roadmap
-
Aangezien de post waar deze vraag toe hoort blijkbaar gelocked is:
@hans-van-de-ven-mra-master said in Geimporteerde Poi's in bibliotheek eigen label geven?:
Op dit moment krijgen alle "eigen"POI's dit symbool. Maar ook de POI's krijgen een update, zie daarvoor de Roadmap.
Hai Hans,
Is deze roadmap nog altijd toepasselijk? Het lijkt erop dat deze al een tijd niet meer wordt aangevuld.
-
@drabslab
Het lijkt mij logisch dat deze roadmap niet wordt aangevuld omdat het de verbeteringen beschrijft om tot RoutePlanner 2.0 te komen.
De volgens stap zou RoutePlanner 3.0 zijn. Met een nieuwe roadmap. -
Jazeker wordt de roadmap nog gebruikt, deze zal zeer binnenkort bijgewerkt worden. Ook zullen de POI's eerder aan bod komen.
PS: De post had ik gelocked. -
@hans-van-de-ven-mra-master said in roadmap:
Jazeker wordt de roadmap nog gebruikt, deze zal zeer binnenkort bijgewerkt worden. Ook zullen de POI's eerder aan bod komen.
Een roadmap heeft maar zin als die wordt uitgevoerd, en niet als van de roadmap wordt afgeweken, en de roadmap daarna wordt aangepast conform aan wat er gebeurt is. Als je van de bestaande rodmap wil afwijken zou je de roadmap eerst moeten aanpassen zodat je in werkelijkheid nooit afwijkt.
@jack-van-tilburg said in roadmap:
Het lijkt mij logisch dat deze roadmap niet wordt aangevuld omdat het de verbeteringen beschrijft om tot RoutePlanner 2.0 te komen.
Voor zover ik weet hebben we routeplanner 2.0 nog niet bereikt dus kunnen we ook geen 3.0 maken?
-
Voor zover ik weet hebben we routeplanner 2.0 nog niet bereikt dus kunnen we ook geen 3.0 maken?
Ik snap dat je dat zegt. Maar als de planning in de roadmap steeds gewijzigd wordt met nieuwe of extra onderdelen zal 2.0 dus nooit gehaald worden.
Op een gegeven moment moet je vast stellen "dit is het plan en dat gaan we doen". En dan zou het ook nog logisch zijn om aan dat plan een tijdlijn vast te maken. -
Op een gegeven moment moet je vast stellen "dit is het plan en dat gaan we doen". En dan zou het ook nog logisch zijn om aan dat plan een tijdlijn vast te maken.
Dat was precies het doel van roadmap 2.0 denk ik: "dit is het plan en dat gaan we doen".
Alleen lijkt het erop dat er heel andere dingen gebeuren dan wat er op het plan staat. Op zich geen ramp als je management beslissingen onmiddelijk in het plan opneemt zodat het altijd actueel is. Een roadmap updaten als het volledig outdated is heeft geen zin, dan beter geen roadmap.
Als mijn geheugen mij geen parten speelt dan werd voor elke fase in het plan 3 maanden uitgetrokken. Het lijkt er echter op dat het plan al in 6 maanden niet meer werd aangepast. Alleen jammer voor de moeite die er werd ingestoken als dit waar zou blijken te zijn.
-
Alleen lijkt het erop dat er heel andere dingen gebeuren dan wat er op het plan staat. Op zich geen ramp als je management beslissingen onmiddelijk in het plan opneemt zodat het altijd actueel is. Een roadmap updaten als het volledig outdated is heeft geen zin, dan beter geen roadmap.
Daar heb je helemaal gelijk in en dit is echt een ergernis voor mij.
Stick to the plan!
Maar dat is vooral beroepsdeformatie. En ik ben met pensioen dus ik zeg niet dat het een ergernis voor mij is -
De huidige roadmap blijft gewoon qua punten gehandhaafd, alleen het POI punt wordt naar voren gehaald op verzoek van de RouteXperts. Alles wat gedaan wordt is om toe te werken naar 2.0
-
@hans-van-de-ven-mra-master
Het MRA team doet goed werk Hans.
