Laatste bèta versie slaat waypoints niet over
-
Afgelopen weekend vier dagen met de motor, MRA en Apple CarPlay gereden. Na dag 1 de beta versie eraf gegooid en met de gewon verder, want in de beta versie werden waypoints bij afwijken van de route niet overgeslagen - en kon ook niet handmatig - en wilde MRA me constant terugsturen. Hoop dat dat in 4.3.1 weer hersteld is. Verder blijft MRA fantastisch!
-
-
@Ad-V welke versie gebruikte je toen waarschijnlijk niet de 311
-
@Marinus-van-Deudekom Jawel, ik update bij elke release. Heb nu besloten de beta niet meer te gebruiken, daar de reguliere app nu alle door mij gewenste eigenschappen biedt
-
@Ad-V IK heb de afgelopen dagen de versie 311 getest met Apple Carplay en ben tot dezelfde conclusie gekomen. Het automatisch overslaan werkt soms slecht en soms niet. In oudere versies verwerkte dit beter.
Verder wil ik wel melden dat ik blij ben met de extra opties die in Carplay erbij gekomen zijn. -
@j-de-jong-0 said in Laatste bèta versie slaat waypoints niet over:
Het automatisch overslaan werkt soms slecht en soms niet. In oudere versies verwerkte dit beter.
In de oudere versies ging MRA juist te soepel om met het overslaan waardoor het kon gebeuren dat je ineens een hele lus uit je route kwijt was. Nu is het algoritme weer iets teruggeschroefd en wat conservatiever met overslaan. Ja, je kunt dus wat langer worden teruggestuurd.
Handmatig overslaan blijft dan de remedie. Overigens heeft dat bij mij in alle voorgaande versies waar die functionaliteit beschikbaar was ook niet geweigerd zoals TS aanhaalt.
-
@Rob-Verhoeff Natuurlijk maak ik gebruik van handmatig overslaan als het automatisch overslaan niet werkt. Maar het zou niet nodig moeten zijn.
Soms gaat het compleet mis na 5x herberekenen van de route blijft het systeem hangen in ‘herberekenen’. Met handmatig verwijderen kan het probleem opgelost worden. -
Ben benieuwd.
Het vlekkeloos werken van auto-skip is een vereiste voor mij. Aangezien ik niet van plan om te stoppen om handmatig een punt over te slaan.
Daarnaast doe ik mijn best om de smartphone niet te bedienen tijdens het rijden. Puur uit veiligheid.
Om dat Android Auto gebruik heb ik de telefoon niet in het zicht zitten. Dat maakt een extra handicap. -
@M-Schrijver, Uiteraard ben ik het met je eens dat de auto-skip functie goed moet werken. Maar effe de WP-tegel rechts boven aantikken onder het rijden is in veel geval veiliger dan weer geërgerd een stop plaats moeten zoeken. Over het algemeen werkt de functie prima in mijn beleving. Wel met het idee dat je zoveel mogelijk van je vooraf geplande route daadwerkelijk wilt rijden. Dat strookt niet altijd met de beleving van een gehaaste motorrijder Overigens zit ook op je AA/CP scherm een knop om een punt over te slaan.
-
@Con-Hennekens
De bediening van AA gaat bij mij via de fysieke knoppen. En dat gaat niet effe snel. De knoppen op het stuur zijn helaas redelijk gevoelloos met handschoenen aan. Er is ook een draai/druk knop. Die werkt perfect en best snel, maar tijdens het rijden is deze uitgeschakeld.
Op andere Honda modellen met touchscreen en AA/ACP wordt het touch-gedeelte tijdens het rijden uitgeschakeld. Dus kan je ook niet effe drukken. Ook dan moet het je met de knoppen op het stuur doen.
Honda is blijkbaar van mening dat je tijdens het rijden gewoon niets op het scherm te zoeken te hebt, wat bediening betreft.Zoals al geschreven heb ik de smartphone uit het zicht. Ik moet de ogen volledig van de weg halen om op de smartphone te een routepunt te skippen.
Eerst het scherm aanzetten, kijken of MRA nog de actieve app is en dan hopen dat ik met mijn handschoen op de juiste plek op het scherm druk. En dat de scherm aanraking ook nog accepteert.Daarnaast wil ik zelf bepalen wanneer en waar ik stop. Niet omdat de navigatie zijn werk niet doet. Daar kan ik mij flink aan ergeren.
Ik ben er helemaal niet vies van om dingen uit te zoeken en uit te proberen. Maar als ik een toerrit doe of op vakantie ben, Ben ik er wel heel erg vies van.Een goed alternatief zou "Siri" of "Hey Google" zijn. Je vraagt MRA dan om een punt te skippen.
-
@M-Schrijver, Ja, als Honda hun ding zo programmeert dat je het niet kunt bedienen tijdens het rijden moeten zij aan hun kant maar wat organiseren. Je beschrijft precies de reden waarom ik niks zie in de integratie in dashboards. Het legt alleen maar beperkingen op.
Je hebt het over fysieke knoppen, maar welke bedoel je dan? Een controller als BarButtons of SilverFox biedt wel degelijk mogelijkheden voor het overslaan van een routepunt.
Er zijn dus best oplossingen, maar je moet ze wel willen toepassen.Een goed alternatief zou "Siri" of "Hey Google" zijn. Je vraagt MRA dan om een punt te skippen.
Dit vind ik best een goede suggestie.
-
Het klopt en is heel vervelend. Soms rij ik 5 km verder voor hij de route weer opneemt.
Dit gaat dan over een testroute die ik heb rij en van buiten ken. Je rijd een waypoint mis en dan probeert hij je telkens weer terug te sturen naar datzelfde waypoint die je gemist hebt.
Gisteren had ik een route gezet met 1 start en 1 eindpunt van 60 km en dit liep volledig mis. Hij nam punt 1 niet en continu probeerde hij mij terug te sturen naar punt 1. Het lukte mij ook niet om routepunt 1 te negeren en naar routepunt 2 te gaan met als gevolg dat mijn vriend de route moest overnemen.
Wij vertrekken dit weekend voor 3 dagen naar dieppe en heb voor de veiligheid 150 routepunten ingesteld voor de routes. denk dat hij dan sneller de punten overneemt.
Zou denk ik toch beter zijn dat als je een routepunt mist hij je naar de meest vloeiende volgende punt van je route terug stuurd moet daarom niet de eerst volgende zijn. -
@Didier-5, dat doet hij ook, maar de start is een VIA punt (hand in plaats van druppel) en MOET je dus raken. Er is een knop in je beeld (rechts boven) waarmee je een routepunt kunt overslaan als je hem mist. Dan had je gewoon voorop kunnen blijven rijden. Daarnaast is het dus beter om het startpunt NIET op je oprit te zetten, maar bijvoorbeeld 100 meter verderop in de route. Dan raak je dat punt vanzelf.