MRA Community Forum

• Login
    • Search
    • Categories
    • Awards
    • Recent
    • Tags
    • Popular
    • Users
    • Groups
    • Support

Offline navigatie werkt

[App] Problems, Bugs and other Issues
    9
    17
    1238
    Loading More Posts
    • Oldest to Newest
    • Newest to Oldest
    • Most Votes
    Reply
    • Reply as topic
    Log in to reply
    This topic has been deleted. Only users with topic management privileges can see it.
    • Wim Laverman
      Wim Laverman last edited by

Als ik een off line route wil navigeren, dan krijg ik de melding "Er ging iets mis", "Kan route niet berekenen", zowel bij route als track. De route staat bij Account, bij de Downloads en de kaart is ook gedownload bij Offline kaarten. Als ik internet aanzet, werkt het wel, maar is dan geen offline!

Groet,
      Wim

Dikke Wim 1 Reply Last reply Reply Quote 0
      • Cleo
        Cleo last edited by

Ik had de zelfde fout gemaakt, als je mobiele data uitzet werkt de off-line modes niet. Wat je behoort te doen is bij instellingen -> navigatie instellingen -> functioneel -> off-line op groen te zetten.
        Als je mobiele data in het veld wegvalt ga je wel automatisch naar off-line, valt het heel vaal of lang weg dan blijf je in off-line modes en heb je verkeersinfo. Dus let er op dat je maar een heeeeeeeeel klein icoontje krijgt in het blokje wat de reistijd en afstand weergeeft bij het navigeren dat je in off-line modes staat.

Wim Laverman Paul e9 2 Replies Last reply Reply Quote 0
        • Wim Laverman
          Wim Laverman @Cleo last edited by

@Cleo Bedankt voor de uitleg.

1 Reply Last reply Reply Quote 0
          • Paul e9
            Paul e9 @Cleo last edited by

@Cleo said in Offline navigatie werkt:

Ik had de zelfde fout gemaakt, als je mobiele data uitzet werkt de off-line modes niet. Wat je behoort te doen is bij instellingen -> navigatie instellingen -> functioneel -> off-line op groen te zetten.
            Als je mobiele data in het veld wegvalt ga je wel automatisch naar off-line, valt het heel vaal of lang weg dan blijf je in off-line modes en heb je verkeersinfo. Dus let er op dat je maar een heeeeeeeeel klein icoontje krijgt in het blokje wat de reistijd en afstand weergeeft bij het navigeren dat je in off-line modes staat.

Hoi. Dit is weliswaar een oud bericht, maar ik loop nu tegen iets vergelijkbaars aan.

Als ik jouw uitleg goed begrijp, dan zet ik eest het groene knopje bij "Offline" aan. Vervolgens zoek ik (met wifi verbinding, dus online) een adres en zet dan de navigatie aan. Zodra ik dan thuis wegrij (en dus mijn wifi verbinding verlies) schakelt ie over op offline kaartgebruik. Correct?
            En ja: uiteraard moeten de landkaarten wel gedownload zij zodat die offline gebruikt kunnen worden.

Dank, groeten, Paul.

RetiredWingMan Con Hennekens marc van der heijden 3 Replies Last reply Reply Quote 0
            • RetiredWingMan
              RetiredWingMan @Paul e9 last edited by

@Paul-e9 yes you can route to an address using offline but if you select any of the curving/winding options then it becomes a track and tracks can only be navigated on-line.

2010 GL1800 Goldwing using Samsung Galaxy S20 5G Android 13.

• Con Hennekens
                Con Hennekens @Paul e9 last edited by

@Paul-e9, Offline kaarten en offline navigeren zijn twee verschillende dingen. Offline kaarten worden óók gewoon gebruikt als je online navigeert, gewoon als een data bespaar optie. Bij offline navigeren zeg je eigen tegen je toestel dat die geen internet mag gebruiken. Dus ook niet voor het berekenen van de route. Vandaar ook dat tracks, die (nog) alleen online berekend kunnen worden, dan niet goed werken.

I am not affiliated with MyRoute-App. The help I am offering is entirely voluntary.
                I am just an enthusiastic user, and hope you will be one too!

Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebar to the saddle.

Paul e9 1 Reply Last reply Reply Quote 0
                • Paul e9
                  Paul e9 @Con Hennekens last edited by

@Con-Hennekens said in Offline navigatie werkt:

@Paul-e9, Offline kaarten en offline navigeren zijn twee verschillende dingen. Offline kaarten worden óók gewoon gebruikt als je online navigeert, gewoon als een data bespaar optie. Bij offline navigeren zeg je eigen tegen je toestel dat die geen internet mag gebruiken. Dus ook niet voor het berekenen van de route. Vandaar ook dat tracks, die (nog) alleen online berekend kunnen worden, dan niet goed werken.

