Skip to content
  • Categories
  • Recent
  • Popular
  • Support
  • MyRoute-app
Collapse
Brand Logo

MRA Community Forum

1. Home
  2. The MyRoute-app
  3. [App] Problems, Bugs and other Issues
  4. Problems on Garmin Tread 8"

Problems on Garmin Tread 8"

Scheduled Pinned Locked Moved [App] Problems, Bugs and other Issues
24 Posts 7 Posters 1.8k Views 4 Watching
  • Oldest to Newest
  • Newest to Oldest
  • Most Votes
Reply
  • Reply as topic
Log in to reply
This topic has been deleted. Only users with topic management privileges can see it.
  • Christian Zondagundefined Christian Zondag

@Con-Hennekens, ik hoef niets te verdedigen en al helemaal niet voor Garmin en ook niet maar jou maar mocht je het willen weten, Al deze voorbeelden die je aangeeft zijn hobby oplossingen. Het echte werk moet je maar eens beter gaan opzoeken. Er zijn er maar 3 op de markt die voldoen aan de helderheid in zonlicht en meer onderliggende features. Daar zijn de speelgoed tablets die je aangeeft geen onderdeel aan. Ik ben alleen research aan het doen voor mijn volgende aankoop omtrent de ontwikkelingen van myroute app. Geen playmobil oplossingen. De drie die werkelijk in aanmerking komen zijn de Carpe iter pad, de tripltek pro 9 en deze Garmin tread overland. Waarbij ik dus nieuwsgierig ben naar de mogelijkheden van app aanpassingen van myrouteapp. Dus zozozo.. fijn weekend ๐Ÿ˜‰

Con Hennekensundefined Offline
    Con Hennekens
    Alpha tester
    wrote on last edited by Con Hennekens

@Christian-Zondag, Die Overland heeft 1000 nits helderheid. Dat wordt door veel "hobby" telefoons tegenwoordig al gedubbeld. Is ook minder dan van een XT. Je zult van mij wel geen advies willen, maar ik zou zeggen: koop geen Android tablet zonder Google Play Store als je er MRA (or whatever app) op wilt draaien. Leuk voor de hobby, maar niet voor professionele toepassingen. En ja, mijn suggesties hierboven zijn gebaseerd op consumer devices. De Garmin valt daar namelijk รณรณk onder.

Als je enterprise grade hardware zoekt kun je deze van GETAC eens opzoeken:

073a5a57-ea28-4a59-a6ed-d12651deb4ca-image.png

I am just an enthusiastic MRA user, and hope you will be one too!

Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebar to the saddle.

Streetpilot 2610 / Zumo 660 / Zumo 395 / CAT S52 + MRA app

Drabslabundefined 1 Reply Last reply
    0
    • Christian Zondagundefined Christian Zondag

@Drabslab

https://carpe-iter.com/
      https://www.thorkracing.com/
      https://bluerider.nl/products/tripltek-pro-9-android-12-tablet-voor-offroad-gebruik-ip68-4k-8-inch
      https://www.gps.nl/autonavigatie/garmin_tread_overland_editie.html

Ik zit in grote twijfel omdat ze allemaal wel wat hebben wat me niet aanstaat maar de meest allround powerhouse is toch wel de Carpe iter, deze is ontwikkeld door een ontwikkelaar in Tjechie en in samewerking met Thork racing de combi gemaakt van een bovenliggende schil [startup app zeg maar]
      deze tablet is wel volledig android based zonder bijkomende samsung onzin schillen en daardoor zeer geschikt voor dit gebruik, heeft ook een zeer goede GPS aan boord en een vrij grote accu, deze accu wordt gemanaged door de software welke ervoor zorgt dat hij nooit onderladen of overladen wordt wat de levensduur aanzienlijk moet verhogen.ook stuurknop bediening is uiteraard mogelijk [met elk android apparaat, ook voor de garmin trouwens]

Nadeel van de Carpe iter is het gewicht van ca 1 kg op je mount. opladen moet je zorgvuldig doen met bijleverde lader.
      Nadeel van de Garmin, heb je wellicht gelezen ๐Ÿ™‚
      Nadeel van de tripltek 9 schijnt dat de monster specs niet de praktijk haalt maar daar kom je moeilijk achter dus zal ik een keer moeten gaan bekijken

al met al een zeer prijzige keuze dus ik ga niet over 1 nacht ijs. Tevens ga ik niet hobbien met RAM-mounts en een Brodit houdertje... dat blijft houtje touwtje.

succes met jouw onderzoek..

