Telefoon worst heet
-
Is het probleem van hoog energieverbruik en als gevolg daarvan het heet worden van telefoon bij gebruik van "here" kaarten reeds opgelost ? (kan dat nergens vinden)
-
-
ik ervaar hetzelfde probleem als ik de Next app gebruik voor navigatie.
mijn mobiel:
Oppo Find X2 Pro.energie gebruik geen idee want ik heb em aan de laadkabel hangen maar heet wordt ie wel.
-
Ik heb het nu geprobeerd met mijn Iphone op de lader en MRA verbonden met Apple Car Play. Telefoon wordt zeer heet en stopt dan zelfs met laden. Ik zou dit wel graag opgelost hebben.
Als ik met MRA navigeer met Iphone aan de lader met het scherm uit en alleen het geluid gebruik, blijft mij telefoon gewoon koel. -
@Ward-5 is tracklog recording on ? I noticed the same issue when i record the track that my Samsung S24 Ultra and iPhone 13 get very hot, and battery drains faster. But if i am not recording the track phones are cool and battery drops 10 percent in one hour.
-
@Ward-5 aan de titel te zien kun je wel je worst grillen op je telefoon. Dus ieder nadeel heeft zijn voordeel
-
@Nomko-Nomden
Bijkomend nadeel is wel dat de telefoon meestal achter het windscherm zit en vol in de zon, kijk maar eens wat het met jezelf doet achter het glas vol in de zon, dan krijgen de meesten het ook erg heet, beetje vergelijkbaar wat er met de telefoon gebeurt -
Achter het windscherm is een heel stuk beter dan in een tanktas, of jaszak.
Achter het windscherm komt er nog steeds rijwind over de telefoon. Die de telefoon echt meer dan voldoende koelt. -
@Ward-5
Had ik ook al gemeld in combinatie met Apple CarPlay.
Kreeg alleen geen antwoorden dan wel reacties..Wat doet Apple Maps dat er voor zorgt dat de telefoon niet kokend heet wordt en wat doet MRE dat dit wel gebeurt......
Dat is de vraagOok PocketEarth (zeer geschikt voor wandelen en fietstochten) houd de telefoon koel. En werkt met on/offline kaarten
-
Het verschil in temperatuur zou met rendering van de kaarten te maken hebben. Deze render engine komt van Here. Daarom is het ook Here die het in de basis moet oplossen. MRA implementeert de render engine in zijn app. Daarom denk ik dat ook MRA wel wat invloed heeft op het energieverbruik. Aangezien de MRA code de render engine aanstuurt.
Iedere navigigatie app gebruikt zijn eigen render engine. Ook verschilt het energie verbruik per merk en model.Renderen is het grafisch zichtbaar maken van de kaarten op je telefoon of Carplay scherm.
AA en/of ACP lijkt wel wat meer energie te gebruiken dan puur op je telefoonscherm. Als je gebruikt maakt van AA/ACP is het dus aan te raden om er voor te zorgen dat het scherm van je telefoon niet aan staat. Helaas is dit makkelijker gezegd dan gedaan.Zoals al eerder geschreven. Er zijn al grote stappen gezet. In het begin was het veel erger. Ik heb zelf energieverbruik tot wel 40% per uur voorbij zien komen. Dit kan zelfs een lader niet bijhouden.
-
@Nick-Carthew Indeed an improvement was (!) realised. However last week I drove several routes (on CP) and my IPhone 13 became to hot. The App freezes and couldn’t be closed. Charging stopped because of heath. Had to switch of my IPhone and start up again. Somehow the problem seems to be back again.