verkeers kaartlaag
-
kan iemand me vertellen hoe precies verkeerslaag werkt. ik ga er vanuit dat deze gegevens door here aangeleverd worden net zoals in de MRA next app. ik heb afgelopen week er even naar gekeken omdat ik om amsterdam moest en ivm werkzaamheden op a10 dacht ik ik ga even mra een route laten bedenken. maar dat werd chaos. zowel in here kaart als in tomtom kaart en op verkeers kaartlaag waren delen geblokkeerd. echter toen ik op pad ging bleek dat er geen blokkades waren op de a10 west. op tomtom mydrive was alles wel vrij... mijn gevoel zegt nu dat Here verkeers kaartlaag minder actueel is.
-
Gele lijnen = Langzaam rijdend verkeer
Rode lijnen = stilstaand verkeer
Zwarte lijnen = Afgesloten -
@Bouke-Ent de wegbeheerder geeft die data door aan de kaartleverancier (althans, als ze daar secuur mee omgaan!). De kaartleverancier verwerkt dat in de kaarten. Binnen de bebouwde kom doet de gemeente dat, buiten de bebouwde kom Provincialestaten en voor de autosnelwegen Rijkswaterstaat.
-
@Hans-van-de-Ven-MR-MRA said in verkeers kaartlaag:
Gele lijnen = Langzaam rijdend verkeer
Rode lijnen = stilstaand verkeer
Zwarte lijnen = Afgeslotenik kreeg dus zwarte lijnen maar weg was open.
-
@Rob-Verhoeff said in verkeers kaartlaag:
@Bouke-Ent de wegbeheerder geeft die data door aan de kaartleverancier. De kaartleverancier verwerkt dat in de kaarten. Binnen de bebouwde kom doet de gemeente dat, buiten de bebouwde kom Provincialestaten en voor de autosnelwegen Rijkswaterstaat.
dat begrijp ik maar hoe actueel is bijvoorbeeld here, tomtom en google. in mijn geval was alleen tomtom correct.
-
@Bouke-Ent dat ligt dus aan de efficiëntie van het hele proces van doorgeven! Krijg daar maar een vinger achter
-
@Rob-Verhoeff said in verkeers kaartlaag:
@Bouke-Ent dat ligt dus aan de efficiëntie van het hele proces van doorgeven! Krijg daar maar een vinger achter
ok dus wat ik al dacht het is subjectief...... in het verleden had ik vertrouwen in tomtom info en dat is denk ik ook beste. mijn rider 500 naast MRA next was altijd meer actueel. ik denk dat verkeers kaartlaag soms andere gedachte heeft als tomtom
-
@Bouke-Ent ik doe dat zelf niet maar je zou ook in instellingen het schuifje over actuele verkeers info aan kunnen zetten.
-
@Marinus-van-Deudekom said in verkeers kaartlaag:
@Bouke-Ent ik doe dat zelf niet maar je zou ook in instellingen het schuifje over actuele verkeers info aan kunnen zetten.
schuifje staat alleen in MRA next app en niet in kaart laag. mijn vraag is over de verkeers kaartlaag in de website.
-
@Bouke-Ent in de verkeerslaag heb ik tot nu toe alleen die zwarte afsluitingen gezien
Misschien dat @Hans-van-de-Ven-MR-MRA er nog meer info over heeft -
@Marinus-van-Deudekom said in verkeers kaartlaag:
@Bouke-Ent in de verkeerslaag heb ik tot nu toe alleen die zwarte afsluitingen gezien
Misschien dat @Hans-van-de-Ven-MR-MRA er nog meer info over heeftdat is dus wat ik me afvraag. in mijn geval kreeg ik zwarte lijn dus afgesloten maar weg was gewoon open. ook tomtom mydrive gaf aan open.
