9 Jun 2024, 15:39

Stabilteit Android Auto samen met Smartphone.

MRA Next werkt best goed in Android Auto. Maar wederom zodra er iets gebeurt met de route of je wilt wat overslaan wat eigenlijk beter gaat op de smartphone. Komen er toch issues om de hoek kijken.
Even stoppen en dan een aantal routepunten overslaan via de smartphone, gaat gewoon niet als de route is opgestart via Android Auto. MRA op de smartphone weet dan eigenlijk niet wat er op het Android Auto scherm gebeurt. Loskoppelen van Android Auto. Route herstarten op de smartphone, routepunten skippen tot waar je verder wil gaan en weer verbinden met Android Auto is de enige mogelijkheid.

Het opnieuw starten van de route in Android Auto als je halverwege de route staat, kan al helemaal niet. Het starten van een route in Android Auto kan alleen als je begint bij punt 1. Wil je verderop beginnen. Dan moet 1 voor 1 alle punten overslaan totdat je het punt bereikt hebt waar je verder wil gaan. Tenminste, als je weet welk punt dit is. Op mijn Android Auto scherm kan ik niet zoomen binnen MRA. Ik krijg alleen de volledige route te zien of de positie waar ik sta met een zoomniveau van een paar honderd meter.
Het is veel logischer wanneer je al op de route staat, dat het navigeren begint waar je staat. Sta je niet op de route. Dan is het logischer dat er gevraagd wordt of je bij het eerstvolgende routepunt (routepunt nummer laten zien) wilt starten.