7 Jan 2025, 20:04

@Herko-ter-Horst said in Wens/suggestie en vraag:

Met route-gebaseerd navigeren heeft MRA de mogelijkheid om gemiste punten over te slaan. Dit gebeurt echter niet zomaar, het moet wel zeer duidelijk zijn dat het punt echt gemist is. Dus als jij door een omleiding van een andere dan de geplande kant naar een punt rijdt, en het punt niet een heel stuk "terug" is, zal je nog steeds naar dat punt gestuurd worden.

Om nog even terug te keren naar mijn beschreven voorbeeld in de openingpost. .
Daar schreef ik dat punt 2 links ligt, gezien vanaf het kruispunt. En dat mede daarom MRA mij linksaf zou willen laten laten.

Nu een subtiele verandering.
In het stuk wat ik door de omleiding heb moeten overslaan, zit nu geen vormingspunt. Ik kom wederom aan op het zelfde kruispunt maar links zit dus geen gemist vormingspunt. Nu geeft MRA mij wel gewoon aan dat ik rechtsaf moet slaan.
Je ziet dat volgens mijn wensen een vormingspunt te veel macht heeft.
Een gemist Viapunt hoort je altijd linksaf te laten slaan en moet je eventueel handmatig overslaan. Een afwijkend vormingspunt (andere kleurtje, extra symbool, afwijkende naam, notitie) houdt wel dezelfde functie zoals het nu is. Dus wel linksaf slaan maar naar wens wel automatisch te kunnen overslaan.