-
En dan komt daar ook nog bij dat de routeberekening alleen bij het starten van de route wordt gedaan. Als een wegvak dus tijdens het rijden van de route wordt afgelosten of wordt vrijgegeven, zal je daar niks van merken bij het gebruik van MRA. Echt handig is dat natuurlijk ook niet…
Verbeter mij als dit onjuist is
-
@CD130 said in verkeers kaartlaag:
En dan komt daar ook nog bij dat de routeberekening alleen bij het starten van de route wordt gedaan. Als een wegvak dus tijdens het rijden van de route wordt afgelosten of wordt vrijgegeven, zal je daar niks van merken bij het gebruik van MRA. Echt handig is dat natuurlijk ook niet…
Verbeter mij als dit onjuist is
mijn focus is nu even alleen op website met kaart verkeers. als ik nu iets bekijk dan vraag ik me af is dit actueel binnen here kaart info. mijn ervaring was dat weg aangaf zwart maar weg was gewoon open. ik heb ook dag later gekeken en toen was weg nog steeds zwart..... dus ik wil graag begrijpen hoe een en ander werk. natuurlijk is dit op website nivo van minder belang dan op MRA next nivo maar dat is een stapje verder dan mijn vraag.
-
@Bouke-Ent je kan melding maken bij HERE rondom tijdelijke afsluitingen. Google kent dat ook. Ik denk dat HERE de informatie niet alleen hiervandaan haalt, maar misschien ook uit systemen zoals Melvin (in NL).
-
@Bouke-Ent je kan melding maken bij HERE rondom tijdelijke afsluitingen. Google kent dat ook. Ik denk dat HERE de informatie niet alleen hiervandaan haalt, maar misschien ook uit systemen zoals Melvin (in NL).
misschien begrijp ik deze opmerking niet maar ik kan onmogelijk iets melden wat ik niet weet als is aan het plannen ben. ik ga er dus vanuit dat de verkeers kaartlaag zijn info krijgt van instanties en niet van mensen die iets melden.
-
@Bouke-Ent iets vooraf melden wat je niet weet, wordt inderdaad erg lastig. Dat spreek voorzich Ik wilde je alleen maar bekend maken met de mogelijkheid om te kunnen melden. Nutteloos is de optie zeker niet. Ik heb al meerdere meldingen gedaan van werkzaamheden in en rondom mijn woonplaats en deze werden steeds heel snel overgenomen. Daarmee helpen we elkaar
Elke wegbeheerder deelt tijdelijke verkeersmaatregelen weer op zijn eigen manier. Hier in het westen wordt veel gebruik gemaakt van Melvin, maar dat is zeker geen landelijke standaard. Ik weet niet hoe de lijnen lopen tussen dergelijke tools en HERE. -
@Bouke-Ent iets vooraf melden wat je niet weet, wordt inderdaad erg lastig. Dat spreek voorzich Ik wilde je alleen maar bekend maken met de mogelijkheid om te kunnen melden. Nutteloos is de optie zeker niet. Ik heb al meerdere meldingen gedaan van werkzaamheden in en rondom mijn woonplaats en deze werden steeds heel snel overgenomen. Daarmee helpen we elkaar
Elke wegbeheerder deelt tijdelijke verkeersmaatregelen weer op zijn eigen manier. Hier in het westen wordt veel gebruik gemaakt van Melvin, maar dat is zeker geen landelijke standaard. Ik weet niet hoe de lijnen lopen tussen dergelijke tools en HERE.ok ik ben denk ik wat wijzer. verkeers kaartlaag is dus leuk maar Here is dus soms niet actueel. normaal gesproken gebruik ik deze kaartlaag geheel niet met het plannen van mijn vakantie. nu was het, ik moet aan amsterdam zuid oost in de avond en weet dat a10 oost deels is afgesloten dus ik ging kijken voor route vanuit mijn woonplaats de rijp. ik keek dus pas om 22:00 uur in de avond. normaal pak ik dan coentunnel en a10 west en ik dacht ik maak even route in MRA en gebruik verkeerslaag. oplossing in here kaart was dwars door amsterdam of dwars door amsterdam west. beide zijn niet echt mij voorkeuren want dan pak ik nog liever a5 en a9. tomtom mydrive liet me gewoon over a10 west gaan.
uiteindelijk gewoon mijn route genomen en weg was vrij.
deze ervaring kan echter uniek zijn maar ik begrijp uit jouw ervaring dat het vaker voorkomt in het westen van het land.
Ik heb trouwens afgelopen voorjaar gemekt dat verkeersinfo in de App ook niet altijd correct is. ik gebruikt dan MRA Next naast TT500 en die gaf wegafsluitingen correct weer maar MRA had dan andere gedachte. dit met bruggen die in onderhoud waren of een markt/dorpsfeest. dan ben ik op vakantie en volg dan de tt500 en die klopte redelijk goed met omleidings bordjes.