geprobeerd een route te volgen
-
@M-Schrijver Inderdaad video gemaakt door gewoon de route te rijden (met mijn auto) en voor de start screen recorder aanzetten.
-
Welke screenrecorder heb je gebruikt. Ben benieuwd naar de app.
-
@Marinus-van-Deudekom Ik weet niet wat er niet goed is aan deze route. De route is een test route, gemaakt om het problem waar ik, @"RENE KLEMANS" en @M-Schrijver mee worstelen te laten zien. In mijn werk als chauffeur zijn de shaping points meestal punten iets van de snelweg verwijderd. Sla ik bewust een punt over wil ik niet kilometers lang op een snelweg terug gestuurd worden. Dan kan ik net zo goed van het punt een via punt maken. Met de hand een punt overslaan wil ik al helemaal niet.
De app heeft een tijdje shaping points kunnen overslaan zonder mij terug te sturen. Na mijn vakantie werkte dezelfde app (zelfde versie) niet meer. Ik vermoed dus dat het een ongelukkige kombinatie van settings is of er is ondertussen iets op een mra server veranderd. Probleem gerapporteerd als een support ticket. -
@M-Schrijver Gewoon de android ingebouwde screen recorder. Ik heb een telefoon met android 14.
-
@Marinus-van-Deudekom said in geprobeerd een route te volgen:
Of wilde je eigenlijk zeggen dat je de routepunten maar ergens neer kunt kwakken en dan toch verwacht dat het allemaal goed zou gaan komen. Dat hoop ik echt niet
Nee, dat zeker niet.
Maar er zit een verschil in lukraak punten zetten en bewust een plek kiezen.
In video van @Herman-Veldhuizen is punt 2 bewust met een reden gekozen en dat maakt de route daarom geen slechte route.In mijn visie van een navigatie zouden de standaard blauwe vormingspunten helemaal niet aanwezig zijn in de navigatie. De standaard blauwe vormingspunten zijn in mijn visie alleen voor de routeplanner van belang. De routelijn die in de planner door de vormingspunten ontstaat, is de route die door navigatie gevolgd moet worden. Dit is in feite een track. Voor herberekeningen worden de vele trackpunten van deze track gebruikt waardoor de referentiepunten voor de herberekening op nagenoeg ieder willekeurig punt op de route liggen. Hierdoor zijn issues zoals in dit topic besproken wordt, gewoon voorbij.
De anders gekleurde Vormingspunten met al hun info wordt als een extra laag op de route gelegd. Ze hebben hierdoor geen invloed op de navigatie maar worden wel meegenomen in de aanwijzingen en zijn uiteraard visueel aanwezig.
Het verplichte karakter van de Viapunten kan je behouden voor de mensen die het belangrijk vinden.Op basis van wat ik de afgelopen jaren door eigen gebruik van verschillende navigatiesystemen geleerd en ervaren heb en wat ik gezien heb bij de vele andere motorrijders.
Denk ik dat deze visie het beste aansluit bij de grootste groep gebruikers. -
@Herman-Veldhuizen
Gevonden.
Wist niet eens dat die er standaard in zit. -
@M-Schrijver dan zou de route rijden als een track voor jou de oplossing zijn. Anders gekleurde vormingspunten zijn gewoon vormingspunten met dezelfde eigenschappen als de blauwe variant.
Ik heb zelf een hekel aan tracks omdat mijn allergie voor tracks dan de kop op steekt. Ik prefereer een goed gemaakte route. Maar ieder zijn voorkeur -
Wat is je allergie voor tracks dan?
Een track zoals een Zumo deze laat zien. Heb ik ook niets aan.
Maar track zoals Route als Track van MRA. Is gewoon een route met dit verschil.
Een route op basis van routepunten is flexibel tussen de routepunten maar de routepunten liggen op een vaste plek. En die routepunten kunnen hardnekkig zijn.
Een route gebaseerd op een track heeft een vaste vorm maar, mits goed uitgevoerd, erg flexibel wanneer nodig. De routeberekening beweegt met je mee met de originele route in het achterhoofd (als je begrijpt wat ik bedoel) en brengt je niet direct naar het eindpunt wanneer je afwijkt van de route.Ik heb Route als Track geprobeerd maar ben niet overtuigd. Ik zie met deze functie vergelijkbare fratsen als waar dit topic over gaat.
-
Nog even een update van mijn kant. ( snap er nu eigenlijk helemaal niets meer van.
Ik heb in de HERE kaart een route gemaakt met standaard route punten (shapingpoint pas je later aan toch?) In de app staat route punten automatisch overslaan aan. Ik zie nu in de opties dat: gebruik alle route punten ook aan staat.
Het punt waar hij me terug stuurde was niet eens een routepunt.
Ik dacht dat hij me terug stuurde. Daarom was ik even omgedraaid. Waarschijnlijk daarom een klein stukje route te zien in een soort lus. Om weer te keren om op route te komen?
Is het dan handiger om de route te rijden als track? Zie ik nu ook in de opties staan.