9 Jun 2024, 15:39

Aanwijzingen van routepunten via de Headset.

Op dit moment heb ik de Waypoint aanwijzingen op de “Alle” ingesteld staan. Hierdoor wordt informatie bij een vormingspunt ook in de headset benoemd. Ik gebruik geen viapunten anders dan het verplichte begin- en eindpunt.
Ik heb begrepen dat vormingspunten alleen in de headset benoemd worden als er iets afwijkends is. Daar lijkt toch van alles mis mee te zijn.
Alle punten worden benoemd als “Routepunt” bereikt. Ik had verwacht dat dit alleen bij Viapunten en afwijkende vormingspunten zou zijn.
De naam en/of notitie bij een routepunt (zowel via- als vormingspunt) worden zeer inconsequent benoemd in de headset. Het valt wel op dat na een koffie- of lunchstop er een soort reset wordt uitgevoerd op het benoemen van namen en/of notities. Als het voor de koffie niet werkt, kan het na de koffie maar zo wel weer werken. Als het stopt met benoemen begint het ook niet vanzelf weer. Ik als gebruiker moet dus iets doen om het weer te activeren (als dit lukt).
Ik heb gespeeld met de afstand tussen een standaard vormingspunt en het volgende punt waar iets aan gewijzigd is. De afstand tussen deze 2 moet toch minimaal 500 meter zijn. Maar als het groter is, is er geen garantie dat het beter werkt.