MyRoute app toont geen kaart meer
-
Android versie 9 en versie one UI
-
@Paulusma We zijn er druk mee bezig. Android 9 wordt echter sinds eind 2021 al niet meer ondersteund door Google. Sinds de laatste update zijn enkele zaken zodanig gemoderniseerd dat die niet meer helemaal lekker werken op oudere apparaten
Hopelijk kan ik nog het eea verbeteren voor oudere toestellen!
-
@Michel-van-Hagen-MRA-Founder \
Dank je wel voor de tip. Het lijkt te werken, d.w.z. als ik de Navigatie op Off line modus zet (uiteraard met gedownloade kaarten) is het probleem afwezig.
Ik heb het ook aan @Corjan-Meijerink doorgegeven omdat dit mogelijk een wegwijzer is naar een oplossing.
Voorlopig kan ik vooruit met de off line modus. Wel jammer natuurlijk, want dan krijg ik geen actuele verkeersinformatie.
-
@Corjan-Meijerink, Ik heb voor de grap eens even gekeken op tweakers.net, ik zie dat er nog steeds 89 verschillende typen toestellen nieuw worden verkocht met Android 9 erop... een hoop chinese nono-meuk, maar zeker ook gerenommeerde toestellen van Motorola, Samsung en Sony bijvoorbeeld. Vooral bij nep-shops (pun intended) als Bol en Amazon, dat dan weer wel. Voor prijzen die vaak hoger liggen dan de nieuwwaarde 4 of 5 jaar geleden...
Die laatste kende zijn introductie in mei 2020 voor gemiddeld 750 euro...
Mensen, trap er niet in! Check voor aankoop altijd de introductie-datum!
En als BOL en Amazon de enige aanbieder zijn, laat het gerust liggen!Tweakers is your friend...
-
@Dikke-Wim Bedankt voor je reactie, we weten dan in ieder geval het online ophalen van de kaartdata niet goed gaat bij jou. Vandaar mijn vraag ook voor een extra virusscanner of VPN, die zouden dat tegen kunnen houden.
-
Voor zover ik weet heb ik geen VPN verbinding aangehad toen ik de kaarten downloadde. Toch, ik zal de kaarten verwijderen en opnieuw installeren waarbij ik erop let GEEN VPN verbinding te hebben.
Fijn dat je dat kunt zien en terugkoppelt. Dank voor het terugkoppelen.
Ik heb gemerkt dat als ik het "Off line navigeren" aanzet er GEEN problemen zijn. Dat moet een hint kunnen geven aan het fantastische ontwikkelteam.
-
@Michel-van-Hagen-MRA-Founder
Net gedaan wat ik hierboven beschreef. Resultaat: weer lege kaarten (zie fig. 1 hieronder).Als ik dan de optie "Offline navigation" aanzet gaat het WEL GOED (zie fig. 2 hieronder).
Vermoedelijk ligt het dus niet aan het verkeerd downloaden van kaarten, tenzij jij alsnog iets vreemds ziet?
Fig. 1: Geen kaart, wel de route zichtbaar.
Fig. 2: na aanzetten "Offline navigatie" is de kaart WEL zichtbaar!
-
@Dikke-Wim Voor de duidelijkheid, als je online navigeert, dan haalt de app de kaart en zijn gegevens binnen via Internet verbinding. Daar gaat dus iets mis bij jou. Dat kan liggen aan onze code van de app, maar ook aan instellingen of wat anders dat lokaal op de iPhone zit. Als je op de iPhone naar ´Instellingen´ gaat en daarna naar ´Algemeen´, je scrolt naar beneden en zie ´VPN/en apparaat´. Ik ben benieuwd of daar ´geen verbinding´ of ´verbinding staat´. Ik hoor het wel, geen haast en alvast bedankt!
-
@Michel-van-Hagen-MRA-Founder
Michel, bedankt voor het meedenken!Ik weet met zekerheid dat ik de VPN verbinding heb uitgezet bij bovenstaande problemen. Zie screendump hieronder.
Heb je nog een andere suggestie? Of ligt het toch aan de App zelf? In ieder geval is duidelijk hoe het "op te lossen" is. Dat moet een wegwijzer zijn naar de oplossing hoop ik.