Maar ik ben gewend dat er anders omgegaan wordt met planning en releasen -
Het MRA team doet goed werk Hans.
Maar ik ben gewend dat er anders omgegaan wordt met planning en releasenDaar ben ik het nu eens volledig mee eens zie.
Een planning is om correct te volgen, ervan afwijken is niet alleen slordig, het zorgt ervoor dat er overal half afgewerkte code rondslingert, en dat broodnodige aanpassingen die wat minder "sexy" zijn nooit gebeuren.
-
Dus eigenlijk werken jullie aan stap 1.9 terwijl 1.3 nog niet is afgewerkt?
En hoeveel punten zijn naar voor gebracht die NIET op de roadmap staan?
Vind je echt dat POI voor de gemiddelde gebruiker belangrijker zijn dan Live Traffic 2.0?Met andere woorden, MRA kan beter de roadmap verwijderen als het liever de chaos theorie toepast, dan valt het wat minder op.
Dit is รฉรฉn van de grote zwakheden van informatici. Als een jonge hond achter ieder nieuw idee aanlopen, niks afwerken, en dan heel verbaasd zijn als sommige gebruikes hun geduld verliezen omdat broodnodige updates niet gebeuren.
Enerzijds keihard werken, anderzijds ondermaats afleveren. En dat is heel jammer want MRA levert echt wel goede zaken af.
Ter referentie: stemmen op de roadmap closed op 31 Maart 2020 met de vermelding dat elke stap ongeveer 3 maanden zou kosten. We zouden dus nu (1 Februari 2022) 6 stappen achter de rug moeten hebben ipv 2.
@jack-van-tilburg: ik ben nog niet op pensioen, en ben ook niet meer professioneel met informatica bezig (wel als hobby) maar ik erger mij nog altijd aan sommige dingen (waarschijnlijk mijn slecht karakter)
Misschien komt dit wat harder over dan ik het bedoel en daarvoor excuses. Misschien toch even een reflectie waard?
-
Nee, 1.3 is klaar, moet nog ge-update worden en 1.4 is in behandeling, moet ook nog ge-update worden.
1.9 wordt iets naar voren gehaald, dus maak je niet druk, slecht voor de bloeddruk, komt allemaal goed. -
@jack-van-tilburg: ik ben nog niet op pensioen, en ben ook niet meer professioneel met informatica bezig (wel als hobby) maar ik erger mij nog altijd aan sommige dingen (waarschijnlijk mijn slecht karakter)
Misschien komt dit wat harder over dan ik het bedoel en daarvoor excuses. Misschien toch even een reflectie waard?
Aan mij zijn geen excuses nodig,
Ik kom uit een IT omgeving waarin Scrum, Agile en SAFe key was.
Plannen waren heilig en voor afwijkingen moest de aanvrager van hele goede huize komen. -
De RouteXperts komen van goede huize
-
-
@Corjan-Meijerink Een aantal jaar geleden hebben jullie de Roadmap gelanceerd. Ik hou deze pagina al enige tijd in de gaten, maar zie weinig beweging. Logisch, want er gaat veel tijd en energie naar de nieuwe app, maar de opties die genoemd staan in de Roadmap zijn wel echt super gaaf. Kunnen jullie iets delen over de verwachting rondom deze updates? De ontwikkeling van de website ligt al enige tijd stil. Komt er in de nabije toekomst iets heel nieuws?
-
@CD130 de bestaande referenties naar de roadmap zijn verwijderd omdat deze wordt herzien.
Ik verwacht dat er begin 2024 meer bekend gaat zijn over de toekomst plannen van de website
-
@Corjan-Meijerink spannend!! Bedankt voor het reageren
-
@CD130 kleine moeite