Drabslabundefined Offline
      Drabslab
      wrote on last edited by

@Christian-Zondag

Aha, heel nuttig.

Totnutoe een tomtom rider400 gebruikt.

Eigenlijk heel tevreden over maar het ding begint wat kuren te vertonen die aanduiden dat het einde waarschijnlijk in zicht is en... Next is qua concept gewoon veel beter.

Echter : Bij mij werkt Next gewoon niet, mijn phone batterij loopt in een paar uur gewoon leeg (en staat gloeiend heet) en hoewel ik een lifetime heb op Next, ik ben niet van plan om een reis te laten de mist ingaan omdat de GPS historie niet optimaal werkt.

Ik sluit de "hobbyoplossingen" zoals jij die noemt niet meteen uit daar sommigen hier bijvoorbeeld heel tevreden zijn van de samsung active tab maar ik heb toch wat vragen bij gebruik van een (rugged) smartphone in een veeleisende omgeving (ook toegevende dat velen hier heel tevreden zijn over die aanpak)

Ik kan dus op zoek naar iets beter om next toch te laten werken en dan kom ik op jouw soort oplossingen uit (maar heel prijzig)

of ik kan die Next lifetime vergeten en een nieuwe tomtom kopen maar hierbij sluit ik me volledig aan by Con; ik heb de pest aan fabrikanten die een default open systeem (die garmin tread schijnt er zo eentje te zijn) afsluiten om wat meer winst te kunnen maken en een open android tablet die ik kan gebruiken om te navigeren en muziek te luisteren en emails te beantwoorden en en en ... is wat ik zoek.

en in de eerste week van Juni gaan we een weekje naar de dolemiten dus tegen dan moet het eigenlijk geregeld zijn (ook al ken ik die streek ondertussen zo goed dat ...).

It is not difficult, it is easy, it's a hobby

Christian Zondagundefined 1 Reply Last reply
      0
      • Con Hennekensundefined Con Hennekens

@Christian-Zondag, Die Overland heeft 1000 nits helderheid. Dat wordt door veel "hobby" telefoons tegenwoordig al gedubbeld. Is ook minder dan van een XT. Je zult van mij wel geen advies willen, maar ik zou zeggen: koop geen Android tablet zonder Google Play Store als je er MRA (or whatever app) op wilt draaien. Leuk voor de hobby, maar niet voor professionele toepassingen. En ja, mijn suggesties hierboven zijn gebaseerd op consumer devices. De Garmin valt daar namelijk รณรณk onder.

Als je enterprise grade hardware zoekt kun je deze van GETAC eens opzoeken:

073a5a57-ea28-4a59-a6ed-d12651deb4ca-image.png

Drabslab
        wrote on last edited by

@Con-Hennekens schoon toestel, maar ik verkies iets dat geen 2000+ euro kost ๐Ÿ™‚ ๐Ÿ™‚ ๐Ÿ™‚

Drabslabundefined Con Hennekensundefined 2 Replies Last reply
        0
        • Drabslabundefined Drabslab

@Con-Hennekens schoon toestel, maar ik verkies iets dat geen 2000+ euro kost ๐Ÿ™‚ ๐Ÿ™‚ ๐Ÿ™‚

Drabslab
          wrote on last edited by

ik hoop dat Jack dit leest want ik vermoed dat hij ook een speciale set-up heeft?

