waarom wordt de afgesloten weg toch gekozen
-
Vandaag even met de mp3 naar de mp3dokter geweest, moesten paar nieuwe banden op en wat andere zaken, op de heenweg werd de route mooi aangepast met de knop Verkeer Gold, op de terugweg gaf ik gewoon mijn thuisadres in die in favorieten staat, maar om de eoa reden wilde het me steeds over de afgesloten weg sturen, ondanks dat de navigatie liet zien dat de weg is afgesloten.
Doe ik iets verkeerd of is het ......
-
Ben benieuwd, heb ik ook altijd, net als zware file. Super als je op je scherm kan zien dat je er staat maar beter was een waarschuwing vooraf
-
@marc-van-der-heijden De Grotebrugse Grintweg heeft een afsluiting alleen voor de rood-wit gestreepte kant van de weg volgens kaartleverancier Here. Vandaar dat de navigatie denkt dat de andere kant op gewoon kan.
In de Routeplanner laat de kaart dat ook zien. Als de zwarte streep aan beide zijden van de weg staat, dan zou je er inderdaad niet in gestuurd mogen worden met de app:
Ik weet niet hoe lang die afsluiting nog duurt, maar je zou hem bij Here kunnen melden via deze link:
https://mapfeedback.here.com/#/reportDe app kan hier dus niets aan doen. Dit is een onvolkomenheid in de aangeleverde kaartdata.
Google laat overigens wel de correcte data zien. Daar staat de rood-wit gestreepte lijn aan beide zijden van de weg:
-
@Rob-Verhoeff said in waarom wordt de afgesloten weg toch gekozen:
@marc-van-der-heijden De Grotebrugse Grintweg heeft een afsluiting alleen voor de rood-wit gestreepte kant van de weg volgens kaartleverancier Here. Vandaar dat de navigatie denkt dat de andere kant op gewoon kan.
In de Routeplanner laat de kaart dat ook zien. Als de zwarte streep aan beide zijden van de weg staat, dan zou je er inderdaad niet in gestuurd mogen worden met de app:
Ik weet niet hoe lang die afsluiting nog duurt, maar je zou hem bij Here kunnen melden via deze link:
https://mapfeedback.here.com/#/reportDe app kan hier dus niets aan doen. Dit is een onvolkomenheid in de aangeleverde kaartdata.
Google laat overigens wel de correcte data zien. Daar staat de rood-wit gestreepte lijn aan beide zijden van de weg:
Nou dat zag ik dus ook eenmaal thuisgekomen dat de zwarte lijn maar een 1 zijde van de weg lijkt te staan, wist niet of het altijd maar 1 lijn is of ook soms 2 als het voor beide richtingen is, maar het is iig voor beide richtingen afgesloten.
Heb gister de app Map creator van here op de telefoon gezet, maar melding doen is niet eenvoudig, of ik heb het verkeerd begrepen, maar er worden om foto's gevraagd als je een melding wil doen, alsof ik op de motor in staat ben om uitgebreid foto's te maken van de veranderende situatie
-
@marc-van-der-heijden Het begint wel op te vallen dat Here zijn zaken niet op orde heeft, zie dit voorbeeld weer, dat is in Erp, was de weg vorige week in zijn geheel afgesloten, nu geeft Here aan dat de Schildstraat in Erp nog steeds afgesloten is, Google Maps geeft aan dat de weg gereden kan worden, en vergelijk met tomtom geeft ook aan dat de route over de Schildstraat gewoon open is, vind dit echt een tekortkoming!
Is het beter om route te maken met Tomtom ipv Here?
-
@marc-van-der-heijden said in waarom wordt de afgesloten weg toch gekozen:
Dat kan je wel doen, maar dan moet je wel met een TomTom device navigeren! De navigatie engine van de MRA-app is uiteraard ook gebaseerd op de Here-kaart! Dus daar schiet je dan niets mee op.
-
Heb gister de app Map creator van here op de telefoon gezet, maar melding doen is niet eenvoudig
Heb je de link al eens geprobeerd die ik heb gedeeld? Foto is niet noodzakelijk.
