Offline kaarten makkelijk kiezen via een kaart
-
Beste,
Ik plan een meerdaagse trip naar Frankrijk ...
Misschien is het wel nuttig om de kaarten offline beschikbaar te hebben in geval van plaatsen met slecht bereik ...Bij het kiezen van Frankrijk krijg je de mogelijkheid om alles (2GB) te kiezen of een waslijst van streeknamen ...
Je kan natuurlijk ALLES kiezen, maar dat is toch wat overkill !!!Weet iemand de correcte naam van alle streken waar hij/zij doorheen zal rijden ?
Zou het niet veeeel eenvoudiger zijn om een kaartje van Fr te voorzien met de streken op aangegeven, waar je op kan klikken om ze offline te laden ?
Greetz
Francis
-
Zoek even op streken Frankrijk en selecteer een plaatje met de streek, kan kun je bepalen waar je route doorheen loopt.
-
@Francis-6, Hans was me net voor met het plaatje
Maar heel eerlijk: spaar je de moeite... download gewoon heel Frankrijk. Wat is nou 2GB. Als dat niet past ben je sowieso aan een nieuw toestel toe. Eventueel haal je andere landen even eruit. En na je vakantie verwijder je Frankrijk weer -
Dank voor het kaartje, het lijkt me een goed idee om dat kaartje in MRA beschikbaar te stellen zonder eerst te moeten opzoeken ...
Maar even over je kaartje dat niet helemaal overeenkomt met de benamingen uit de lijst :
Graag even verduidelijken waar de volgende streken uit uw lijst te vinden zijn of wat ik me daarbij moet voorstellen :- Bourgogne-Franche-Comté (de twee dus samen ?)
- Nouvelle-Aquitaine
- Occitanië
- Grand Est
- Haut de France
Heb je hem ?
Waarom zou je een lange lijst maken met namen, als je het visueel veel makkelijker kan maken ?
Je ziet onmiddellijk wat je nodig hebt, geen verwarring mogelijk met andere benamingen ...Greetz
Francis
-
Hi @Francis-6 I agree it would be alot easier to pick the regions if they were displayed as a map card rather than a list.
MRA is not the only one to present a list for the options of the maps, it is quite a common format even if it is not the best.
Osmand has a nice featue where it displays a basic map with very limited detail for regions where the offline map has not been downloaded. When you zoom in on a region it pops up the option to ask if you wish to download so you can see more detail.Unfortuantley if french regional geography is not your strogest point then the only option with MRA at the moment is to google "france region maps" & work out which maps will fit the areas you want, maybe like this one:- https://ontheworldmap.com/france/france-regions-map.html
-
Hi Brian,
Yes I agree, it would be easier and faster to be able to pick the region from a map than from a list.
Hence my suggestionAnd not only for France, but for all countries where you present a list of regions.
Why would you want to refer MRA to something equally un-friendly as other programs doing the same list thing ?
Some (more friendly) apps do present a map to pick from, they even ask you if you want to download a map if it is needed for the route ...
(I'm referring to SkyDemon an air navigation app)But hey, I rest my case, it was only a suggestion to make MRA an even better app than it already is.
Greetz
Francis
-
Even zoeken op google op de plaatsen waar je een kaartje van wil hebben
-
prima idee. ben dit al bij andere app tegen gekomen en de werkt wel overzichtelijk. je kan dan precies zien welke dekking je hebt en wat je kan aanvullen of verwijderen.
-
Yes, of course it would be neat to select regions on a map. However I'd rather see devs squishing bugs and develop features, then drawing maps with regions from all over the world, just for you and me to spare a few Gigabytes.
-
@Con-Hennekens i agree but still select a country or region based on a map would be cool. i know a list works also....
-
@Francis-6 said in Offline kaarten makkelijk kiezen via een kaart:
Maar even over je kaartje dat niet helemaal overeenkomt met de benamingen uit de lijst :
Graag even verduidelijken waar de volgende streken uit uw lijst te vinden zijn of wat ik me daarbij moet voorstellen :Bourgogne-Franche-Comté (de twee dus samen ?)
Nouvelle-Aquitaine
Occitanië
Grand Est
Haut de FranceDat komt omdat dat kaartje van Hans niet meer representatief is voor de huidige situatie naar aanleiding van gewestelijke fuseringen in 2015 of zo. Dit is de correcte kaart, en de namen komen volledig overeen
-
Yes, users can find it themselves.
No, not idealI think it is a marvellous suggestion.
Did we think of this? Yes!
Is it easy to implement? No!
Do we want it in the future? Yes!
Is it the current priority? No!Just download it all for now, make life easy
-
@Corjan-Meijerink said in Offline kaarten makkelijk kiezen via een kaart:
Yes, users can find it themselves.
No, not idealI think it is a marvellous suggestion.
Did we think of this? Yes!
Is it easy to implement? No!
Do we want it in the future? Yes!
Is it the current priority? No!Just download it all for now, make life easy :).
Maybe there is an easy work around …
On top of the list present a map with the names of regions …
(If names are too long … numbers on the map will do fine to
Just one map to display, one can immediately see which regions are needed.
A simple picture explains 1000 times better than an list …