Genereren shaping points
-
Ik zie steeds het advies terugkomen om voldoende shaping points op te nemen om daarmee het navigatietoestel min of meer te dwingen de route zodanig te berekenen dat die zoveel gelijk is aan de geplande. Daarmee zouden dan eventuele verschillen tussen de diverse merken ook minimaal zijn (TomTom vs Garmin). Het lijkt mij inderdaad een goede optie, maar wie heeft er tijd en zin om urenlang handmatig punten te gaan zitten toevoegen als je lange routes maakt ? Ik vroeg me af of dit niet gewoon gegenereerd kan worden, m.a.w. als de route eenmaal is gepland dat dan de computer automatisch voldoende shaping punten toevoegt. Wellicht is dit eerder al eens geopperd, geen idee. Wie weet er meer van ?
-
@Lex-Metzke said in Genereren shaping points:
maar wie heeft er tijd en zin om urenlang handmatig punten te gaan zitten toevoegen als je lange routes maakt ?
Ik! Is een onderdeel van mijn voorpret en voorbereiding naar een mooie vakantie...
-
@Lex-Metzke Urenlang handmatig shaping points toevoegen is wel heel zwaar aangezet. Je kunt sowieso via de toolkit het aantal shaping points in 1x uitbreiden en even snel checken of dat (het gewenste) effect heeft gehad.
-
@Lex-Metzke said in Genereren shaping points:
Ik vroeg me af of dit niet gewoon gegenereerd kan worden
Ja, dat kan dus al (lang). Via de toolkit. Maar juist dát kost veel tijd met het op de weg zetten van de punten, en verplaatsen zodat ze niet te dicht bij afslagen en rotondes liggen. Het gebruik van de "vergelijk" functie en handmatig wat puntjes toevoegen gaat meestal veel sneller, en met veel beter resultaat.
De beste route is er een met niet méér en niet minder waypoints dan strikt noodzakelijk.
-
Als je Gold hebt...
Dan kun je via toolkit UITBREIDEN kiezen, hierna kun je een aantal ingeven en dan krijg je meerdere punten op de route. Hierna opslaan en klaar is het. -
Probleem van de functie is dat MRA een sterkte neiging heeft om punten automatisch op kruispunten en viaducten te plaatsen.
Je moet hoe dan ook handmatig alle punt langs lopen om te controleren of de punten wel op een "veilige" plek staan.
-
@superg Okay, bedankt voor de hint, dit wist ik dus niet. Ik ga het uitproberen.
-
@Lex-Metzke zet je dan bij het uitzetten van de route gelijk in de toolkit het "vergelijken" met de biede opties OSM en Tom Tom aan dan zie je drie routes die op punten waar ze afwijken met wat extra vormpunten bij elkaar moten worden gebracht. Heb je altijd voor iedereen bijna de perfecte route op OSM, HERE en Tom Tom.