1 Reply Last reply
          0

Con Hennekens
            Alpha tester
            wrote on last edited by

@Drabslab said in Problems on Garmin Tread 8":

Ik kan hem leveren voor โ‚ฌ1.245,00 incl BTW zonder SIM functie (geen GSM data dus) en voor โ‚ฌ1.645,00 incl BTW mรจt SIM functie. Ik kan je geen garanties bieden overigens op het goed functioneren met MRA, maar ik zie niet in waarom niet. Of je daar het battery drain probleem mee oplost weet ik ook niet. Sommige toestellen hebben daar meer last van dan andere. Het zijn vooral de hi-end devices (qua CPU of GPU) die daar last van hebben, en dat zal deze waarschijnlijk niet zijn. Dit zijn Android 10 tablets voor industrieel gebruik. Er is een vehicle mount leverbaar, maar die is erg "industrieel" van aard. Ik zie dat RAM er een mooiere houder voor heeft:

https://rammounts.nl/part/RAM-HOL-GE3FU/ram-form-fit-houder-voor-getac-zx70-temp-module-compatibel.

Om het niet helemaal op spam te laten lijken ๐Ÿ˜‰ adviseer ik je eerder voor je hobby in het consumer segment te zoeken. Dat levert veel lichtere en compactere apparaten op, met een veel betere community ondersteuning (om de simpele reden dat ze meer gebruikt worden), en ook vanuit de fabrikant beter ondersteuning van Android.

Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebar to the saddle.

Drabslabundefined 1 Reply Last reply
            0

@Christian-Zondag

Aha, heel nuttig.

Totnutoe een tomtom rider400 gebruikt.

Eigenlijk heel tevreden over maar het ding begint wat kuren te vertonen die aanduiden dat het einde waarschijnlijk in zicht is en... Next is qua concept gewoon veel beter.

Echter : Bij mij werkt Next gewoon niet, mijn phone batterij loopt in een paar uur gewoon leeg (en staat gloeiend heet) en hoewel ik een lifetime heb op Next, ik ben niet van plan om een reis te laten de mist ingaan omdat de GPS historie niet optimaal werkt.

Ik sluit de "hobbyoplossingen" zoals jij die noemt niet meteen uit daar sommigen hier bijvoorbeeld heel tevreden zijn van de samsung active tab maar ik heb toch wat vragen bij gebruik van een (rugged) smartphone in een veeleisende omgeving (ook toegevende dat velen hier heel tevreden zijn over die aanpak)

Ik kan dus op zoek naar iets beter om next toch te laten werken en dan kom ik op jouw soort oplossingen uit (maar heel prijzig)

of ik kan die Next lifetime vergeten en een nieuwe tomtom kopen maar hierbij sluit ik me volledig aan by Con; ik heb de pest aan fabrikanten die een default open systeem (die garmin tread schijnt er zo eentje te zijn) afsluiten om wat meer winst te kunnen maken en een open android tablet die ik kan gebruiken om te navigeren en muziek te luisteren en emails te beantwoorden en en en ... is wat ik zoek.

en in de eerste week van Juni gaan we een weekje naar de dolemiten dus tegen dan moet het eigenlijk geregeld zijn (ook al ken ik die streek ondertussen zo goed dat ...).

Christian Zondagundefined Offline
              Christian Zondagundefined Offline
              Christian Zondag
              wrote on last edited by Christian Zondag

@Drabslab hoi, ik denk dat je hier wellicht enthousiast over wordt. Ieder zโ€™n smaak natuurlijk en het moet ook bij je motor passen.

https://youtu.be/tA85VZGnOZM?si=vUgYG7WeeGVMV2KE

Kanaal van Nomad sweden.

Dit zal hem voor mij waarschijnlijk gaan worden. Dmd2 is tevens een leuke toevoeging met obd functies.

Groet.

