Complimenten en 1 aandachtspunt
-
@Edwin_M we gaan niets opblazen, doen we met de jaarwisseling weer .
Ik weet wel uit wat directer contact met het ontwikkelteam dat er intensief overleg is met de kaartleverancier. En het pleit in het voordeel van het ontwikkelteam dat een grote speler als Here, MRA heel serieus neemt. Met jou hoop ik dat er ook snel een oplossing komt -
Nou, in ieder geval duidelijk genoeg.
Ik ga proef ondervindelijk weer verder, iets wat van de week alweer veranderd was
dat flitsmeister nu niet meer op te starten is in apple carplay modus. Waar ik voorheen riep; Hey siri, open Flitsmeister en het gebeurde..krijg je nu een bericht in de trend van: wil je flitsmeister in apple carplay gebruik PRO..
Hij is nog wel gewoon op de telefoon te starten en dan draait ie mee op achtergrond. Hun sterktste punt is natuurlijk de flitsers en mobiele flitsers die hun gebruikers melden heb nog geen ander alternatief gevonden voor correcte dekking mbt flitsers ed.
In ieder geval bedankt voor de berichtgeving. Heb weer wat geleerd! en hoop ook dat ze HERE optimaliseren dat kan alleen maar ten goede komen van de in mijn ogen zeer goede navigatie app.
-
@Edwin_M said in Complimenten en 1 aandachtspunt:
@Rob-Verhoeff dit is precies het lastige aan dit toch irritante punt. Het wordt iedere keer weerlegd met een dergelijk antwoord. Maar daarmee is het niet opgelost. Voor degenen die er last van hebben is dat teleurstellend.
No offense intendedMaar het is een serieus issue mijns inziens. Waarbij afhankelijkheid van een andere partij is,eens (Maar wellicht ligt niet alles daar) helaas horen we weinig voortgang op het onderwerp.
MRA is en blijft een mooi product, begrijp me niet verkeerd. En ik blijft het ook zeker gebruiken, maar ik moet altijd met een schuin oog naar de batterij kijken. Als er vol zon schijnt is uiteraard het batterij verbruik ook nog eens hoger(met een enkel scherm) Dus ja het zal zeker een complex issue zijn.
Maar ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat er iets in de calculaties lijkt te zitten. (Here of Mra..)
Anyway ik hoop dat er snel iets gevonden wordt.
Ik zal ook verder niet meer reageren. Want ik wil de discussie ook niet verder opblazen, slechts de noodzaak voor aandacht nog eens aankaarten.Helemaal waar, volgens mij is het voor het eerst dat een navigatie gewoon doet wat je zou mogen verwachten. Super mooi product wat vanaf nu alleen maar nog beter kan worden. Alleen dit puntje is volgens mij nog echt te verbeteren. Nu opgelost hoor, mooie powerbank met extra stroom en het lukt prima om een hele dag te rijden, maar, zou fijner zijn als dat niet nodig was (of wat minder snel/vaak).
-
@M-Schrijver ik twijfel of het aan de HERE kaarten ligt. Vandaag met twee motoren dezelfde tocht gemaakt. Een met Gold-lifetime abonnement en een met standaard Nav pakket. Dure Gold pakket geen probleem, goedkope Standaard navigatie hoog stroomverbruik. Volgens mij probeert MRA op slinkse wegen iedereen een veel te duur Gold pakket aan te smeren.
-
ik ben net terug van een weekje in de eifel. met android telefoon en oude beta versie ivm offline kaarten op sd. navigatie werkte ongeacht oude versie prima. energie verbruik en warmte probleem heb ik niet waar genomen en geen crash gehad van de software. misschien omdat ik een telefoon heb met mindere specs en grote battery. telefoon werd gewoon bij- cq opgeladen tijdens het rijden. ik heb nog wel mijn eigen wensen maar wat er nu ligt werkt prima zowel rijden met een track als rijden van een route.
