Routepunt overgeslagen en toch blijft deze staan
-
Ben dus een mooie route aan t rijden, door wegopbreking heb ik een routepunt moeten iverslaan, ondanks dat blijft punt staan en blijft het ke terug navigeren naar 1e punt terwijl ik al bij punt 3 ben, t is gewoon hopeloos, lijk steeds meer nieuwe problemen tegen te komen
-
@marc-van-der-heijden, Een vormingspunt wordt pas overgeslagen na minimaal 2 herberekeningen. Indien dat punt nog steeds het dichtstbijzijnde punt op de route is, zal hij dus opnieuw een route berekenen naar datzelfde punt. De oorspronkelijke route blijft middels de witte routelijn zichtbaar.
Elders heb ik een suggestie geplaatst om, indien je terugkeert op de oorspronkelijke route, in elk geval over te slaan tot het eerstvolgende punt op de route dat vooruit ligt.
-
@Con-Hennekens said in Routepunt overgeslagen en toch blijft deze staan:
@marc-van-der-heijden, Een vormingspunt wordt pas overgeslagen na minimaal 2 herberekeningen. Indien dat punt nog steeds het dichtstbijzijnde punt op de route is, zal hij dus opnieuw een route berekenen naar datzelfde punt. De oorspronkelijke route blijft middels de witte routelijn zichtbaar.
Elders heb ik een suggestie geplaatst om, indien je terugkeert op de oorspronkelijke route, in elk geval over te slaan tot het eerstvolgende punt op de route dat vooruit ligt.
Ik was bijna bij punt 3, ik had al voor punt 2 voor overslaan startpunt dus punt 1 gekozen, maar om de eoa reden bleef dit staan, als ik vervolgens nog een keer dat punt rechtsboven aanklikt dan kreeg ik de melding of ik punt 2 wilde overslaan
https://www.myrouteapp.com/nl/social/route/8761823?mode=share
Om deze mooie dag niet voor mezelf te verpesten ben ik net voor punt 3 even gestopt, heb ik uitgelogd op myrouteapp navigatie op de samsung en ingelogd op de iPhone 13 Pro Max, heb de hele rit geen problemen meer ondervonden, maar daar heb ik dus niet de samsung voor aangeschaft, om de eoa ervaar ik steeds problemen op mijn samsung telefoon die dezelfde provider hebben beide en internet, het enige wat verschilt is ander platform en beter specificaties.Graag zou ik dit toch opgelost zien!
-
@marc-van-der-heijden, De logica achter het automatisch overslaan van vormingspunten is op iOS echt niet anders dan op Android. Als je op de Samsung gewoon naar routepunt 3 of 4 had overgeslagen was de rit niet veel anders verlopen lijkt me.
@marc-van-der-heijden said in Routepunt overgeslagen en toch blijft deze staan:
Graag zou ik dit toch opgelost zien!
Dat snap ik Routepunt 1 is een VIA punt, en zal dus überhaupt nooit automatisch worden overgeslagen. Zit daar misschien de vergissing?
Overigens hoef je app niet uit te loggen op je Samsung om over te stappen naar je iPhone.
-
@marc-van-der-heijden, De logica achter het automatisch overslaan van vormingspunten is op iOS echt niet anders dan op Android. Als je op de Samsung gewoon naar routepunt 3 of 4 had overgeslagen was de rit niet veel anders verlopen lijkt me.
Dat snap ik Routepunt 1 is een VIA punt, en zal dus überhaupt nooit automatisch worden overgeslagen. Zit daar misschien de vergissing?
Overigens hoef je app niet uit te loggen op je Samsung om over te stappen naar je iPhone.
dus ik kan met 1 account zowel op de iPhone alsook op de samsung ingelogd blijven?
-
blijft dan toch vreemd, op de samsung bleef het hangen en me terugsturen naar viapunt 1 en eenmaal de route gestart op de iPhone ging het meteen naar punt 3
Ik snap best dat routepunt 1 ( viapunt ) niet automatisch overgeslagen wordt, maar toch wel als ik via het knopje rechtsboven er voor kies om dat punt over te slaan, vervolgens blijft punt 1 staan en als ik dan wil proberen om nogmaals punt 1 over te slaan dan komt punt 2 als keuze om over te slaan terwijl punt 1 nog staat, zie foto in deze link: https://drive.google.com/file/d/1OlCEdeQnyJJ8B2KDktgF5URAN7OPqDW5/view?usp=sharing
-
@marc-van-der-heijden, je kunt in dit forum héél makkelijk screenshots en foto's in een bericht invoegen door ze te copy-pasten.
Op deze foto moet je natuurlijk wel even op JA tikken om daadwerkelijk naar WP2 over te slaan. Op deze foto sla je over van routepunt 1 naar routepunt 2. Routepunt 1 is een VIA punt (handje) en zal daarom NIET vanzelf overgeslagen worden. Volgens mij klopt de logica gewoon.
-
@marc-van-der-heijden, je kunt in dit forum héél makkelijk screenshots en foto's in een bericht invoegen door ze te copy-pasten.
Op deze foto moet je natuurlijk wel even op JA tikken om daadwerkelijk naar WP2 over te slaan. Op deze foto sla je over van routepunt 1 naar routepunt 2. Routepunt 1 is een VIA punt (handje) en zal daarom NIET vanzelf overgeslagen worden. Volgens mij klopt de logica gewoon.
Maar dit heb ik al 3x gedaan en blijft terugkomen
-
@marc-van-der-heijden, oké dat is dan vreemd inderdaad...
Het zou fraai zijn als je dit kunt vastleggen door een screenrecording te maken of met een ander toestel te filmen. -
@marc-van-der-heijden, oké dat is dan vreemd inderdaad...
Het zou fraai zijn als je dit kunt vastleggen door een screenrecording te maken of met een ander toestel te filmen.Ja maar dat is wel een uitdaging om onder het rijden een filmpje te maken van een toestel wat op de motor staat, want meestal doe ik al rijdend soms het eea als het verkeer en de (rechte)weg het toelaat en ik de motor even op de cruisecontrol kan zetten en langzaam ga want met hoge snelheid is het opletten wat de rest doet
-
@marc-van-der-heijden, tuurlijk, veiligheid voor alles!
-
@marc-van-der-heijden agree this activity is very strange. I've used the skip function dozens of times either by taping or long press and it always worked. Just out of interest, did you try Menu / skip waypoint to see if that works? Quite often when leading a ride I'll skip WP 1 before we head off just to make sure it does not cause any issues.
-
@marc-van-der-heijden
Als je punten handmatig overslaat wil dit niet zeggen dat ze ook perse van je scherm verdwijnen. Ze worden niet meer meegenomen in de calculatie. -
@RetiredWingMan
Just an idea.
Don't place your first point where you start your trip. Put it a few hunderd further on the route. Then you still need to reach the first waypoint and there is nothing to skip.Also.
When you are standing on a spot. Your GPS position is not always accurate enough. This also forces you to manual skip the first waypoint. -
@M-Schrijver said in Routepunt overgeslagen en toch blijft deze staan:
@RetiredWingMan
Just an idea.
Don't place your first point where you start your trip. Put it a few hunderd further on the route. Then you still need to reach the first waypoint and there is nothing to skip.Also.
When you are standing on a spot. Your GPS position is not always accurate enough. This also forces you to manual skip the first waypoint.Great advice from @M-Schrijver