Mra next blijft telkens de kortere/kortste weg nemen
-
Problemen ! Vele avonden gespendeerd aan mooie routes naar en in Corsica. Overal bezienswaardigheden aangeduid kleurtjes gegeven, fotopoints gespot etc. ECHTER: tijdens het rijden in MRA next hoor ik steeds een bliepje in mijn helm waardoor hij me langs de kortste weg loodst (autostrade dus đ¤Ŧ) ik heb de settings al proberen aanpassen (zuinige routes uitgeschakeld bvb.) Maar NIKS helpt. Het enige wat ik kan doen is de rit als track navigeren maar dan ben ik uiteraard alle routepunten kwijt die me attent moeten maken op alles her en der. Wat doe ik verkeerd ??? ik heb bij het maken van de route enkel "handjes" geplaatst als ik ook effectief even wil stoppen, anders gewoon "bolletjes" maar dat mag toch geen reden zijn om alternatieve routes te kiezen ? Ik maak routes in MRA en rijd ze ook in deze softwaren net om de route exact te kunnen volgen... ??
-
@Geert-Moens deel eerst je route eens in dit topic. Dat maakt het praten over de route en het geven van aanwijzingen iets eenvoudiger. Zorg ervoor dat je de route publiekelijk maakt voordat je de link hier deelt.
De 'bliebjes' die je hoort is waarschijnlijk een instelling in het audiomenu van MRA gok ik...
-
@Rob-Verhoeff ik probeer: https://www.myrouteapp.com/route/open/9143012
Hele simpele rit, kleine 2 uur autostrade en dan kleine wegen. Maar na een tijdje neemt MRA terug autostrade...
-
@Geert-Moens het lijkt erop dat je wat zuinig bent geweest met de virmingspunten. Dat in combinatie met een instelling mbt route beperkingen veroorzaakt dat MRA de makkelijkste route pakt. Met meer vormingspunten dwing je MRA de juiste route te kiezen.
Mijn advies is geen enkele beperking aanzetten en meer virmingspunten -
@Marinus-van-Deudekom bedankt ! Dan probeer ik via tools de route wat uit te breiden mbt. Aantal punten voor de komende dagen op Corsica .
-
@Geert-Moens said in Mra next blijft telkens de kortere/kortste weg nemen:
@Rob-Verhoeff ik probeer: https://www.myrouteapp.com/route/open/9143012
Hele simpele rit, kleine 2 uur autostrade en dan kleine wegen. Maar na een tijdje neemt MRA terug autostrade...
Zoom in to all route points to position them accurately.
-
Wow. De plaatsing van de punten verdient inderdaad nog aandacht. Hier houd geen enkele navigatie van.
-
@M-Schrijver staan idd wel veel punten niet op de plaats.
@Corjan-Meijerink is het niet mogelijk zoals bij sommige routeplanners om een knop te maken waarmee je way en/of via point op de route plaatst? -
@Leike-Lodiers said in Mra next blijft telkens de kortere/kortste weg nemen:
is it not possible, as with some route planners, to create a button with which you place way and/or via point on the route?
This has been requested as an enhancement to the web planner.
-
@Geert-Moens, Mogelijk zijn er vertragingen en/of opstoppingen op je route. De verkeersbewuste routeberekening kan dan ervoor zorgen dat je route anders loopt dan gepland. De suggestie om mÊÊr routepunten te gebruiken is zeker valide. Maar om zonder veel werk je route voort te zetten kun je er ook voor kiezen om in navigatie instellingen - functioneel "verkeersbewuste routeberekening uit te zetten". Files en opstoppingen hebben dan geen invloed meer op je route.
-
@Nick-Carthew said in Mra next blijft telkens de kortere/kortste weg nemen:
Zoom in to all route points to position them accurately.
@Geert-Moens Ik wil graag even uitlichten dat de plaatsing van een waypoint zoals in de screenshots van Nick, veroorzaakt wordt door het toevoegen van waypoints vanuit een groot zoom niveau in de planner. Meestal zet je de grote lijnen van een route uit op een groot zoom niveau zoals 1km. Als je op dat zoom niveau via het "+" symbooltje dat verschijnt als je op de zwarte lijn zweeft, een punt aanmaakt en hem versleept, dan wordt de uiteindelijke plaatsing vrij onnauwkeurig gedaan. Maak het voor jezelf een automatisme om dan direct even met het loepjez in te zoomen en hem direct goed op de weg te zetten, of door naderhand als je klaar bent met de route alsnog alle punten langs lopen en ze op de weg te slepen.
-
Hallo allemaal !
Vooreerst bedankt voor het meedenken. Ik denk dat ik inderdaad veel te nonchalant met de routepunten ben geweest als meest waarschijnlijke oorzaak (verkeersinvloeden etc. stond al uit). Ik ben daar normaal gezien super-secuur in (en op Corsica zelf ook weinig of geen problemen) maar omdat dit slechts een aanlooproute was naar de Ferry in Toulon over kleinere D wegen had ik hier niet punt er punt ingezoomd. Zoals Stefan hierboven aangaf heb ik dit inderdaad met de zwarte plusjes gedaan en ik ging ervan uit dat MRA die dan wel netjes op de weg zou plakken.. niet dus. Toch nog wat bijgeleerd na al die jaren :-). Mvg, Geert