Skip to content
  • Categories
  • Recent
  • Popular
  • Support
  • MyRoute-app
Collapse
Brand Logo

MRA Community Forum

1. Home
  2. The MyRoute-app
  3. [App] Problems, Bugs and other Issues
  4. Snelheid van route en beperkingen

Snelheid van route en beperkingen

Scheduled Pinned Locked Moved [App] Problems, Bugs and other Issues
7 Posts 4 Posters 144 Views 1 Watching
  • Oldest to Newest
  • Newest to Oldest
  • Most Votes
Reply
  • Reply as topic
Log in to reply
This topic has been deleted. Only users with topic management privileges can see it.
  • Koen Keevelundefined Offline
    Koen Keevelundefined Offline
    Koen Keevel
    wrote last edited by

Goeden middag,

Ik weet niet waar ik deze vraag het beste kan posten, dus heb deze maar gekozen.

Op het moment ben ik nog steeds een beetje zoekende over de tijdsduur van een rit die gereden wordt in combinatie met MRA.
    MRA geeft ETA aan die, als ik het goed heb, berekend wordt door HERE.
    Nou neem ik aan dat de ETA berekening tussen auto, bus, vrachtwagen, camper of motor zullen verschillen. (dit aan de hand denk ik van de manoeuvreerbaarheid en de maximale snelheid van het vervoersmiddel)
    Nu vraag ik me af, kan je in MRA een soort maximum snelheid aangeven voor het voertuig dat je rijdt?

Dus stel, ik heb een oldtimer auto, die het beste rijdt op maximaal 90 km/u. (sneller gaat het te veel trillen of kapot)
    Dan plan ik een route met MRA in auto stand. MRA zal dan automatisch een ETA berekenen aan de hand van de maximale snelheid dat gereden mag worden op de wegen (en ook de manoeuvreerbaarheid en verkeers omstandigheden etc.). Kan ik dan aangeven in MRA dat hij rekent dat deze auto/tocht niet sneller dan max 90 km/u mag ongeacht dat de snelheid op de wegen hoger kunnen zijn dan 90 km/u?

Groet

Koen

EMW-motorriddersundefined 1 Reply Last reply
    0
    • Lex.Kloet.RXundefined Offline
      Lex.Kloet.RXundefined Offline
      Lex.Kloet.RX
      RouteXpert
      wrote last edited by

Nee, dat kan niet. Maar dan nog, wordt het wel heel theoretisch. Ik heb nog weinig ritten gereden (motor, cabrio, camper) waarbij er geen wegomlegging, lang rood verkeerslicht, files, oponthoud, een stukje omrijden omdat het geplande restaurant gesloten was, toch langer blijven zitten, etc. was. Dus een ETA is leuk, maar wel echt iets heel theoretisch. Daarom heeft imo een snelheidsaanduiding, zeker als het om een geringe snelheidsverandering gaat, niet zoveel zin.

Geluk/verliefdheid is net als in je broek plassen. Iedereen ziet het alleen jij voelt het.

Koen Keevelundefined 1 Reply Last reply
      0
      • Koen Keevelundefined Koen Keevel

Goeden middag,

Ik weet niet waar ik deze vraag het beste kan posten, dus heb deze maar gekozen.

Op het moment ben ik nog steeds een beetje zoekende over de tijdsduur van een rit die gereden wordt in combinatie met MRA.
        MRA geeft ETA aan die, als ik het goed heb, berekend wordt door HERE.
        Nou neem ik aan dat de ETA berekening tussen auto, bus, vrachtwagen, camper of motor zullen verschillen. (dit aan de hand denk ik van de manoeuvreerbaarheid en de maximale snelheid van het vervoersmiddel)
        Nu vraag ik me af, kan je in MRA een soort maximum snelheid aangeven voor het voertuig dat je rijdt?

