da's echt geen ramp!
Gewoon jouw route uitstippelen en verdelen in 3 delen/dagen. En laat de route starten/stoppen op de plekken waar je bv overnacht.
Ook goed om alvast te doen is bepalen waar je kan tanken. Tankstations op de route kan je met een tankstation symbool aanduiden op jouw route.
-
@Nomko-Nomden bij een "normale" toerrit kan me dat idd niet schelen maar in dit geval kan je op een uur nog heel wat kilometers afleggen en enkele cols meepikken. en het is nu eenmaal de bedoeling om er zo veel mogelijk te doen binnen die tijd. benzinestations zijn ook al aangevinkt.
-
@toni-ccc said in voertuig auto of motor:
kan je op een uur nog heel wat kilometers afleggen en enkele cols meepikken.
KAN... dat is het sleutelwoord: KAN.
Hoeveel kilometers wil je extra meepikken??? En hoeveel colletjes wil je dan nog over??? Hangt helemaal af van gereden snelheden, nauwkeurigheid van de gebruikte kaarten, noem maar op! En die ene uur zit em echt niet in het einde of begin van een rit, maar verspreid over de gehele rit van 28 uur, paar minuten hier, paar minuten daar. Je zit dan al gauw op een uur zonder dat je het zelf doorhebt. En hoe wil je dat dan zelf oplossen?Neem maar van mij aan dat ik dit ook meermaals heb ervaren op korte/lange ritjes. Al die tijdsverschillen. Zelf al enkele keren meegemaakt tijdens het rijden dat de te rijden tijd tov afstand gewoon versprong omdat er ergens een nieuwe rotonde is aangelegd die nog niet verwerkt is in de kaarten. Dat soort dingen dus.
Ik zou me totaal nergens druk om maken om die ene uur. Je verliest of wint er echt niks mee! Laat het lekker gaan, serieus. Ga lekke rijden en genieten van de rit en de omgeving. Is meer waard dan die ene uurtje perse met alle geweld willen hebben (op een rit van 28 uur).
-
@toni-ccc said in voertuig auto of motor:
but when I choose "motorcycle" as a vehicle instead of "car" that route is an hour shorter
That's probably because on the Motorcycle you can filter through traffic so you arrive 1 hour earlier than in a car.
I plan according to miles. Just keep in mind 200 miles on motorway is way shorter than 200 miles on twisty roads.
With time you can gauge how many miles takes how long depending on the route, also going through cities will add a lot of time.
Ride safe