-
@Mat-Tunissen wat je zegt kan niet waar zijn want je kunt met een Gold abo niet navigeren. Evenmin met een basis pakket. Daar heb je next voor nodig en dat maakt in alle gevallen gebruik van de Heer kaart. Dat verschil moet dus in iets anders zien. Bv het merk en type telefoon. Wordt er gebruik gemaakt van de telefoon om te navigeren of is dat een scherm aan gekoppeld zoals carpuride etc
-
@Mat-Tunissen ik geloof werkelijk niet dat het bewust gedaan wordt. Daarvoor ben ik al eerder te goed geholpen zonder dat ik enig abonnement had.
Maar, ik twijfel er wel aan of het alleen aan de Here kaarten ligt. Je ziet werkelijk twee verhalen rondgaan, mensen die geen hoog stroomverbruik/warmte hebben en mensen die hier wel last van hebben. Ik denk dat het veel meer een combinatie is van hoe applicaties gebruik maken van de GPS informatie geleverd door het toestel en hoe dat vertaald wordt naar de kaart. Ik ben geen programmeur, maar, kan me wel voorstellen dat als er b.v. meer applicaties gebruik maken van de GPS gegevens en MRA ook ze op elkaar moeten wachten. Als dan MRA veel/vaak extra gaat vragen kan ik mee voorstellen dat dit extra verbruik geeft.
Ik denk dat het veel meer een combinatie tussen telefoon/kaart/(meerdere) applicaties en de wijze waarop er wordt uitgelezen.
Misschien zou het helpen als er een soort van lijst komt met applicaties die iedereen op zijn telefoon draait en gebruik maken van GPS informatie?
-
@Mat-Tunissen dat is absoluut niet waar!
Navigation Next is vereist voor navigatie dus met enkel Gold lukt dat ook niet.Stroomverbruik komt door problemen bij HERE en kan erg variëren per type apparaat dus lastig om te zeggen en daarom verschillen de ervaringen van gebruikers. Tevens ook de reden dat HERE zoveel moeite heeft om het probleem op te lossen.
-
@Corjan-Meijerink begrijp ik het goed als ik zeg: het kan ik kaarten, sdk, android/ios versie, telefoon cq processor/geheugen/etc liggen. Dus te divers om het eenvoudig op te lossen.
op mijn beide telefoons samsung a40 met android 9 en mijn ulefone x10 met android 11 heb ik geen oplaad problemen of extreem batterij verbruik zelf als ik mijn AA/CP unit met beide schermen aan heb.
-
@Bouke-Ent Precies ja
En helaas kunnen wij het gewoon helemaal niet oplossen omdat het buiten onze macht ligt. HERE is er mee bezig maar ook voor hun een erg lastig probleem! -
Ter info:
ik heb bij mijn s24+ een routine ingesteld ,als ik verbinding maak met motor of helm
Er een aantal dingen omlaag gezet worden , en dat lijkt wel (wat) te helpen. Helaas zijn mijn testritten vroegtijdig tot een einde gekomen door pech met de motor. Maar de rit naar Luxemburg en slaapplaats vogezen ging goed wel met wireless quadlock.Prestatieprofiel.omlaag (cpu)
Schermresolutie naar fhd
Vloeiende beweging naar standaard
En 5G uit, want dat is ook een stroomvreter
-
@Mat-Tunissen said in Complimenten en 1 aandachtspunt:
Volgens mij probeert MRA op slinkse wegen iedereen een veel te duur Gold pakket aan te smeren.
Ik ben niet wars van kritische posts, maar deze aantijging slaat kant nog wal als je weet hoe dit kleine team werkt en hoe @Corjan-Meijerink een voet tussen de deur heeft gekregen bij Here en zich heeft vastgebeten om dit issue op te lossen!
-
@Mat-Tunissen said in Complimenten en 1 aandachtspunt:
Volgens mij probeert MRA op slinkse wegen iedereen een veel te duur Gold pakket aan te smeren.
Volgens mij probeer jij op slinkse wijze MyRoute-app in een kwaad daglicht te stellen... Concurrentie?
-