1 Reply Last reply
              0
              • RetiredWingManundefined Offline
                RetiredWingManundefined Offline
                RetiredWingMan
                Valued contributor
                wrote on last edited by

@Christian-Zondag here is a video of a setup using a Samsung Tab Active 3 tablet.
                https://youtu.be/mTu5PtbjlBk?si=ObI3_eNvxyLPe0XX

2010 GL1800 Goldwing using Samsung Galaxy S20 5G Android 13.

1 Reply Last reply
                0
                • Con Hennekensundefined Con Hennekens

@Drabslab said in Problems on Garmin Tread 8":

Ik kan hem leveren voor โ‚ฌ1.245,00 incl BTW zonder SIM functie (geen GSM data dus) en voor โ‚ฌ1.645,00 incl BTW mรจt SIM functie. Ik kan je geen garanties bieden overigens op het goed functioneren met MRA, maar ik zie niet in waarom niet. Of je daar het battery drain probleem mee oplost weet ik ook niet. Sommige toestellen hebben daar meer last van dan andere. Het zijn vooral de hi-end devices (qua CPU of GPU) die daar last van hebben, en dat zal deze waarschijnlijk niet zijn. Dit zijn Android 10 tablets voor industrieel gebruik. Er is een vehicle mount leverbaar, maar die is erg "industrieel" van aard. Ik zie dat RAM er een mooiere houder voor heeft:

https://rammounts.nl/part/RAM-HOL-GE3FU/ram-form-fit-houder-voor-getac-zx70-temp-module-compatibel.

Om het niet helemaal op spam te laten lijken ๐Ÿ˜‰ adviseer ik je eerder voor je hobby in het consumer segment te zoeken. Dat levert veel lichtere en compactere apparaten op, met een veel betere community ondersteuning (om de simpele reden dat ze meer gebruikt worden), en ook vanuit de fabrikant beter ondersteuning van Android.

Drabslab
                  wrote on last edited by

@Con-Hennekens said in Problems on Garmin Tread 8":

adviseer ik je eerder voor je hobby in het consumer segment te zoeken. Dat levert veel lichtere en compactere apparaten op, met een veel betere community ondersteuning (om de simpele reden dat ze meer gebruikt worden), en ook vanuit de fabrikant beter ondersteuning van Android.

Doet me aan een spreuk denken van een vlaamse komiek: "tussen droom en werkelijkheid vind je schoonmoeders en andere praktische problemen".

Verre van politiek correct natuurlijk maar ook hier staan practische problemen (lees: prijs) in de weg van de jongensdroom.

De Elebest Motorrad-Navi 7 valt voor mij weg want je moet blijkbaar carplay, met al zijn beperkingen, erbij nemen

Hetzelfde voor de Garmin Tread, in weze een gesloten systeem en ik zoek nu iets wat ik naast de motor ook als tablet kan gebruiken. Daarnaast zijn de afmetingen van het scherm wel belangrijk, mijn ogen gaan er nu eenmaal niet op vooruit ๐Ÿ˜ž

Momenteel kijk ik naar:

De Carpe Iter en de Nomad zoals hierboven aangehaald werd. Maar misschien moet het realisme ook wat plaats krijgen en gaat iets veel goedkoper ook voldoen.

Con Hennekensundefined 1 Reply Last reply
                  0

@Con-Hennekens said in Problems on Garmin Tread 8":

adviseer ik je eerder voor je hobby in het consumer segment te zoeken. Dat levert veel lichtere en compactere apparaten op, met een veel betere community ondersteuning (om de simpele reden dat ze meer gebruikt worden), en ook vanuit de fabrikant beter ondersteuning van Android.

Doet me aan een spreuk denken van een vlaamse komiek: "tussen droom en werkelijkheid vind je schoonmoeders en andere praktische problemen".

Verre van politiek correct natuurlijk maar ook hier staan practische problemen (lees: prijs) in de weg van de jongensdroom.

