Gesproken richting instructies
-
Het is mij al vaker opgevallen dat de door mij gemaakte route soms niet alle richting instructies worden uitgesproken. Waardoor ik al meerdere keren een afslag heb gemist en vervolgens moest omkeren omdat ik het te laat had gezien. Dit was afgelopen zondag weer het geval. Doe ik iets verkeerd bij het maken van mijn routes of is dit een bekend probleem ?
-
@Mart-van-Walderveen dat is zo wat lastig om te zeggen. Bv hoe heb je de vormingspunten geplaatst, te dicht op een kruising kan gedoe opleveren.
Deel zo'n route eens hier en zorg ervoor dat hij publiekelijk toegankelijk is. Dan kunnen we je helpen -
@Mart-van-Walderveen Ik had laatst dat probleem ook en toen ik van motor naar auto profiel ging was het veel beter. De plaatsing van de route punten is ook inderdaad bepalend zoals ik zelf gemerkt heb. Je kunt ze beter een 200 meter na een afslag zetten. Soms komt het wat raar uit als je op weg rijdt waarbij je vrij snel weer van richting moet veranderen, maar blijkbaar vind de app dat niet zo erg, want bij mij gaat dat vrij goed. De laatste route had ik 1 moment dat ik niets hoorde, maar dat kon ook aan de weg/kaart liggen omdat het een soort van Y splitsing was waarbij ik naar rechts moest.
-
@Marinus-van-Deudekom Dat wil ik best doen als u mij uitleg hoe ik hier de desbetreffende route kan delen.
Met vriendelijke groet,
-
@ErikMatthezing Ik heb al mijn routes in de auto modus staan dus daar ligt het niet aan en heb met de laatste routes de via punten verder van de kruising gezet omdat ik ook dacht dat het daar aan kon liggen.
-
@Mart-van-Walderveen
Ga in het routelab naar de bewuste route
Ga naar routedetails en routeinformatie
Zet de route op openbaar
Klik in de adres balk en kopieer de url van de route
Plak die url in deze post -
@Marinus-van-Deudekom https://www.myrouteapp.com/route/open/9852192
Ik heb hem nog eens zitten bekijken maar sommige via punten staan toch wel erg dicht na de afslagen. Alleen weet ik niet precies meer waar het fout ging tijdens het rijden van deze route. Ik ga de via punten verder zetten en zodra ik in de gelegenheid ben deze route nogmaals rijden om te kijken of het nu beter gaat. -
@Mart-van-Walderveen Hoi Mart
ik heb naar deze route gekeken en daar is het probleem in ieder geval niet dat de routepunten te dicht op de kruisingen staan.
Wel zie ik dat behoorlijk van de routepunten niet goed op de route staan en dat is in zijn algemeenheid al vragen om problemen. Zeker bij deze route als je tussen 6 en 6 kijkt en ook de vergelijking aanzet met TomTom en OSM dan zie je dat in dat gebied er veel meer routepunten bij moeten om te komen tot een rijdbare route
Tussen 7 en 8 gaat de Here route niet verder en maakt een alternatief terwijl OSM wel of de door jou gekozen weg zou willen.
kortom nog wat werk aan de winkel
-
@Marinus-van-Deudekom Dat tussen route punt 7 en 8 heeft te maken met het aan of uit zetten van seizoen afsluitingen kwam ik vanmiddag achter.
-
@Mart-van-Walderveen klopt want als je de route nu opent gaat hij wel gewoon over die weg. Vreemd dat er geen bord staat met die beperkingen, of was het Google autootje er te vroeg.
De plaatsing van je waypoints zou zomaar je probleem kunnen veroorzaken -
@Marinus-van-Deudekom Ik heb vandaag de route nogmaals gereden nu zonder het eerder genoemde probleem nadat ik de via punten verder van de te nemen afslagen heb geplaatst. Wel is het rijden met de MRA app in combinatie met een extern scherm een drama, zolang je maar niet het externe scherm uitschakelt gaat het goed. ik heb vandaag dit ook met Kurviger uitgeprobeerd maar die geeft dit probleem niet. Hopelijk gaat MRA aan dit probleem werken want zoals ik lees ben ik niet de enige met dit probleem. Moet wel zeggen als je de app alleen op te telefoon gebruikt heb je geen probleem. Maar dan heb ik wel het probleem dat het scherm moeilijk afleesbaar is en mijn telefoon is niet trilbestendig en waterdicht.
-
@Mart-van-Walderveen ik snap wat je zegt Mart. Van dat uitschakelen had ik nog niet zo'n last van. Vandaag met de nieuwste update krijg ik het Android scherm niet werkend.
Kom voor mezelf in ieder geval tot de conclusie dat die combi hem voor mij niet gaat worden. -
@Marinus-van-Deudekom Ik heb vandaag waze en google maps geprobeerd en die hervatten ook zonder problemen de navigatie nadat het externe scherm was onderbroken van de voeding. Dus raar dat dit niet kan met MRA en dan hoor ik Denise zeggen in haar vlog dat MRA één van de beste navigatie app is. En dat zou ik ook verder niet ontkennen maar vind dit probleem wel een tekortkoming tegenover de andere navigaties apps
-
@Mart-van-Walderveen ik heb vertrouwen in onze Devs en die zullen het van oplossen
Geduld is een schone zaak -
@Marinus-van-Deudekom Geduld heb ik zeker nu het motorseizoen voor mij zo goed als voorbij is. Dus hoop ik dat ze deze herfst/wintermaanden goed besteden en met een oplossing komen zodat we volgend jaar lente weer met frisse moed zonder problemen onze hobby kunnen voortzetten. Want na jaren te hebben gewerkt met MapSource/BaseCamp in combinatie met mijn Garmin Zumo 550 is MRA het beste alternatief, ik hou ervan om zelf mijn routes in elkaar te knutselen of aan routes van andere mijn eigen draai eraan te geven.
-
@Mart-van-Walderveen Je bent goed bezig Mart.
Ik heb ook dezelfde weg gevolgd als jij maar kwam, voor mij, gelukkig al eerder tot de conclusie dat MRA veel gebruiksvriendelijker is EN een stuk beter, meer 2024, stabieler. Zeker nu de web interface ook nog een serieuze update krijgt gaat het helemaal goed komen. Is alles nu perfect, helaas nog niet maar het gaat goedkomen. Wanneer ook het serieuze stroomprobleem alsgevolg van de Here kaarten kan worden opgelost is het tijd geworden om mijn XT te verruilen voor een serieus goede smartphone met hele goede afleesbaarheid, dan heb ik het minimaal over een Samsung S23 Ultra of beter (die heeft al een scherm van 1650 nits)
Tot die tijd blijf ik lekker positief mee testen in de Beta omgeving om onze Devs van positieve feedback te voorzien