Navigation werkt niet goed
-
Ik probeer al zo lang te rijden met MRA Navigation en ik krijg het niet goed voor elkaar. Gisteren weer eens een poging gedaan, nu met de van A naar B route: van huidige positie naar huis, via kronkelroute. En helaas al na enkele honderden meters gaat het fout. MRA wil dat ik een U bocht maak. Waarom, vraag ik me af. Ik rij op de geplande route en heb niet de behoefte de route opnieuw te starten. Waypoint overslaan kan niet, want er zijn geen waypoints. Ik besluit de route op de kaart te volgen, in de hoop dat MRA zal opgeven me terug naar een bepaald punt te sturen, maar MRA blijft U-bochten voorstellen. Waarom? Wat doe ik fout?
iPhone 7, MRA 4.3.1 336.
Hier eerst de track, waarop te zien is dat ik in de war raakte door MRA en toch een rondje/U-bocht ging maken maar toch besloot dat niet te doen. En de route, nu van huis naar het vertrekpunt gisteren. Die route lijkt exact hetzelfde als de route die ik gisteren kreeg toen ik andersom reed.
-
Attention:
-
only 1 creates a route, which is recalculated when leaving ...
-
only 2 to 4 generate tracks that you have to follow 100%, when leaving you have to go back to the exit point ...
Please read the manual.
Achtung:
-
nur 1 erzeugt eine Route, die beim verlassen neu berechnet wird …
-
nur 2 bis 4 erzeugen Tracks die man zu 100% folgen muss , beim Verlassen muss man zum Ausstiegspunkt zurück …
Bitte mal im Handbuch lesen.
-
-
@Hubert-Thoring OK. That is completely new to me. It does however look like a route when using 2,3 and 4. Why don’t you get a warning about this? And why does it not generate a route? “The manual”, where can I find it?
-
@infoevertkuiken-nl herberekeningen omtrent track navigatie is iets wat we zeer spoedig willen verbeteren!
Sorry voor het ongemak
-
-
@Corjan-Meijerink said in Navigation werkt niet goed:
@infoevertkuiken-nl herberekeningen omtrent track navigatie is iets wat we zeer spoedig willen verbeteren!
Sorry voor het ongemak
Hey Corjan, das freut mich auch sehr !!!
Hey Corjan, I'm very happy about that too !!!
-
@Hubert-Thoring in deze “manual” staat niets over het feit dat kiezen voor “bochtig” een track geeft en geen route.
https://ondersteuning.myrouteapp.com/nl/support/solutions/articles/12000098523-app-routes-tracks -
@infoevertkuiken-nl, Waar zie jij in een bochtige routetrack waypoints staan dan? Dat gezegd hebbende, mag de manual daar wel enige aandacht aan besteden inderdaad.
-
@infoevertkuiken-nl Zou het kunnen zijn dat je vertrekpunt te dichtbij staat. In dat geval wordt je de hele tijd terug gestuurd naar het vertrekpunt.
ALS dat zo is luidt het advies je vertrekpunt altijd zo'n 100 meter van je feitelijke vertrekpunt afzetten zodat je er zeker van bent dat je de start raakt. -
@Marinus-van-Deudekom, bij AB routes kun je niet zelf een vertrekpunt aangeven
-
@Con-Hennekens ok helder naar weet jij dan waarom hij telkens teruggestuurd wordt?
-
@Marinus-van-Deudekom, dat heeft waarschijnlijk te maken met een foute afslag. Wat ook zou kunnen is dat de routetrack gemaakt is vanuit de achtertuin, en je bij het opstappen op je oprit het startpunt al gemist hebt.
Het rijden op basis van tracks is helaas (nog) niet erg handig. Er wordt wel aan gewerkt volgens enkele berichten in het forum van de devs. Wat mij betreft wordt het navigeren van routetracks pas zinvol als de app in staat is de track te vervolgen daar waar je er op zit.
-
@infoevertkuiken-nl Ik maakte gisteren precies hetzelfde mee. Had een mooie lange route gefabriceerd en bij de eerste 100 meter ging het al anders dan verwacht. Hij begon al aan de terugweg terwijl ik net op weg was. Ik wist de route wel uit mijn hoofd en reed verder in de hoop dat MRA het wel op zou pikken verderop, maar helaas. Opnieuw opgestart en uiteindelijk werkte het wel. Maar ik heb nog niet vaak meegemaakt dat het allemaal werkt zoals ik het zou verwachten. Te veel opties misschien? En daardoor te veel kans op onverwachte wendingen?