Route maken
-
Vraagje wij gaan binnenkort naar Albanië dus zijn we bezig met een route te maken nu is mijn vraag in welke kaart kan ik dit het beste doen
Wat mij opval is dat als ik de web versie open op de laptop ik daar google maps op heb en op de telefoon met de Next versie niet.
-
@versluis Je kunt de kaart kiezen, althans als een een Silver of Gold abonnement hebt. In de Next app is de Here kaart de gebruikte kaart.
Kortom het best plannen in Here. Gebruik ook gerust de opties die er bv in de TomTom kaart extra zijn mbt kronkelige routes en vergelijk die dan met de Here kaart en maak de routes hetzelfde -
@versluis Waar ga je de gemaakte routes mee navigeren? De MyRoute-app gebruikt de Here-kaart om mee te navigeren. Als je een abonnement hebt voor de navigatiemodule van de app, dan navigeer je met de Here-kaart.
Een route maken via de website kan je dan het beste ook doen via de Here-kaart! Als je een andere navigatie device hebt, en je hebt geen abonnementen via MRA, dan maak je de routes in de OSM-kaart. Die route sla je op en deel je met je navigatie apparaat.
Heb je wel een abonnement op de website en de navigatiemodule (bijv. Silver of Gold) dan heb je ook allerlei andere mooie gereedschappen die je kan gebruiken (routes vergelijken, uitbreiden, berekeningen doen tussen punten en verschillende kaartlagen).Al met al nogal wat mogelijkheden die niet uit je initiële vraag blijken.
-
@versluis
De Google maps kaart is een kaartlaag, die kun je gebruiken om over de Here- TomTom of OSM kaart heen te leggen. De route zal echter berekend worden met een van de 3 gekozen kaarten.
Gebruik je MRA Navigation Next of een Garmin - De Here-kaart
Gebruik je een TomTom - De TomTom kaart
Gebruik je Kurviger of Calimoto of een andere app - De OSM Kaart -
Dus alle routes maken in de Here kaart
Ik rij tegenwoordig met CarPlay dus maak ik gebruik van de next app ik heb de gold versieEn op de computer heb ik de live time versie
Maar iedereen bedankt voor de informatie
-