@Huibertus said in Conversie naar Tomtom.:
Wat is dan eigenlijk de reden / voordeel door te starten vanuit de HERE kaart?
Heel kort door de bocht: die reden is er "niet" MITS je altijd zorgt voor identieke routes tussen TomTom en HERE. Het devies vanuit MRA functionarissen om HERE te gebruiken is om zeker te weten dat hun Nav Next klanten die mogelijk niet zorgen dat de routes op beide routing engines gelijk zijn, geen problemen ondervinden bij gebruik van de route in MRA Navigation Next. Dat is heel kort door de bocht de "reden".
Als je beide routes identiek hebt gemaakt, maakt het zoals je zelf ook bevestigd hebt, niet uit vanuit welke kaart/routing algoritme je de route/track exporteert. De gpx verandert er niet door namelijk(uiteraard wel als de route in beide kaarten dus NIET identiek is). Het is natuurlijk aan je zelf om te kiezen wat je prettig vindt, mits je ze gelijk maakt. Dat is toch echt de harde voorwaarde voor dit alles(!).
Ik gebruik ook MRA Nav en plan eigenlijk altijd default in TomTom, omdat ik TomTom in de praktijk gewoon "beter" vind overeenkomen met de werkelijkheid. Als ik de route in grote lijnen klaar heb in Tom, zet ik de vergelijk functie aan, trek de route gelijk en zoek daarna naar de stops etc etc etc.