-
@Dikke-Wim, Ik weet niet of ik je dit al eens eerder gevraagd heb, maar gebruik jij bij enige kans de DuckDuckGo app?
-
@Con-Hennekens
Ik zou nooit een relatie in die richting gezocht hebben...
DuckDuck Go heb ik wel op mijn iPhone staan, maar gebruik het nooit. Voor de zekerheid nu verwijderd.In eerste instantie lijkt daarmee het probleem opgelost te zijn. In het merendeel van de keren dat ik wil navigeren gaat het goed. Dat is al een heel stuk beter dan wat het was.
Maar, helaas, helaas, soms blijft het probleem (zie fig.).
Heb je nog andere suggesties? -
@Dikke-Wim, Ik heb bij toeval onthouden dat dit in het verleden ook al een probleem bleek te zijn. Vandaar deze vraag. Dit geeft wel een verdenking in de richting van mogelijke andere privacy beschermers... Dat het zich slechts af en toe voor doet, kan nog steeds een bug zijn in de app, maar als het structurele ervanaf is is het toch dikke winst
-
Helemaal mee eens. Hopelijk kan @Corjan-Meijerink het controleren en oplossen.
Ik heb daar veel vertrouwen in!
-
Voor wat het waard is, heb ik precies hetzelfde probleem. Ulefone Armor 7 met Android 9.
Ik heb nog niet de offline maps geprobeerd, maar alle andere navigatie apps werken. Jammer, want MRA is wat mij betreft de beste oplossing.
-
@Michel-van-Hagen-MRA-Founder Ik heb de optie met offline kaarten ook gebrobeerd maar dat geeft bij mij geen verschil, nog steeds geen kaart maar ook geen route. Voor de volledigheid, ik heb geen vpn of DuckDuckGo op de telefoon. Bij mij is het dus de Android 9 die al te oud zou zijn lijkt het.
-
@Hoanemans We hebben 2 issues, geen kaart in sommige Android toestellen en geen kaart in sommige iOS toestellen, het is relatief maar een klein percentage gebruikers die daar last van hebben. Bij Android toestellen lijkt de Android versie 9 en ouder problemen te geven, Corjan werkt daaraan.
Bij iOS is het vreemder, want op het ene toestel werkt het perfect en op een ander precies hetzelfde toestel niet. Het voorbeeld van de iPhone 13 Pro Max van Dikke Wim is daar het voorbeeld van. Het lijkt erop dat er iets is op de iPhone zit dat de online kaart tegenhoudt, ik heb uit onze hele gebruikersbestand nu 2 personen die daar problemen mee hebben.
Wordt vervolgd...
-
@Michel-van-Hagen-MRA-Founder Fijn dat het de aandacht heeft. Ook hier in het verleden met de iPhone 13 plus vaak de witte kaart gezien. Daarvoor ook veelvuldig met de iPhone 12. Dacht dat het lag aan de internetverbinding (route start ik rondom het huis, waardoor ik nog op een halfbakken wifi-verbinding zit). Later merkte ik op dat het probleem zich ook voordeed op 5G. Ik maakte op die momenten geen gebruik van VPN en mijn standaard browser is Safari (al kan je dat laatste pas sinds kort instellen). Sinds de laatste update van MRA heb ik de witte kaart niet meer gezien. Als het probleem zich weer voordoet, zal ik dat hier laten weten.
-
Grrr, "heb ik weer".
(een van de twee die er last van hebben).Ter informatie voor het ontwikkelteam:
Ik heb alle VPN verbindingen uitstaan en Microsoft Defender ook. -
@David-Emmett
Ik heb deze telefoon (7E) ook en wat issues. Ik heb de mappen gedownload maar "offline navigeren" heb ik uit staan.
En nu lijkt hij er (redelijk) goed en te doen. Ik heb er nog geen geen rit gereden dus kan niet 100% garanderen dat het werkt.
Ik kan de route openen en ik kan navigeren starten en krijgt dan de kaart te zien.
Bij afsluiten van de route blijft het scherm zwart en moet ik de app opnieuw opstarten.Het blijft wel wat onstabiel ogen.
Op mijn andere telefoon (Samsung A32 5G Android 13) doet hij het wel overigens wel goed. -
@Ralph-Janssen Dank voor de tip. Ga ik proberen.