Problems on Garmin Tread 8"
-
@Con-Hennekens said in Problems on Garmin Tread 8":
adviseer ik je eerder voor je hobby in het consumer segment te zoeken. Dat levert veel lichtere en compactere apparaten op, met een veel betere community ondersteuning (om de simpele reden dat ze meer gebruikt worden), en ook vanuit de fabrikant beter ondersteuning van Android.
Doet me aan een spreuk denken van een vlaamse komiek: "tussen droom en werkelijkheid vind je schoonmoeders en andere praktische problemen".
Verre van politiek correct natuurlijk maar ook hier staan practische problemen (lees: prijs) in de weg van de jongensdroom.
De Elebest Motorrad-Navi 7 valt voor mij weg want je moet blijkbaar carplay, met al zijn beperkingen, erbij nemen
Hetzelfde voor de Garmin Tread, in weze een gesloten systeem en ik zoek nu iets wat ik naast de motor ook als tablet kan gebruiken. Daarnaast zijn de afmetingen van het scherm wel belangrijk, mijn ogen gaan er nu eenmaal niet op vooruit
Momenteel kijk ik naar:
De Carpe Iter en de Nomad zoals hierboven aangehaald werd. Maar misschien moet het realisme ook wat plaats krijgen en gaat iets veel goedkoper ook voldoen.
-
@Drabslab, het ligt er natuurlijk ook een beetje aan hoe je je motorfiets mishandelt . Die Carpe-Iter is geschikt voor zwaar off-road gehobbel en gespring. Voor op de weg denk ik dat een goedkopere tablet net zo goed voldoet. DMD2 is voor mij ook veel te complex, maar juist wel weer erg handig als je zoveel mogelijk met je BMW Wonderwheel wilt bedienen. Hoewel daar ook ook weer oplossingen voor zijn (die uiteraard geld kosten). Als je gewoon leuke MRA routes wilt volgen, zou ik voor een goedkopere tablet gaan. Die kun je al over 4 of 5 jaar vervangen, als er weer wat beters is, in plaats van over 10 jaar, en dan nog steeds goedkoper uit zijn
-
Happened to run across this unit today. Full Android tablet. https://therallytab.com/hardware/
-
@RetiredWingMan, They have a Lite one too I see:
https://therallytab.com/product/rally-tab-lite-adv/
But unless you want specifically their software pre-installed, I doubt it is a lot different from any generic rugged tablet. -