Dus stel, ik heb een oldtimer auto, die het beste rijdt op maximaal 90 km/u. (sneller gaat het te veel trillen of kapot)
        Dan plan ik een route met MRA in auto stand. MRA zal dan automatisch een ETA berekenen aan de hand van de maximale snelheid dat gereden mag worden op de wegen (en ook de manoeuvreerbaarheid en verkeers omstandigheden etc.). Kan ik dan aangeven in MRA dat hij rekent dat deze auto/tocht niet sneller dan max 90 km/u mag ongeacht dat de snelheid op de wegen hoger kunnen zijn dan 90 km/u?

Groet

Koen

EMW-motorriddersundefined Offline
        EMW-motorriddersundefined Offline
        EMW-motorridders
        wrote last edited by

@Koen-Keevel

Als je met een oldtimer rijdt, kan je beter eerst een motorroute maken en als die af is zou ik de fiets modes aanzetten, dan krijg je misschien de juiste tijd omdat een fiets niet veel trager gaat dan een oldtimer. Gemiddeld genomen dan.

1 Reply Last reply
        0
        • Lex.Kloet.RXundefined Lex.Kloet.RX

Nee, dat kan niet. Maar dan nog, wordt het wel heel theoretisch. Ik heb nog weinig ritten gereden (motor, cabrio, camper) waarbij er geen wegomlegging, lang rood verkeerslicht, files, oponthoud, een stukje omrijden omdat het geplande restaurant gesloten was, toch langer blijven zitten, etc. was. Dus een ETA is leuk, maar wel echt iets heel theoretisch. Daarom heeft imo een snelheidsaanduiding, zeker als het om een geringe snelheidsverandering gaat, niet zoveel zin.

Koen Keevel
          wrote last edited by

@Lex.Kloet.RX
          Ja snap ik helemaal. Is inderdaad een ingewikkelde berekening.
          Ik zoek alleen een methode om de ETA die door HERE wordt gegeven wat beter te krijgen.
          Standaard is deze altijd the krap. Van wel 10 tot wel soms 15 min, en dan komt dat niet vanwege tussenstops, wegversperring, files etc. Of ik moet standaard 10 tot 15 km/u te hard rijden.
          En dan is de kans dat de rit erg kostbaar wordt.....
          Ik dacht door een maximum te geven krijg je een soort van correctie. Meende dat ik dat ooit ergens bij een andere app had gezien bij iemand anders. Kan alleen niet achterhalen bij welke....

@EMW-motorridders
          Is ook een idee natuurlijk. Moet er niet spontaan een fietspad in de route worden berekend...
          Maar qua tijd kom je misschien wel in de buurt haha.

Lex.Kloet.RXundefined 1 Reply Last reply
          0
          • Koen Keevelundefined Koen Keevel

@Lex.Kloet.RX
            Ja snap ik helemaal. Is inderdaad een ingewikkelde berekening.
            Ik zoek alleen een methode om de ETA die door HERE wordt gegeven wat beter te krijgen.
            Standaard is deze altijd the krap. Van wel 10 tot wel soms 15 min, en dan komt dat niet vanwege tussenstops, wegversperring, files etc. Of ik moet standaard 10 tot 15 km/u te hard rijden.
            En dan is de kans dat de rit erg kostbaar wordt.....
            Ik dacht door een maximum te geven krijg je een soort van correctie. Meende dat ik dat ooit ergens bij een andere app had gezien bij iemand anders. Kan alleen niet achterhalen bij welke....

@EMW-motorridders
            Is ook een idee natuurlijk. Moet er niet spontaan een fietspad in de route worden berekend...
            Maar qua tijd kom je misschien wel in de buurt haha.

Lex.Kloet.RX
            RouteXpert
            wrote last edited by

@Koen-Keevel dan nog, de ene houdt van lekker doorrijden, de ander van "bloemetjesplukken". Het eenvoudigste voor jezelf is om een gemiddelde snelheid van je eigen ritten te nemen. Bij mij ligt het tussen de 40-60, afhankelijk van welk voertuig ik neem. Dan is het de resterende afstand delen door de gem. snelheid en dan weet je hoe lang je nog onderweg bent 😉

Geluk/verliefdheid is net als in je broek plassen. Iedereen ziet het alleen jij voelt het.

