Drop WP on route line
-
It would be great when you want to add a waypoint between existing waypoints, that the waypoint would be dropped ON the route line instead of on the exact place where you click on the map.
When the cursor changes into the + icon and click, a waypoint is added, but often not very precise on the route line. It would be nice if they got "snapped" onto the route line, so you don't have to move them any more.
-
@Con-Hennekens Lijkt mij een prima verbetering. Ik heb toch al het idee dat ik bij controle de punten weer moet aanpassen. Komt dat door een andere kaart of door het meer of minder inzoomen?
-
That would indeed be a good idea
Snapping it to the calculated route would definitely be an improvement.
-
@Corjan-Meijerink, I have a friend who seems to be able to make that happen...
-
-
@Corjan-Meijerink Ik zie een nieuwe update aankomen
-
@Huibertus Zeker, maar dat zal wel nog even duren aangezien dit een website functie betreft, en de website interface wordt over onbepaalde tijd pas opgepakt.
-
dit is weer een probleem waar ik denk dat is niet echt een probleem en als ik wat zeg dan vinden meeste dat het ook geen probleem is.
-
@Bouke-Ent Tsja, wat is een "probleem"? Een "verbetering in gebruiksgemak" is misschien geen "probleem", maar het lijkt me ook niet verkeerd.
En zonder inzicht in een representatief deel van de gebruikerspopulatie, kunnen wij als simpele gebruiker ook niet zeggen of het belangrijk genoeg is om op te pakken. Maar als @Corjan-Meijerink het een goed idee vind, kan het zomaar zijn dat het t.z.t. wordt opgepakt.
-
@Herko-ter-Horst I see it as a bug in the software. If your adding waypoints either manually or via the increase function, they should automatically be added ON the route line.
-
@Herko-ter-Horst daarom mijn reactie. ik heb dit in het verleden al een keer genoemd en toe was antwoord het is geen probleem want je kan eenvoudig in zoomen en je punten op de weg zetten en niet bijvoorbeeld in een sloot. toen was het dus geen probleem maar nu schijnbaar wel. mijn voorstel was om achteraf een functie te hebben op wp op de route lijn te zetten zoals eigenlijk gebeurt bij conversie van een track naar een route. wp moeten juist niet automatisch op een routeerbare punt komen als je bv stukje offroad wilt of een veerpont beslist wilt nemen.