De Elebest Motorrad-Navi 7 valt voor mij weg want je moet blijkbaar carplay, met al zijn beperkingen, erbij nemen

Hetzelfde voor de Garmin Tread, in weze een gesloten systeem en ik zoek nu iets wat ik naast de motor ook als tablet kan gebruiken. Daarnaast zijn de afmetingen van het scherm wel belangrijk, mijn ogen gaan er nu eenmaal niet op vooruit ๐Ÿ˜ž

Momenteel kijk ik naar:

De Carpe Iter en de Nomad zoals hierboven aangehaald werd. Maar misschien moet het realisme ook wat plaats krijgen en gaat iets veel goedkoper ook voldoen.

Con Hennekens
                    Alpha tester
                    wrote on last edited by

@Drabslab, het ligt er natuurlijk ook een beetje aan hoe je je motorfiets mishandelt ๐Ÿ˜‰ . Die Carpe-Iter is geschikt voor zwaar off-road gehobbel en gespring. Voor op de weg denk ik dat een goedkopere tablet net zo goed voldoet. DMD2 is voor mij ook veel te complex, maar juist wel weer erg handig als je zoveel mogelijk met je BMW Wonderwheel wilt bedienen. Hoewel daar ook ook weer oplossingen voor zijn (die uiteraard geld kosten). Als je gewoon leuke MRA routes wilt volgen, zou ik voor een goedkopere tablet gaan. Die kun je al over 4 of 5 jaar vervangen, als er weer wat beters is, in plaats van over 10 jaar, en dan nog steeds goedkoper uit zijn ๐Ÿ˜‰

1 Reply Last reply
                    1
                    • RetiredWingManundefined Offline
                      RetiredWingManundefined Offline
                      RetiredWingMan
                      Valued contributor
                      wrote on last edited by

Happened to run across this unit today. Full Android tablet. https://therallytab.com/hardware/

2010 GL1800 Goldwing using Samsung Galaxy S20 5G Android 13.

Con Hennekensundefined 1 Reply Last reply
                      0
                      • RetiredWingManundefined RetiredWingMan

Happened to run across this unit today. Full Android tablet. https://therallytab.com/hardware/

Con Hennekens
                        Alpha tester
                        wrote on last edited by

@RetiredWingMan, They have a Lite one too I see:
                        https://therallytab.com/product/rally-tab-lite-adv/
                        But unless you want specifically their software pre-installed, I doubt it is a lot different from any generic rugged tablet.

1 Reply Last reply
                        0
                        • RetiredWingManundefined RetiredWingMan referenced this topic on
                        Reply
                        • Reply as topic
                        Log in to reply
                        • Oldest to Newest
                        • Newest to Oldest
                        • Most Votes

• 1
                        • 2
                        ACTIVE USERS
                        Con Hennekensundefined
                        Con Hennekens
                        RetiredWingManundefined
                        RetiredWingMan
                        Corjan Meijerinkundefined
                        Corjan Meijerink
                        Hans van de Ven MR.MRAundefined
                        Hans van de Ven MR.MRA
                        Drabslabundefined
                        Drabslab
                        Christian Zondagundefined
                        Christian Zondag
                        Carsten dundefined
                        Carsten d
                        POPULAR TOPICS
                        • Herberekenen route
                          henry van den beltundefined
                          henry van den belt
                          0
                          11
                          71

• Silverfox H1+ long-press
                          Nick Carthewundefined
                          Nick Carthew
                          0
                          9
                          84

• Uploaden naar Zumo lukt niet vanaf iphone
                          Mzokkundefined
                          Mzokk
                          0
                          8
                          98

• Route app werkt helaas nog niet hoe ik het graag zou zien.
                          Martijn Peereboomundefined
                          Martijn Peereboom
                          1
                          29
                          656

• I Can't Find a YouTube Video on How to "Trace" My Ride for the Day
                          RetiredWingManundefined
                          RetiredWingMan
                          0
                          4
                          70

• Newcomer
                          Hans van de Ven MR.MRAundefined
                          Hans van de Ven MR.MRA
                          0
                          8
                          113

• Issues with Search in CarPlay