Ok. Maar werkt het dan zoals ik beschreef?
                  Dus:

• online een route naar punt B maken
                  • de optie offline navigeren aan zetten
                  • en dan gewoon aanrijden

Groeten, Paul.

Con Hennekens 1 Reply Last reply Reply Quote 0
                  • Dikke Wim
                    Dikke Wim @Wim Laverman last edited by

@Wim-Laverman

Ik ben in Cornwall aan het motorrijden en merk dat ik dezelfde problemen heb als jij 2 jaar terug. Off line navigeren lukt niet en ik krijg de mededeling dat er een ON LINE verbinding nodig is om OFF LINE te kunnen navigeren. Kom daarmee in een loop .... 😞

Is het jou uiteindelijk wel allemaal gelukt?

BMW R1300 GS, BMW Connect Ride Next navigator; Quad Lock with Samsung Galaxy Ultra, iPad Pro (iPadOS 18.0 bèta version) MacBook Pro (MacOS Sequoia 15.2 bèta version), iMac (MacOS Monterey 12.7.6)

Paul e9 Dikke Wim 2 Replies Last reply Reply Quote 0
                    • Paul e9
                      Paul e9 @Dikke Wim last edited by

@Dikke-Wim said in Offline navigatie werkt:

@Wim-Laverman

Ik ben in Cornwall aan het motorrijden en merk dat ik dezelfde problemen heb als jij 2 jaar terug. Off line navigeren lukt niet en ik krijg de mededeling dat er een ON LINE verbinding nodig is om OFF LINE te kunnen navigeren. Kom daarmee in een loop .... 😞

Is het jou uiteindelijk wel allemaal gelukt?

Hoi Wim,
                      Nee, ik ben er nog niet uit.
                      Ik ben er trouwens niet al 2 jaar mee bezig hoor. Ik kwam een oude post tegen die lijkt op het probleem dat ik nu heb.
                      Groeten, Paul.

• Con Hennekens
                        Con Hennekens @Paul e9 last edited by

@Paul-e9 said in Offline navigatie werkt:

Dus:

online een route naar punt B maken
                        de optie offline navigeren aan zetten
                        en dan gewoon aanrijden

Als je het hebt over "route maken", bedoel je dan de met de routeplanner in de app? Die staat los van het (offline) navigeren in de app. en gebruikt gewoon internet als je dat hebt.

Maar ik vermoed dat jij bedoelt dat je een bestemming ingeeft, of een favoriet kiest bijvoorbeeld, en dan een kronkel-optie gebruikt. Dan maak je eigenlijk een track, en heb je dus internet nodig. Dat werkt dus niet in offline mode. Ik zeg dit met een kleine slag om de arm, want ik heb de app niet bij de hand momenteel. Normaal probeer ik dingen die ik roep eerst even uit 😉

I am not affiliated with MyRoute-App. The help I am offering is entirely voluntary.
                        I am just an enthusiastic user, and hope you will be one too!

Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebar to the saddle.

Paul e9 1 Reply Last reply Reply Quote 0
                        • Dikke Wim
                          Dikke Wim @Dikke Wim last edited by

@Dikke-Wim

Ik vermoed dat mijn probleem een gevolg is van de update van de "off line kaarten". Ik heb hier in Cornwall wel dat onderdeel geupdate, maar niet de kaarten daarna ook geupdate. Dat ben ik nu wel aan het doen. Hopelijk kan ik dan wél off line navigeren.

BMW R1300 GS, BMW Connect Ride Next navigator; Quad Lock with Samsung Galaxy Ultra, iPad Pro (iPadOS 18.0 bèta version) MacBook Pro (MacOS Sequoia 15.2 bèta version), iMac (MacOS Monterey 12.7.6)

• Paul e9
                            Paul e9 @Con Hennekens last edited by

@Con-Hennekens said in Offline navigatie werkt:

Dus:

online een route naar punt B maken
                            de optie offline navigeren aan zetten
                            en dan gewoon aanrijden

Als je het hebt over "route maken", bedoel je dan de met de routeplanner in de app? Die staat los van het (offline) navigeren in de app. en gebruikt gewoon internet als je dat hebt.

Maar ik vermoed dat jij bedoelt dat je een bestemming ingeeft, of een favoriet kiest bijvoorbeeld, en dan een kronkel-optie gebruikt. Dan maak je eigenlijk een track, en heb je dus internet nodig. Dat werkt dus niet in offline mode. Ik zeg dit met een kleine slag om de arm, want ik heb de app niet bij de hand momenteel. Normaal probeer ik dingen die ik roep eerst even uit 😉

Dag Con,

Inderdaad: ik bedoel het precies zoals jij al vermoedde. Dus ik type een bestemming in en wil dan offline er naar toe navigeren.

