Flitsers en benzinepompen
-
Hoe actueel is de flits info? Zijn het alleen de vaste of worden mobile opstelling ook geactualiseerd? En dit eigenlijk ook voor Benzinepompen, ik merk dat er een groot aantal pompen helemaal niet in staat. in NL is dat geen probleem met pompen op elke straathoek maar in het buitenland kan het net het verschil zijn tussen lopen of rijden
-
@Hns_Brwr
Tankstations kunnen inderdaad niet actueel zijn, bijvoorbeeld naamsverandering of een tankstation is helemaal weg of er is ergens een nieuwe bijgekomen. Dit heeft niks met MyRoute-app te maken, laat ik dat vooropstellen! Dergelijke foutieve actualiteiten ligt bij de kaartmakers waar MRA gebruik van maakt. Dus als je verkeerde info ziet wat betreft tankstations, dan hebben de kaartenmakers dit (nog) niet verwerkt. Daarnaast kan het voor kaartenmakers ook tijd kosten om alles te verifiëren en aan te passen.Op welke kaart ervaar jij dit probleem met tankstations?
Flitspalen weet ik niet hoe vaak deze bijgewerkt wordt maar meen dat er hier op deze forum wel es wat over gezegd is. Je kan even zoeken mbv het zoekveld en kijken wat je voor uitkomsten krijgt.
-
@Hns_Brwr said in Flitsers en benzinepompen:
worden mobile opstelling ook geactualiseerd?
Is lastig hè... hoe actueel levert een kaartleverancier data aan? Als jij naar je werk gaat dan kan op jou route best een mobiele flitser actief zijn die na twee uurtjes alweer een andere stek heeft opgezocht. Voor dit soort situaties gebruik ik het alternatief zoals Flitsmeister of Waze. De actualiteit van die platforms kan je bijna niet evenaren denk ik.
-
@Nomko-Nomden said in Flitsers en benzinepompen:
Op welke kaart ervaar jij dit probleem met tankstations?
Navigeren gaat met de herekaart. wss is dus here het probleem zoals vele andere
-
@Rob-Verhoeff said in Flitsers en benzinepompen:
Is lastig hè... hoe actueel levert een kaartleverancier data aan? Flitsmeister of Waze. De actualiteit van die platforms kan je bijna niet evenaren denk ik.
Ik hou het graag simpel in 1 app en de vaste flitsers zie ik wel staan das geen punt. Het zijn juist de sneaky mobiele opstellingen die gevaarlijk zijn
-
@Nomko-Nomden said in Flitsers en benzinepompen:
Op welke kaart ervaar jij dit probleem met tankstations?
Navigeren gaat met de herekaart. wss is dus here het probleem zoals vele andere
Als er problemen zijn met de HERE kaart, dan kan je dat hier wijzigen:
https://mapfeedback.here.com/Je zoekt de locatie op waar je een fout hebt ontdekt, je wijzigt wat er gewijzigd moet worden, eventueel voorzien van een foto als bewijs (Google Maps fotootje bv). En als jouw aanpassing klopt, dan wordt het in de HERE kaart verwerkt!
-
@Rob-Verhoeff said in Flitsers en benzinepompen:
Is lastig hè... hoe actueel levert een kaartleverancier data aan? Flitsmeister of Waze. De actualiteit van die platforms kan je bijna niet evenaren denk ik.
Ik hou het graag simpel in 1 app en de vaste flitsers zie ik wel staan das geen punt. Het zijn juist de sneaky mobiele opstellingen die gevaarlijk zijn
Snap jouw punt, maar is dat niet een hele belangrijke reden om je aan de maximum snelheid te houden? Om juist niet geflitst te worden?
Snap um wel, ff lekker het gas opentrekken op de motor, of de pedaal lekker diep intrappen in de auto.....
-
@Nomko-Nomden het is bewezen dat harder rijden (tot een grens) veiliger is. Dus ja harder maar t moet wel betaalbaar blijven
-
@Nomko-Nomden het is bewezen dat harder rijden (tot een grens) veiliger is. Dus ja harder maar t moet wel betaalbaar blijven
Goed argument die geen stand houdt voor een rechter mocht je toch ooit es moeten voorkomen.
Ik weet dat het bewezen is dat harder rijden dan de rest jouw eigen concentratie verhoogd en je zelf beter gaat opletten, maar wetenschappelijke onderzoeken zijn geen wetten waar je je aan hebt te houden. Daarnaast, als jij sneller rijdt dan de rest, dan heb je er altijd wel iemand tussen zitten die jouw snelheid verkeerd inschat of je niet ziet naderen en ineens voor jou opduikt! En dan???
Hard rijden is prima, en ik doe het zelf ook wel es, maar ik doe het wel veilig en daar waar het kan zonder het overige verkeer in gevaar te brengen.
-
@Nomko-Nomden +5 mag gewoon maar ja dan ga je al snel nog iets harder als je geen cruisecontrol hebt en daar komt een waarschuwing van pas.
-
@Hns_Brwr Een abonnementje op de app van Flitsmeister op je telefoon kost weinig en kan je veel besparen. Dat is behoorlijk actueel en bevat ook veel meldingen van mobiele flitsers.