@toni-ccc said in voertuig auto of motor:
kan je op een uur nog heel wat kilometers afleggen en enkele cols meepikken.
KAN... dat is het sleutelwoord: KAN.
Hoeveel kilometers wil je extra meepikken??? En hoeveel colletjes wil je dan nog over??? Hangt helemaal af van gereden snelheden, nauwkeurigheid van de gebruikte kaarten, noem maar op! En die ene uur zit em echt niet in het einde of begin van een rit, maar verspreid over de gehele rit van 28 uur, paar minuten hier, paar minuten daar. Je zit dan al gauw op een uur zonder dat je het zelf doorhebt. En hoe wil je dat dan zelf oplossen?
Neem maar van mij aan dat ik dit ook meermaals heb ervaren op korte/lange ritjes. Al die tijdsverschillen. Zelf al enkele keren meegemaakt tijdens het rijden dat de te rijden tijd tov afstand gewoon versprong omdat er ergens een nieuwe rotonde is aangelegd die nog niet verwerkt is in de kaarten. Dat soort dingen dus.
Ik zou me totaal nergens druk om maken om die ene uur. Je verliest of wint er echt niks mee! Laat het lekker gaan, serieus. Ga lekke rijden en genieten van de rit en de omgeving. Is meer waard dan die ene uurtje perse met alle geweld willen hebben (op een rit van 28 uur).