Activiteitenfeed
-
Leuke nieuwe toevoeging, echter laat het ook routes zien die ik heb geopend en niet gereden. Is dat de bedoeling?
-
@Jannes-van-Dijken Ja
Je kan wel expliciet nog filteren op enkel tracklogs tonen.De activiteitenfeed toont gewoon wat er allemaal op MRA op wordt gedaan. Dit kan je ook beperken tot in het land waar je bent en dan uiteraard voor enkel jezelf / vrienden / openbaar.
-
Hmmm… Dus als ik een meerdaagse reis bekijk zien andere mensen dat ik dat heb bekeken. Kan ik er ook voor zorgen dat die activiteit niet zichtbaar is?
-
@Jannes-van-Dijken als je iets bekijkt, komt dat niet in de feed
-
@Corjan-Meijerink euhhh… ik zie een meerdaagse Alpentocht, een rit in Finland en wat lokale ritten staan in mijn activiteitenfeed staan. Wat heb gedaan om dat te laten zien dan? Ik heb al een paar weken geen rit gemaakt.
-
@Jannes-van-Dijken misschien heb je de routes gekopieerd / bewerkt?
-
@Corjan-Meijerink Dat zou maar zo kunnen. Ik zie dat persoonlijk niet echt als een activiteit. Voor mij is een activiteit een stuk rijden. Maar hoe hou ik nu een “nieuwe” route verborgen die een verrassing gaan zijn voor mijn motormaatjes?
-
@Jannes-van-Dijken said in Activiteitenfeed:
Maar hoe hou ik nu een “nieuwe” route verborgen die een verrassing gaan zijn voor mijn motormaatjes?
Zet de privacy instelling van die route of die folder waarin die staat op "Privé".
-
@Stefan-Hummelink OK, als dat de oplossing is. Zou dan liever die activiteitenfeed uit willen zetten…
-
@Jannes-van-Dijken zelfs als jij hem uit kon zetten, en wij zouden vriendjes zijn, dan kan ik nog steeds jouw spul zien haha. Tenzij je bedoelt dat je kan uitzetten dat jouw 'activiteiten' gezien mogen worden.
Overigens, zelfs zonder activiteiten feed kunnen jouw motormaatjes als ze mra gebruiken en met jou vrienden zijn in MRA, altijd al jouw openbare en 'voor vrienden' routes zien. Ook dan is privacy instelling privé de enige optie om routes bij ze weg te houden.
-
@Stefan-Hummelink Ik heb er geen probleem mee dat mensen/vrienden mijn routes zien. Omdat ik voor grote groepen en een motorclub ook routes maak vind ik het niet zo “handig” dat elke keer dat ik een verandering maak dit zichtbaar is. Ik mis wat dat betreft een beetje een goede reden waarom dat ergens zichtbaar zou kunnen zijn. Als “Activiteitenfeed” laat zien dat ik een rit heb gereden lijkt me dat genoeg. Anders zet ik het liever uit.
-
@Jannes-van-Dijken I think the only way to "turn it off" is as @Stefan-Hummelink says, set your privacy setting to Private
For sharing routes I normally like you use a folder with privacy set to Friends.
Now with the activity feature everything I do in this folder shows up in the activity stream, for me this is to much sharing.
I dont mind sharing my routes with friends but I dont really need them to know how much time I spend preparing & looking at routes, they think I am strange enough alreadyI think my solution will be turn everything private & only occasionally copy routes to a folder that is shared with friends.
This unfortuanltey makes for more work / administration, so much so it is almost like using Groups -
@Brian-McG yeah… so I’m just wondering… who asked for this feature?