Plaatsing vormingspunten
-
Hoe mooi zou het zijn dat wanneer je bij een bestaande route extra vormingspunten wil toevoegen dat deze dan direct exact OP de route komen te staan. Kan dat überhaupt of blijft het een mooie wens
-
@Marinus-van-Deudekom In de nieuwe app-planner - die nu in beta-test is - kan dat inderdaad heel eenvoudig. Ook in de oude planner die naar de Routelab-planner verwijst kan dat volgens mij al, al moet je heel goed op de lijn klikken.
-
@Rob-Verhoeff, Ook in de app-planner is géén "snap to road" actief. Net als bij de webplanner. Automatisch tussengoevoegde punten gaan dus net als handmatig tussengevoegde punten niet vanzelf op de route, helaas.
In dit voorbeeld is WP2 "automatisch" tussengevoegd door op de lijn te dubbelklikken. Het helpt wel om zover mogelijk in te zoomen voordat je dubbel tikt, maar er is dus geen "snap2road" of "snap2routeline" actief.
-
@Rob-Verhoeff 4.2.0 is reeds voor iedereen live
@Con-Hennekens @Rob-Verhoeff Lang klikken op de routepunt lijn zorgt ervoor dat je direct de lijn kan verslepen, als je dan ook maar iets je vinger beweegt, staat dat punt niet precies op de lijn.
Als je echter één keer klikt op de lijn (tapt) dan zal het te plaatsen routepunt wel degelijk op de routelijn worden geplaatst. Dat is bij bovenstaande ook het geval maar omdat je direct daarna de lijn mag verslepen, lijkt dit al snel niet meer zo
In de website wordt niks slim aan de routelijn danwel weg geplaatst.
-
@Corjan-Meijerink, Dat is niet helemaal conform mijn ervaring, maar ik vertrouw erop als jij dat zegt. Ik heb dikke vingers, dus daar zal het aan liggen
Misschien een micropauze invoegen voordat het WP verschoven kan worden? -
@Con-Hennekens dan kan ik toch aardig met de vinger overweg
-
@Corjan-Meijerink helaas @Corjan-Meijerink zojuist de tap invoering geprobeerd met onderstaande resultaat. Aardig maar niet goed genoeg naar RX standaard gemeten
Deze was na maximaal inzoom een 1 tap met beeldscherm pen, dus niet met mijn dikke vingers
-
@Marinus-van-Deudekom dan heb ik preciezere vingers. In een bestaande route verschillende keren op de routelijn geklikt tussen twee punten. Een nieuw vormingspunt wordt dan geplaatst. Als ik dan op ‘Toevoegen’ klik staat hij werkelijk exact op de bestaande routelijn. En dat gebeurt niet incidenteel maar bij ieder punt dat ik invoeg.
-
@Rob-Verhoeff Daarom had ik het al met een pen gedaan ipv met de vingers
-
@Rob-Verhoeff net voor de zekerheid op mijn iOS apparaat geprobeerd, aardig maar niet op de routelijn. Wel op de weg maar had ik ook getapt
Tenzij dat @Corjan-Meijerink er nog iets mooiers van kan maken, blijft het een mooie wens. Het zou het plannen wel beter maken, zeker voor hen die niet ver genoeg uitzoomen om de routepunten precies op de routelijn te kunnen zetten. -
in mijn ogen ook lastig bij het ingeven van een adres word het viapunt soms op een onbereikbaar punt gezet.
-
@Rob-Verhoeff, Ik weet dat jij scherp bent, maar of dat ook voor je vinger geldt...?
Deze is OP de lijn geklikt met een BlueTooth muis, onder strikt non-moving regime:
Gek genoeg plaatst hij wel een ballonnetje, maar klikt hem niet vast.
-
@Con-Hennekens
Ik werd zelf ook nieuwsgierig en heb het ook even geprobeerd. Maar als ik tab en dan meteen bevestig dan staat het punt vast op de weg. Dat bevestigen had ik niet direct door. Dan kan je heel gemakkelijk, per ongeluk, ahw de weg onder het punt nog verschuiven. Is dat misschien het probleem? -
Iemand zal in deze hele discussie ongetwijfeld de vinger op de zere plek leggen.
-
@Rob-Veerman said in Plaatsing vormingspunten:
Iemand zal in deze hele discussie ongetwijfeld de vinger op de zere plek leggen.
Nice!
-
@Con-Hennekens als je in de app op de betreffende weg klikt wordt het vormingspunt direct op de weg gecentreerd. let wel, je moet het scherm dan niet meer aanraken voordat je op toevoegen hebt gedrukt. Ik zat in het begin ook te tobben maar deze werkwijze bevalt, nu ik erachter gekomen ben, prima
-
@Jan-Weerheim, daar heb ik een makkelijk antwoord op: bij mij niet. Zelfs als ik met de muis exact op de weg klik, floept het waypoint ernaast, en moet ik door de kaart te schuiven corrigeren.
-
@Con-Hennekens ik klik niet met de muis maar tik met mn vinger kort op de weg waar een punt moet komen. Dan verschijnt er een route punt, en is gecentreerd. Dus ik klik niet eerst op de gele knop.
Als dat bij jouw ook niet werkt dan heb ik geen andere tip. -
@Jan-Weerheim said in Plaatsing vormingspunten:
als je in de app op de betreffende weg klikt wordt het vormingspunt direct op de weg gecentreerd.
Exact, bij mij ook.
-
@Rob-Verhoeff, in het filmpje wat ik hierboven poste, zijn de eerste klikken gewoon met de vinger, duidelijk exact op de weg, en de droplet komt er flink naast te staan. Wat ik wel wil weten: verspringt bij jouw óók telkens de kaart zo als je tapped of klikt? Bij mij zie je duidelijk dat de kaart verschuift en draait voordat de droplet wordt gezet.