-
@marc-van-der-heijden Het begint wel op te vallen dat Here zijn zaken niet op orde heeft, zie dit voorbeeld weer,
Het is mij volkomen duidelijk dat here de kaarten en info niet op orde heeft. Helaas heeft mra de kaarten maker als basis voor zijn systeem gekozen.
-
@smuiger said in waarom wordt de afgesloten weg toch gekozen:
Helaas heeft mra de kaarten maker als basis voor zijn systeem gekozen.
Wat is volgens jou een goede kaartleverancier? Misschien heeft het er ook wel mee te maken op welk ontwikkelplatform MRA is gebaseerd? M.a.w., misschien is de keuzerichting voor een kaartleverancier dan beperkt?
-
Wat is volgens jou een goede kaartleverancier?
Ik ervaar dat TT kaart veel beter is en zeker de overige info als verkeer ed is superieur.
maar goed de perfecte kaart bestaat niet dat is wel duidelijk maar here maakt er echt een zooitje van.
-
Ook TomTom gaat gewoon over deze weg....
Het maakt niet uit welke kaart je gebruikt, maak gebruik van de opties die je hebt in de planner.
Verder kun je de route vanuit de planner opslaan in TomTom Mydrive en ook kun je Melvin raadplegen om eventuele wegwerkzaamheden te zien.
Blijft staan dat het wel moet zijn aangemeld bij de diverse portalen.
Zie je een afsluiting in je route liggen, plan je er toch omheen.En bij plannen op de Here-kaart, gaat de route niet over de afgesloten weg, hoezo maakt Here er een zooitje van en heeft TomTom het beter voor elkaar..... @smuiger
-
@Hans-van-de-Ven-MR-MRA bedankt voor de Melvin site, daar kan ik weer wat mee, aangezien daar wel wordt vermeld dat die weg in beide richtingen is afgesloten, maar wel knullig dat je op deze manier met zoveel extra bronnen je route moet gaan maken
-
Ik ervaar dat TT kaart veel beter is en zeker de overige info als verkeer ed is superieur.
maar goed de perfecte kaart bestaat niet dat is wel duidelijk maar here maakt er echt een zooitje van.
Als TT nou eens met een apparaat kwam die dezelfde lichtsterkte van het beeld gaf als de Garmin zumo xt/xt2 was dan wist ik het wel, want veel dingen gaat veel makkelijker op de TT vergeleken met de zumo xt
-
Dat komt omdat de data doorgeven en verwerken allemaal mensenwerk is, en daardoor staat niet alles erop of wordt niet dorrgegeven.
-
Als TT nou eens met een apparaat kwam die dezelfde lichtsterkte van het beeld gaf als de Garmin zumo xt/xt2 was dan wist ik het wel, want veel dingen gaat veel makkelijker op de TT vergeleken met de zumo xt
jep. combineren vd 2 platformen zou een goed apparaat kunnen opleveren, ik denk echter dan TT niet meer met een nwe rider gaat komen dus moet je het doen met de gedateerde techniek. Of kiezen voor de zumo en dan heb je weer andere problemen maar wel een mooi scherm.
-
@smuiger
Ik rij al jaren met een Zumo en MRA Navigation en nog niet tegen problemen aangelopen onderweg met een geplande route. -
@Hans-van-de-Ven-MR-MRA said in waarom wordt de afgesloten weg toch gekozen:
@smuiger
Ik rij al jaren met een Zumo en MRA Navigation en nog niet tegen problemen aangelopen onderweg met een geplande route.ik ga het morgen weer proberen maar ik ervaar vele problemen
-
@Hans-van-de-Ven-MR-MRA said in waarom wordt de afgesloten weg toch gekozen:
@smuiger
Ik rij al jaren met een Zumo en MRA Navigation en nog niet tegen problemen aangelopen onderweg met een geplande route.1 van de problemen is dat ik met mra Niet kan navigeren op mijn samsung galaxy A34 5G, heb daar ook een ticket voor aangemaakt, zou fijn zijn als eens onderzocht gaat worden waar het probleem ligt
-
Dat wordt dan zeker onderzocht en krijg je er ook een antwoord op.
-
combineren vd 2 platformen zou een goed apparaat kunnen opleveren
Dat bestaat al. Koop gewoon voor minder geld een geschikte Android Rugged phone en het is helemaal .