Automatische Zoom correctie ?
-
Hallo allemaal,
kan iemand mij uitleggen hoe de automatische zoom correctie werkt en wat de verschillende opties doen ?
Ik zie in het scherm van de telefoon niets veranderen, ook via Apple Carplay op mijn Carpu-ride zie ik niets inzoomen ?Ik vind het altijd prettig als je bij een kruising komt waar je van rijrichting gaat veranderen, dat dan ook de kaart inzoomt.
Mij valt op dat dit nu niet gebeurt (of minimaal maar ik wil wel mijn ogen op de weg houden)zoom correctie kan van -- tot ++ in 5 stappen
automatische zoom kan van UIT tot AAN in 4 stappenIk hoop dat iemand mij uitleg kan geven hoe ik het automatisch zoomen kan activeren
zie bijlage
-
@Eric-Bovelander hoi Eric
Als je op dit forum zoekt zul je al een aantal postst vinden over dit onderwerp -
@Marinus-van-Deudekom dat is mooi, echter kan ik ze niet vinden, daarom post ik de vraag
heb je geen link voor me naar z'n topic ? -
@Eric-Bovelander ik type net in het zoek scherm ZOOM en dan zie je o.a. een post van Jorgen met een goede uitleg. Via mijn telefoon is een linkje niet zo handig
-
@Marinus-van-Deudekom ik kan helaas geen uitleg vinden die ik begrijp.
veel is in Duits of Engels, ik zoek eigenlijk een simpele Nederlandse omschrijvingen om nu tijdens het rijden te gaan klooien aan dit soort instellingen lijkt me niet helemaal handig
ik zie wel dat ik handmatig kan zoomen op het scherm, maar met handschoenen aan op mijn apple CarPlay unit klikken is niet echt een succes als je rijd
-
-
Ik heb toch nog wat gevonden waar ik genoeg informatie uit kon halen.
in eerste instantie het standaard scherm wat terug zoomen zodat je meer van je route in beeld krijgt, en de kaart op 3D gezet.
vervolgens:- Automatische zoom correctie op "AAN"
- Zoom correctie op +
dan reageert het op zoomen op snelheid, bij benaderen van een kruising/afslag en dergelijke, en zoomt in een aantal stappen in, en voor mij dicht genoeg om de verkeersituatie goed te zien, dit alles heb ik op de telefoon geprobeerd in de auto.
Komende week uitproberen op de motor op mijn Carpuride Carplay Unit, ik ben benieuwd, in de auto werkt het prima. -
Hallo @Eric-Bovelander!
(Tekst is gemaakt met de hulp van een vertaler!)
Ik heb 2 vragen:
wat bedoel je precies met "...in eerste instantie het standaard scherm wat terug zoomen zodat..."?Wat is de instelling voor horizontale aanpassing (-- tot ++)?
Peter
-
@Mopetenpit op heb basisscherm (nadat ik de route heb geopend) tik ik op +/- en dan 2x op de -
de weg zoomt dan iets verder uit en bij het benaderen van een kruising en/of afslag zoomt het systeem dan in, en dat gaat tot nu toe best goedAutomatische zoomcorrectie staat op "Aan"
Zoomcorrectie staat op "+"zie toegevoegde screenshots van mijn telefoon
even +/- aantikken dan komen de + en de - tevoorschijn
vervolgens 2x op de - tikken
en zo staan mijn instellingen in kaartlaag, voor mij werkt dit nu best OK
-
@Eric-Bovelander
Bedankt! Dit is de informatie die ik nodig had.
Ik zal de instellingen in mijn app maken. -
Ik ben zojuist terug van een testrit op de motor,
alle hoop die ik had is weer weggevaagd, zoals het zo mooi werkte gewoon op het telefoonscherm in de auto, zo slecht werkt het dus op mijn Carpuride Appleplay display op de motor.
De route wordt netjes in beeld gebracht, aanwijzingen komen op de helm binnen, maar dan het belangrijkste ......... het automatisch inzoomen gebeurt dus niet, en daar baal ik een beetje van.Is er nog iemand die hier een functionerende oplossing voor heeft ?
Ht zou mooi zijn als de functionaliteit kwa zoomen die op de telefoon werkt ook via AppleCarplay ook werkt, dat maakt het navigeren weer een stuk prettiger. -
@Eric-Bovelander
Auto Zoom op Android Auto is inderdaad van een andere niveau dan op je telefoon scherm.
Ik ben er ook nog niet tevreden over. Blijft bij mij ook te ver uitgezoomd bij afslagen, etc