Kaart op OSM maar route met Here
-
Goedemorgen
Ik ben op het moment in Indonesië en gebruik de navigatie functie met off line kaarten.
De MRA app toont de kaart in osm. De weg naar onze villa staat erop.
Maar als ik ga navigeren wisselt hij naar Here. En daar ontbreekt deze weg, waardoor de Navigatie opeens andere routes gaat plannen.Kan ik de navi forceren op OSM?
-
@Martin-Middelkoop be dat kan niet. Als je een Gold member bent kun je in de planning wel via de toolkit de vergelijking maken met de ISM mail en de Here map
-
enige wat mijn ervaring is het volgende: als je via wifi een osm route maakt in de app en die voor je op start drukt het profiel wijzig naar fiets dan kan je route lijn volgen op osm kaart ook als telefoon offline is. hoeveel km of welk oppervlakte geladen word is mij niet duidelijk maar je kan de routelijn volgen. Dus geen turn by turn navigatie maar volg de lijn. ik heb dit gebruikt en kon in ieder geval 15 km de osm kaart gebruiken. ik weet niet of het ook werkt met een track maar dat wil ik later bekijken want dan zou het voor wandelpaden bruikbaar zijn.
-
@Bouke-Ent Tracks = Spuren gehen in der MRA nur online, …
-
@Bouke-Ent de OSM kaart kent al vele wandelpaden. Ik plan wandelingen in Zwitserland op deze manier. Tijdens het wandelen selecteer ik dan nog de “Outdoor” overlay kaart omdat je dan ook hoogtelijnen ziet en je weet welk deel van de wandeling bergop en bergaf gaan. Werkt prima.
-
@Rob-Verhoeff bedankt voor info, ik zelf heb het nu even getest met een route van 15 km en mijn osm kaarten in MRA waren in offline mode (telefoon zonder simkaart) gewoon zichtbaar en dat vond ik wel een leuke verrassing. enige wat ik dus niet weet of hoe groot het gebied is wat hij dus laad als ik route er op zet. dit is trouwens gewoon voor de fun.... ik heb komoot offline.
-
@Hubert-Thoring ich bin online mit wifi und lade osm karte. meine handy has keine sim so offline. ich woll das testen "for the Fun".... vor offroad habe ich meine XT.
-
@Marinus-van-Deudekom Het rare is dat de route uitrekenen wel gaat met osm. Maar op moment dat je start drukt, wisselt hij van kaart materiaal. Waardoor de route die je al had/ gecontroleerd hebt op kaart view, opeens weer verandert
-
@Martin-Middelkoop route uitrekenen met osm kaart zal online gebeuren en zo gauw je op start drukt gaat hij op basis van de Here kaart de route berekenen. heb je offline ingeschakeld dan doet hij het op basis van die opgeslagen here kaarten.
je zou kunnen proberen geheel geen internet te hebben dan zou hij geen osm kaart moeten hebben maar alleen Here kaart in de app.
wat je zou kunnen doen is een route punt plaatsen waar here maximaal kan komen op je bestemming. dit zou je online kunnen bekijken op de website door de here kaart te gebruiken en kijken ten opzichte van je woning welke weg het dichtbij zijnde is.
-
@Martin-Middelkoop Tip 1: Heb je een favoriete kaart en wil je deze altijd gebruiken voor nieuwe routes? Klik onderaan het menu op de optie "Gebruik altijd deze kaart voor nieuwe routes".
Tip 2: Als je de routeberekening van de ene kaart wilt, maar een andere kaart wilt zien kan dat ook! Gebruik hiervoor de 'kaartlagen'-knop rechtsboven in de routebewerker. Voor meer informatie over de kaartlagen, zie Handleiding 'Kaartlagen'.
Tip 3: Gold-gebruikers kunnen in de toolkit de routeberekening van kaarten met elkaar vergelijken zonder van kaart te wisselen. Verschillen in de route worden meteen zichtbaar door uit elkaar lopende routelijnen. Heel handig als je routes voor een grote groep plant! Voor meer informatie hierover kunt u kijken in de Handleiding 'Routeberekening vergelijken'.
-
@versluis dit werkt alleen op de website. in de app waar TS het over heeft omdat hij het heeft over offline maps heb je deze opties niet.
-
@Bouke-Ent hi Bouke. Dat is idd hoe ik het nu opgelost heb. De villa is vervangen door de Warung (eet tent) op de kruising naar de onbekende weg.
Bedankt voor het meedenken allemaal!