Verlies van verbinding met het openbare internet met Android ( o.a Carpe Iter v4C )
-
Misschien is het dan handig om in AA ook de mogelijkheid om te switchen van on-line naar off-line mogelijk te maken met een knop in het instellingenscherm.
@white.mouse kk weet het niet zeker naar ik schat dat dat niet kan omdat AA en gedeelte van je phone screen kopieert en je dus helemaal niet bij de instellingen van online offline kunt komen. Misschien dat iemand dat al wel heeft uitgeprobeerd. Zo niet zal ik het vandaag proberen te doen
-
In dat geval zou het misschien wenselijk zijn de knop dus op het telefoonscherm te plaatsen zodat deze ook in AA gekopieerd kan worden.
Ik vind het zowizo al lastig dat als ik aan het rijden ben en de grens over en dat mijn internet wegvalt, om dan op de telefoon eerst naar de instellingen te gaan en dan voor offline te kiezen. Misschien zou het zelfs handig zijn om in het geval dat er gene internetverbinding (meer) is, de mogelijkheid te krijgen (op het scherm via een pop-up) om te kiezen voor omschakelen naar off-line ja/nee. En als er dan weer internet is, de mogelijkheid om op dezelfde manier terug te gaan naar on-line. -
Daarom het is belangrijk dat offline de standaard is en online je keuze.
-
Het is ook zeer belangrijk als je langs Zwitserland langsrijdt of flaneert en daar toch niet rijdt dan "steelt" het Zwitsers netwerk je signaal en heb je roamingkosten.
Einde mei heeft dat grapje mij 176 euro gekost in Montenegro voor tien minuten roaming, dus twee maten twee gewichten ... buiten de EU en dus patat, het mes in geldbeugel en toch is de eenheidsmunt daar de EURO wat je op het verkeerde been zet. Het gebruik van de Euro heft dan ook weer voordelen, dat je niet moet omrekenen.
Dat is dan weer anders in de UK waar roaming wel kan.Het voordeel van het online gebruik van MRA is dat je tijdens de rit nog een aanpassing kan doen aan de route en dat het dan gesynchroniseerd wordt bij de eerst volgende stop in de groep !
-
Zoals beloofd hebt ik nog een test gedaan en mijn vermoeden werd bevestigd. Op het AA scherm kun je niet wisselen tussen online en offline.
Ik weet niet of het mogelijk is de knop die @white.mouse bedoelt bij het instellingen scherm van AA kan worden geplaatst. @Corjan-Meijerink kan daar zeker iets van zeggen.
In reactie op @M.-Schrijver Persoonlijk zie ik helemaal niks in standaard offline. Plannen is zoals altijd een serieuze bezigheid en zorgt ervoor dat je tijdens je leuke tochten niet verrast wordt. Volgens mijn hoort daar ook bij dat je aan de voorkant thuis al gekeken hebt of de route die stukken, landen gaat waar je al weet dat de verbinding niet best gaat zijn en dus gebruik zal gaan maken van de offline functie.
Roaming is sinds een aantal jaren in Europa geen probleem meer en zal je ook geen extra kosten op gaan leveren -
Hallo, grappig, ik zit een vergelijkbaar probleem net in een ticket ook aan te geven. Ook ik heb de kaarten offline staan en gewisseld tussen wel/niet offline navigeren op vakantie. Maar toch lijkt het bij het wisselen van een netwerk (wifi naar 4g/5g) of bij een wissel tussen 4g/5g zelf, of bij b.v. het wisselen van provider over een landsgrens heen mis te gaan. De app wordt unresponsive, geeft in AA dan aan dat de app niet reageerd. Net in het ticket ook een log toegevoegd. Misschien dat daar iets uit te halen valt?
-
Zoals beloofd hebt ik nog een test gedaan en mijn vermoeden werd bevestigd. Op het AA scherm kun je niet wisselen tussen online en offline.
Ik weet niet of het mogelijk is de knop die @white.mouse bedoelt bij het instellingen scherm van AA kan worden geplaatst. @Corjan-Meijerink kan daar zeker iets van zeggen.
In reactie op @M.-Schrijver Persoonlijk zie ik helemaal niks in standaard offline. Plannen is zoals altijd een serieuze bezigheid en zorgt ervoor dat je tijdens je leuke tochten niet verrast wordt. Volgens mijn hoort daar ook bij dat je aan de voorkant thuis al gekeken hebt of de route die stukken, landen gaat waar je al weet dat de verbinding niet best gaat zijn en dus gebruik zal gaan maken van de offline functie.
Roaming is sinds een aantal jaren in Europa geen probleem meer en zal je ook geen extra kosten op gaan leveren@Marinus-van-Deudekom said in Verlies van verbinding met het openbare internet met Android ( o.a Carpe Iter v4C ):
Roaming is sinds een aantal jaren in Europa geen probleem meer en zal je ook geen extra kosten op gaan leveren.Als je databundel groot genoeg is. Ik leef op Wifi dus mijn databundel is zo klein als mogelijk. Ik heb aan 1 GB per maand meer dan voldoende. Online navigeren kan maar zo richting 250-500 MB per dag gaan. waarbij 250 MB als je de route netjes volgt en 500 MB als een paar keer bent afgeweken van de route. Reken maar uit als je 14 dagen onderweg bent.
Bij offline kaarten zou het niet meer dan een paar MB per dag mogen zijn. Daarnaast geen gedonder met netwerkwissels bij de landgrenzen of als er helemaal geen netwerk is. Daar is bijvoorbeeld Duitsland bekend en berucht om.
Bij komend voordeel is dat de app ook stabieler kan draaien. Minder resources waar je op hoeft leunen.Het gaat dus niet om volledig offline navigeren maar navigeren met offline kaarten. Online is dan alleen maar voor aanvullende diensten. Zoals als bijvoorbeeld verkeerinfo. De navigatie zou in principe volledig met offline kaarten zijn werk moeten kunnen doen.
-
@Marinus-van-Deudekom said in Verlies van verbinding met het openbare internet met Android ( o.a Carpe Iter v4C ):
Roaming is sinds een aantal jaren in Europa geen probleem meer en zal je ook geen extra kosten op gaan leveren.Als je databundel groot genoeg is. Ik leef op Wifi dus mijn databundel is zo klein als mogelijk. Ik heb aan 1 GB per maand meer dan voldoende. Online navigeren kan maar zo richting 250-500 MB per dag gaan. waarbij 250 MB als je de route netjes volgt en 500 MB als een paar keer bent afgeweken van de route. Reken maar uit als je 14 dagen onderweg bent.
Bij offline kaarten zou het niet meer dan een paar MB per dag mogen zijn. Daarnaast geen gedonder met netwerkwissels bij de landgrenzen of als er helemaal geen netwerk is. Daar is bijvoorbeeld Duitsland bekend en berucht om.
Bij komend voordeel is dat de app ook stabieler kan draaien. Minder resources waar je op hoeft leunen.Het gaat dus niet om volledig offline navigeren maar navigeren met offline kaarten. Online is dan alleen maar voor aanvullende diensten. Zoals als bijvoorbeeld verkeerinfo. De navigatie zou in principe volledig met offline kaarten zijn werk moeten kunnen doen.
@M.-Schrijver dat zou voor jou dan mooi zijn maar helaas als je offline navigeert, krijg je geen verkeersinformatie
-
Dat zou technisch prima mogelijk moeten zijn. Weet alleen niet of Here dit ook ondersteunt.
-
Dat zou technisch prima mogelijk moeten zijn. Weet alleen niet of Here dit ook ondersteunt.
@M.-Schrijver dus niet helaas