Ik zal het eens testen.

Wordt vervolgd.....

Dank voor je hulp!

• marc van der heijden
                              marc van der heijden @Paul e9 last edited by

@Cleo said in Offline navigatie werkt:

Hoi. Dit is weliswaar een oud bericht, maar ik loop nu tegen iets vergelijkbaars aan.

Als ik jouw uitleg goed begrijp, dan zet ik eest het groene knopje bij "Offline" aan. Vervolgens zoek ik (met wifi verbinding, dus online) een adres en zet dan de navigatie aan. Zodra ik dan thuis wegrij (en dus mijn wifi verbinding verlies) schakelt ie over op offline kaartgebruik. Correct?
                              En ja: uiteraard moeten de landkaarten wel gedownload zij zodat die offline gebruikt kunnen worden.

Dank, groeten, Paul.

Ik had begrepen dat er verschillende opties zijn:

Je kunt mobiele data uitzetten en geheel navigeren met je offline kaarten mits je deze functie ook hebt aangezet
                              Je kunt ook gewoon navigeren met gebruik van je mobiele data abbo, maar er zijn wel wat gebieden waar je een slechte dekking hebt en dan wordt het navigeren van online naar offline en dit zou dan automatisch gaan Mits je de optie offline navigeren hebt aangezet

Marinus van Deudekom 1 Reply Last reply Reply Quote 0
                              • Marinus van Deudekom
                                Marinus van Deudekom RouteXperts @marc van der heijden last edited by

@marc-van-der-heijden dat laatste klopt niet Marc. Als je online navigeert en de verbinding valt weg zal automatisch worden overgeschakeld naar offline navigeren mits je de offline kaarten hebt geïnstalleerd. Je hoeft offline navigeren dan niet AAN te zetten

Honda Goldwing GL1500,
                                Honda Silverwing GL 650
                                DMD2 T865X 8 inch Android tablet using MRA next for navigation
                                Garmin XT (almost in the cupboard)
                                Samsung S20FE mounted on a Quadlock and using Android Auto in my car

Adrian Avram 1 Reply Last reply Reply Quote 1
                                • Adrian Avram
                                  Adrian Avram @Marinus van Deudekom last edited by

@Marinus-van-Deudekom said in Offline navigatie werkt:

If you are navigating online and the connection is lost, it will automatically switch to offline navigation if you have installed the offline maps

it doesnt unfortunately !
                                  I already reported this to Corjan.
                                  Follow the 4G next to the receptions bars, after 4G comes back, route is not doing anything ...
                                  https://drive.google.com/file/d/1GaEYJrRpXx-EPJRkLBv9_UaT5n4erL8x/view?usp=drive_link

Best regards,
                                  Adrian

Samsung S24 Ultra using Android Auto
                                  MyRoute-APP (Planner+Navigation, GOLD Lifetime)
                                  Honda NC750X (2021) with CHIGEE Aio-5 Play

Marinus van Deudekom 1 Reply Last reply Reply Quote 0
                                  • Marinus van Deudekom
                                    Marinus van Deudekom RouteXperts @Adrian Avram last edited by

@Adrian-Avram since you reported it to Corjan I'm sure he will report back to you

Honda Goldwing GL1500,
                                    Honda Silverwing GL 650
                                    DMD2 T865X 8 inch Android tablet using MRA next for navigation
                                    Garmin XT (almost in the cupboard)
                                    Samsung S20FE mounted on a Quadlock and using Android Auto in my car

Adrian Avram 1 Reply Last reply Reply Quote 0
                                    • Adrian Avram
                                      Adrian Avram @Marinus van Deudekom last edited by Adrian Avram

@Marinus-van-Deudekom opened a ticket for a month now, but I haven't received any news regarding my issue.

Best regards,
                                      Adrian

Samsung S24 Ultra using Android Auto
                                      MyRoute-APP (Planner+Navigation, GOLD Lifetime)
                                      Honda NC750X (2021) with CHIGEE Aio-5 Play

• 1 / 1
                                      • First post
                                        Last post
                                      ACTIVE USERS
                                      POPULAR TOPICS
                                      • How to Keep Routes Consistent When Exporting to Garmin Zumo XT?

• Offline mode issue

• New beta! 4.3.9 (391)

• Garmin Zumo Route not Reflecting My Planned Route

• 30 KM roads

• Driving with invisible route line ...

• Suggestion: route name on 'Last route' button

• Gemaakte route in offline modus krijgen

MY GROUPS