Skip to content
  • Categories
  • Recent
  • Popular
  • Support
  • MyRoute-app
Collapse
Brand Logo

MRA Community Forum

1. Home
  2. The MyRoute-app
  3. [App] Problems, Bugs and other Issues
  4. Vreemde BUG in de bèta versie én de gewone versie

Vreemde BUG in de bèta versie én de gewone versie

Scheduled Pinned Locked Moved [App] Problems, Bugs and other Issues
3 Posts 3 Posters 35 Views 2 Watching
  • Oldest to Newest
  • Newest to Oldest
  • Most Votes
Reply
  • Reply as topic
Log in to reply
This topic has been deleted. Only users with topic management privileges can see it.
  • Dikke Wimundefined Offline
    Dikke Wimundefined Offline
    Dikke Wim
    Valued contributor
    wrote last edited by

Via een gebruiker van de gewone MRA werd ik gewezen op een probleem. Dat probleem heb ik ook in de laatste beta-versie (Android).

Het gaat om het volgende:

1. als je een vormpunt overslaat blijft MRA je terugsturen naar dat vormpunt. Onafhankelijk van de instelling bij "Navigatie instellingen > Functioneel > Automatisch herberekenen" aan of uit. Beide instellingen geprobeerd en steeds word ik teruggestuurd naar het punt die ik heb overgeslagen. Als gebruiker van het eerste uur heb ik dit niet eerder meegemaakt.
    2. Vaak, maar niet altijd, draait de kaart als je stilstaat. Na wegrijden draait de kaart weer in de rijrichting.

Hopelijk kan het programmeer-team deze problemen bij de volgende update oplossen.

BMW R1300 GS, BMW Connect Ride Next navigator; Quad Lock with Samsung Galaxy Ultra, iPad Pro (iPadOS 18.0 bèta version) MacBook Pro (MacOS Sequoia 15.2 bèta version), iMac (MacOS Monterey 12.7.6)

Rob Verhoeffundefined 1 Reply Last reply
    1
    • Marinus van Deudekomundefined Offline
      Marinus van Deudekomundefined Offline
      Marinus van Deudekom
      RouteXpert
      wrote last edited by

Ad 1 MRA zal 3 keer proberen je terug te leiden en daarna het punt automatisch overslaan. Is altijd zo geweest
      Ad 2 heeft de aandacht van de devs en wordt opgelost

Honda Goldwing GL1500,
      Honda Silverwing GL 650
      DMD2 T865X 8 inch Android tablet using MRA next for navigation
      Garmin XT sold
      Samsung S24FE mounted on a Quadlock and using Android Auto in my car

1 Reply Last reply
      0
      • Dikke Wimundefined Dikke Wim

Via een gebruiker van de gewone MRA werd ik gewezen op een probleem. Dat probleem heb ik ook in de laatste beta-versie (Android).

Het gaat om het volgende:

1. als je een vormpunt overslaat blijft MRA je terugsturen naar dat vormpunt. Onafhankelijk van de instelling bij "Navigatie instellingen > Functioneel > Automatisch herberekenen" aan of uit. Beide instellingen geprobeerd en steeds word ik teruggestuurd naar het punt die ik heb overgeslagen. Als gebruiker van het eerste uur heb ik dit niet eerder meegemaakt.
        2. Vaak, maar niet altijd, draait de kaart als je stilstaat. Na wegrijden draait de kaart weer in de rijrichting.

Hopelijk kan het programmeer-team deze problemen bij de volgende update oplossen.

Rob Verhoeffundefined Offline
        Rob Verhoeffundefined Offline
        Rob Verhoeff
        Alpha tester
        wrote last edited by Rob Verhoeff

@Dikke-Wim tenzij er iets gewijzigd is in het algoritme vind je hier de juiste logica mbt overslaan van routepunten.

Vrij vertaald:

*Zijn herberekeningen ingeschakeld? Ja, ga verder. Nee, de gebruiker moet zelf terug navigeren naar de route.
- Bewegen we? Ja, ga verder. Nee, navigeer terug naar het gemiste routepunt. Dit voorkomt dat routepunten automatisch worden overgeslagen tijdens bijvoorbeeld tanken of lunchen.

*Is het overslaan van routepunten ingeschakeld? Ja, ga verder. Nee, navigeer terug naar het gemiste routepunt (zelfs als het een shaping point is en dus normaal gesproken niet wordt overgeslagen).

*
Is het een via-punt? Ja, keer terug naar het via-punt. Nee, ga verder.

*Ben je meer dan 30 km verwijderd van het shaping point? Ja, keer terug naar het shaping point. Nee, ga verder. Dit voorkomt dat shaping points te ver op de route worden overgeslagen.

*Bevind je je binnen 100 meter van het shaping point? Ja, ga onmiddellijk naar het volgende routepunt. Nee, ga verder.

*Is dit je eerste afwijking? Ja, keer terug naar het gemiste routepunt. Nee, ga verder. Dit zorgt ervoor dat je altijd minstens één keer teruggeleid wordt naar een gemist routepunt. Je hebt minimaal twee herberekeningen nodig.

BMW K1600GT-P (2013) | Nolan N100-5 with Sena 30K
        iOS on iPhone 13 & 16 (mounted on Quadlock or AliExpress extention on BMW-cradle)
        Apple CarPlay in VW T-Roc
        Routelab on MacBook Air & iMac (Tahoe & Ventura)

1 Reply Last reply
        0

Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.

Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.

With your input, this post could be even better 💗

Register Login
        Reply
        • Reply as topic
        Log in to reply
        • Oldest to Newest
        • Newest to Oldest
        • Most Votes

ACTIVE USERS
        Rob Verhoeffundefined
        Rob Verhoeff
        Marinus van Deudekomundefined
        Marinus van Deudekom
        Dikke Wimundefined
        Dikke Wim
        POPULAR TOPICS
        • V5.1.0 - 462 New altitude/heading shows incorrect Data
          Mzokkundefined
          Mzokk
          0
          12
          132

• Best way to set my Garmin Zumo XT to play well with the MRA?
          Mzokkundefined
          Mzokk
          0
          9
          97

• Navigation arrow still not stable
          Corjan Meijerinkundefined
          Corjan Meijerink
          1
          8
          163

• Seasonal closures affect not only seasonal road closures (mountain passes and the like) but also closures due to roadworks. This is why the route takes you through the closure even during planning, even though Here is actually aware of it.
          Herman Veldhuizenundefined
          Herman Veldhuizen
          3
          8
          180

• Live Map Updates
          Guzzistundefined
          Guzzist
          0
          6
          99

• Being instructed to turn off at each next Junction