1 Reply Last reply
            0
            • Koen Keevelundefined Offline
              Koen Keevel
              wrote last edited by

Klopt helemaal.
              Alleen elders op het forum las ik ook dat anderen de berekening van HERE wel aan de krappe kant vinden.
              Ik snap zeker dat er mensen zijn die graag doorrijden. Maar als je de snelheidslimieten volgt en geen gekke dingen op de weg tegen komt en de ETA berekening is dan 10 to 15 sneller dan de werkelijkheid, dan is de berekening fout, lijkt me. (ik ga dan uit van een simpele route van a->b met veel snelweg, zonder stads oponthoud en zo)
              En als je van doorrijden houdt, zou je tijd over moeten houden op de ETA berekening en dat is nu krapjes aan tot niet het geval en is de berekening gemaakt op de stevige doorrijders.

1 Reply Last reply
              0
              • Nick Carthewundefined Offline
                Nick Carthewundefined Offline
                Nick Carthew
                RouteXpert
                wrote last edited by

De aanwijzing zit in de naam ETA - Geschatte aankomsttijd. De ETA wordt gegeven als een ruwe schatting van de tijd die u waarschijnlijk nodig heeft om de route af te leggen. Navigatiesystemen geven een ETA weer die volledig kan verschillen van de ETA die in MyRoute-app wordt gegeven, maar bij het navigatiesysteem is de ETA dynamisch en wordt uw aankomsttijd voortdurend bijgewerkt op basis van uw voortgang. Als u zich zorgen maakt of u wel op tijd op uw bestemming aankomt, vertrek dan gewoon iets eerder.

The clue is in the name ETA - Estimated time of arrival. The ETA is given as a rough approximation of the time that you are likely to take while using the route. Navigation devices will show an ETA that can be entirely different from the ETA given in MyRoute-app, but with the navigation device the ETA is dynamic and will constantly update your arrival time depending on your progress. If you’re concerned about arriving at your destination on time, just leave a little earlier.

Always willing to help if I can.
                Triumph Tiger 1200 XRT called Tina.
                MRA Navigation Next and SilverFox B8J bar buttons.
                Quadlock wireless mount for IPhone 11.
                Cardo Scala Packtalk Bold.
                TomTom Rider 500. (In the cupboard now)

1 Reply Last reply
                0
                Reply
                • Reply as topic
                Log in to reply
                • Oldest to Newest
                • Newest to Oldest
                • Most Votes

ACTIVE USERS
                Nick Carthewundefined
                Nick Carthew
                Koen Keevelundefined
                Koen Keevel
                Lex.Kloet.RXundefined
                Lex.Kloet.RX
                EMW-motorriddersundefined
                EMW-motorridders
                POPULAR TOPICS
                • Harde punten omzetten naar POI zodat ze in XT bij opgeslagen staan
                  ptrdvrsundefined
                  ptrdvrs
                  0
                  7
                  165

• Snelheid van route en beperkingen
                  Nick Carthewundefined
                  Nick Carthew
                  0
                  7
                  144

• Trip Planning - Overlay Mark Up
                  Brian McGundefined
                  Brian McG
                  0
                  3
                  71

• Volgorde getoonde viapunten/vormingspunten
                  Albert van den Elsenundefined
                  Albert van den Elsen
                  0
                  3
                  75

• Keeping routes from my route app identical with my GARMIN ZUMO XT2
                  Aggelos Minoudisundefined
                  Aggelos Minoudis
                  0
                  5
                  116

• Met de cabrio en MRA door Tsjechië
                  undefined
                  3
                  1
                  51

• Resume navigation automatically
                  ginoginoundefined