Geen steminstructie
-
Beste Forummers,
Voor het gemak doe ik dit even in het Nederlands. Als het anders moet (bv Engels), dan hoor ik dat graag.
Probleem dat ik heb in MRA-Navigation-Next is:
Ik heb geen stem-ondersteuning in de gemaakte route. Dus geen ondersteuning zoals "over 300 meter linksaf, over 50 meter linksaf, nu linksaf".
Wel hoor ik een stem met de melding "Routepunt 2/3/4/.../25 bereikt".
Als ik vanaf een willekeurige locatie naar de Route rijd, ontvang ik wel links/ rechts-instructies. Eenmaal op de Route is er geen stemondersteuning meer.Handig om te weten: Ik ben Gold-member. DWZ: Ik heb de route gemaakt met MRA en de HERE-kaart. Die MRA-Route gebruik ik met MRA-Navigation-Next op mijn Android telefoon (helemaal up-to-date). De punten staan netjes op de weg. Piepjes en andere geluiden hoor ik ook. Ik gebruik geen Bluetooth/ geen tablet/ geen headset.
Wie-O-wie heeft tips.
Alvast bedankt, Barto
-
@Barto hoi Bartho
Ik zie dat je zegt dat navigeren naar de route wel instructies geeft naar de route zelf niet.
Dat moet dan in je instellingen zitten.
Kijk er eens naar of als je er niet uit komt deel de screenshots ervan hier -
Ik krijg in zijn geheel geen steminstructie of wat dan ook. Het heeft wel ooit gewerkt, na veel klooien werkte het met de Com.google.android.tts engine. Mijn Pixel 7 kreeg de Android 15 update, en sindsdien krijg ik de gesproken aanwijzingen niet meer werkend. Ik kan wel in het audiomenu de stemmen selecteren, maar kan ook de voorbeeldinstructie niet meer werkend krijgen. Ook heb ik de app een keer verwijderd en opnieuw geinstalleerd. Dit maakt niks uit, gesproken instructie werkt simpelweg niet meer. Komt hiervoor nog een fix? Ik lees wel vaker dat de gesproken aanwijzing altijd gedoe is geweest.
-
Ik weet even niet hoe ik een afbeelding moet posten. Zal wel via externe website gaan. Maar daarvan heb ik nu geen wachtwoord.
Iig staan mijn audiosettings alsvolgt:
TTS engine: com.google.android.tts (com.samsung.smt geeft hetzelfde probleem)
Stem: onbekend
(Ik kan stemmen selecteren en aanvinken, maar toch in dit menu blijft het staan op onbekend)
Volume: max (meest rechts). Ook de telefoon staat op hard.
Spraakinstructies: Aan
Aantal gesproken...: 2
Routepunt meldingen: alle
Snelheidswaarschuwingen : aanThx, Barto
-
@Barto ik heb mijn audio instellingen zoals hieronder staan een dan werkt het
-
Bedankt voor je tijd en reacties. Onze instellingen zijn gelijk, als ik kijk naar jouw afbeelding.
Inmiddels heb ik mijn audio-instellingen nogmaals ingesteld. Nu gekozen voor de NL-stem 2. Die blijft nu wel vaststaan. Wie weet.
Morgen maar weer experimenteren. Navigatie zonder audio gaat natuurlijk niet. Blijft vreemd dat ik wel instructies krijg naar de Route en eenmaal op de Route ook wel de spraak vermelding "Routepunt 1/2/3/enz", maar geen richtingaanduidingen.
Nou ja, probleem maar één voor één oplossen.
Thx!
Barto
-
@Barto Heb je de routepunten toevallig allemaal in de buurt van de instructie staan? Dus dichtbij de afslag bijvoorbeeld? Dan werkt het ook niet... is helaas een vervelende en onhandige bug binnen MRA.
-
Wat eerst niet lukte, lukte uiteindelijk wel:
Het lag aan de stem die niet toegewezen was. Nu is die toewijzing wel gelukt (en blijft zo vaststaan) en krijg ik wel instructies. Probleem is wat dat betreft opgelost. Dank allen voor de hulp.
@CD130 je hebt gelijk: vermelding van Routepunt (en Viapunt) heeft kennelijk prio boven de richtinginstructie. Ik heb daarom de routepunt vermelding uitgezet. Opgelost. Daar werd ik ook wel wat simpel van. Ik kan me voorstellen dat je geen routepunt vermelding wilt op lange ritten.
-
@Barto fijn dat het is opgelost