Uitspreken adressen en notities
-
Dat is idd DE oplossing

-
Dat is idd DE oplossing

Niet helemaal, want dan moet je alles dubbel invoeren als je ook de naam netjes in de routepuntlijst wilt hebben, zoals in mijn eerder screenshot

-
Elk voordeel hep β¦β¦.

-
Dat is idd DE oplossing

Niet helemaal, want dan moet je alles dubbel invoeren als je ook de naam netjes in de routepuntlijst wilt hebben, zoals in mijn eerder screenshot

@Con-Hennekens misschien dat onze devs het zo kunnen maken dat alleen de eerste regel van het notitieveld in de routepunten lijst kan komen te staan. Er zijn altijd meerdere wegen naar Rome

-
En dan terug naar de topic van de start.
Het zou helemaal geweldig zijn dat wanneer het notitie veld gevuld is dat dan alleen dat notitie veld wordt uitgesproken.
Dan is direct ook het bijkomende probleem van het hernoemen van het shaping point bij verplaatsing opgelost. Dat is dan niet meer zo belangrijkHet zou helemaal geweldig zijn dat wanneer het notitie veld gevuld is dat dan alleen dat notitie veld wordt uitgesproken.
Zeker geen goede oplossing
in het waypoint-naamveld voer ik nuttige informatie in die ik wil aankondigen, zoals 15 mijl tot het volgende tankstation, een gevaarlijke bocht van 90 voet direct na de Hump Back Bridge, de naam van de koffiestop, enzovoort
Door deze informatie in de naam van het waypoint te zetten, is het ook beschikbaar voor gebruik in andere navigatiesystemenDoor de domme 'No Announcement' als de puntnaam een nummer bevat, is de enige manier om ervoor te zorgen dat een puntnaam wordt aangekondigd iets in het notitieveld te plaatsen, ik gebruik gewoon een simpele punt: "."
Met jouw voorgestelde oplossing zou ik dezelfde informatie moeten invoeren in zowel de puntnaam als de notitievelden, dus dat verdubbelt de inspanning, dus voor mij is dit geen goed idee
#########
definitely not a good solution
in the waypoint name field I enter useful information that I want announced such as 15 miles to next fuel station, dangerous 90' bend immediately after hump back bridge, the name of the coffee stop etc
putting this info in the waypoint name means it is also available for use in other navigation systemsbecause of the dumb no announcement if the point name has a number in it the only way to ensure a point name is announced is to place something in the notes field, I just use a simple full stop "."
with your proposed solution I would have to enter the same information in both the point name & the note fields, so doubling the effort, so for me this is a bad idea
-
Zo heeft iedereen een eigen werkwijze /workaround.
Ik geef viapunten juist wΓ©l direct een zinvolle naam, kleur en icoon. Ik ga er namelijk vanuit, dat viapunten fix staan en bij hoge uitzondering verschoven worden. Als om wat voor reden dan ook ik het viapunt toch moet verschuiven is het even kopiΓ«ren en plakken van de naam.
Voor mij geeft dit het voordeel, dat ik de viapunten, vnl. in complexe routes, direct in de wegpuntenlijst links zichtbaar heb en ze van daaruit makkelijk op de kaart kan vinden. -
Viapunten hebben inderdaad vaak al een fixed positie. Als ik ze zou gebruiken, zou ik ze gebruiken voor plekken waar je zou stoppen (lunch bijv.) Maar voor shaping points geldt dit niet. Die geef ik vaak info mee zoals, dat je links een kasteel op een berg kan zien liggen.
-
Viapunten hebben inderdaad vaak al een fixed positie. Als ik ze zou gebruiken, zou ik ze gebruiken voor plekken waar je zou stoppen (lunch bijv.) Maar voor shaping points geldt dit niet. Die geef ik vaak info mee zoals, dat je links een kasteel op een berg kan zien liggen.
@M.-Schrijver dat is precies de reden waarom RouteXperts dan een geel Viapunt gebruiken.
-
Maar zelf plan ik nooit verplichte stops. De route is het doel en wat op de route gebeurd, laat ik aan het toeval over. Daarom vind ik het ook zo belangrijk dat de navigatie meebeweegt op dit toeval. Verplichte stops verhinderen dit. Ik vind het wel leuk/interessant om een stukje sightseeing mee te geven in de route. Wat ik/iemand daar onderweg mee doet, moet hij/zij zelf weten. Daarom alleen shaping points. Zelf wil ik dus vooral informatie op het scherm om keuzes te kunnen maken.
-
Maar zelf plan ik nooit verplichte stops. De route is het doel en wat op de route gebeurd, laat ik aan het toeval over. Daarom vind ik het ook zo belangrijk dat de navigatie meebeweegt op dit toeval. Verplichte stops verhinderen dit. Ik vind het wel leuk/interessant om een stukje sightseeing mee te geven in de route. Wat ik/iemand daar onderweg mee doet, moet hij/zij zelf weten. Daarom alleen shaping points. Zelf wil ik dus vooral informatie op het scherm om keuzes te kunnen maken.
@M.-Schrijver gelukkig hoeven we niet allemaal hetzelfde te zijn en dat is wat mij betreft helemaal ok.
Terug naar het topic. Uit de hele discussie is mij wel duidelijk geworden dat bij de grote veranderingen aan de webplanner dit ook zeker een punt is waar voldoende aandacht voor gaat (moeten) zijn.
Tot die tijd vinden we allemaal een manier om ermee om te gaan
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better π
Register Login