@Mat-Tunissen ik geloof werkelijk niet dat het bewust gedaan wordt. Daarvoor ben ik al eerder te goed geholpen zonder dat ik enig abonnement had.
Maar, ik twijfel er wel aan of het alleen aan de Here kaarten ligt. Je ziet werkelijk twee verhalen rondgaan, mensen die geen hoog stroomverbruik/warmte hebben en mensen die hier wel last van hebben. Ik denk dat het veel meer een combinatie is van hoe applicaties gebruik maken van de GPS informatie geleverd door het toestel en hoe dat vertaald wordt naar de kaart. Ik ben geen programmeur, maar, kan me wel voorstellen dat als er b.v. meer applicaties gebruik maken van de GPS gegevens en MRA ook ze op elkaar moeten wachten. Als dan MRA veel/vaak extra gaat vragen kan ik mee voorstellen dat dit extra verbruik geeft.
Ik denk dat het veel meer een combinatie tussen telefoon/kaart/(meerdere) applicaties en de wijze waarop er wordt uitgelezen.
Misschien zou het helpen als er een soort van lijst komt met applicaties die iedereen op zijn telefoon draait en gebruik maken van GPS informatie?