New update 4.1.0 en Android Auto
-
Wegens in de nieuwe update beloofde verbeterde stabiliteit, sinds lange tijd nog eens de app gebruikt met Android Auto (was voorheen waardeloos in deze combinatie) om een route van A naar B te rijden en inderdaad werkt nu perfect !
Echter het oude probleem dat de gesproken routeaanwijzingen zo goed als niet hoorbaar zijn (en ja, alles staat juist ingesteld) is nog steeds aanwezig.
Wanneer komt hier een oplossing voor? -
@Patrick-S0 Dat klinkt vreemd want sinds de update, nu versie 286 heb ik daar geen last meer van. Kan de gesproken tekst goed horen
-
Probeer eens een andere stem.
Zelf gebruik ik de Acapala TTS engine. Deze heeft luidere stemmen. -
ij audio instellingen heb ik enkel com.samsung.smt en com.google.android.tts.
Onder de eerste zitten geen Nederlandstalige stemmen en onder de tweede is het volumeniveau van alle stemmen gelijk, dus nauwelijks hoorbaar.
Ik weet dus niet waar je de acapala tts engine vandaan haaltAan de mensen van MRA: oplossing geluidsniveau aub?
-
Google Play Store. Daar kan je Acapela vinden.
De app is gratis. De stemmen kosten eenmalig geld per stem. -
@Patrick-S0 said in New update 4.1.0 en Android Auto:
Aan de mensen van MRA: oplossing geluidsniveau aub?
De stem is een OS ding (iOS of Android) MRA kan die stem niet ineens luider maken dan die is... Als jij die stem amper hoort, denk ik dat één van je devices in je setup het volume niet op maximaal heeft staan.
-
Alle instellingen voor geluid staan op maximum.
Bij Waze, Google Maps, Tomtom in Android Auto geen enkel probleem, daar kun je zelfs het volume van de stem begeleiding apart in stellen tov het audio.
Bij MRA kan dit niet. Waarom?
Als bij MRA het volume omhoog brengt als de stem spreekt dan is het audio volume oorverdovend luid zodra de stem begeleiding stopt. Bij Waze en andere verhoogt enkel het stem volume. -
@Patrick-S0, deze heb ik niet eerder gehoord... Ik zou een ticket aanmaken op de supportpagina:
https://www.myrouteapp.com/support
Kan het zijn dat je iets van volume-per-app feature hebt op jouw telefoon? Volgens mij hebben sommige Samsungs dat. -
@Con-Hennekens
Sommige iPhone Apps hebben dat ook! -
@Con-Hennekens
Het kunnen scheiden van Navi audio en muziek iets van Android Auto. Dit moet ergens in de MRA Next gebouwd worden. Ik mis deze functie ook.
TomTom kent het ook. Muziek zachtjes op de achtergrond en de navigatie aanwijzing luid en duidelijk. Bij MRA is het nu allebei luid en duidelijk. Waarbij de muziek soms nog luider is dan de navigatie. Dit is app afhankelijk.
Spotify en MRA hebben bij mij een vergelijkbaar volume. Maar Tune-in Radio is luider. Dit is per app niet in te stellen. -
@M-Schrijver said in New update 4.1.0 en Android Auto:
Het kunnen scheiden van Navi audio en muziek iets van Android Auto. Dit moet ergens in de MRA Next gebouwd worden.
Ik heb nog geen Android gezien met een apart kanaal voor Navi. Ook het "Volume per App" is geen officiële Android implementatie. Als ontwikkelaar kun je slechts gebruik maken van de opties die het OS biedt.
-
Android en Android Auto zijn op dat vlak toch echt 2 verschillende dingen.
MRA geeft blijkbaar aan Android Auto door dat het een media app is. TomTom, Waze, etc geven blijkbaar door dat het navigatie apps zijn.Onderstaande afbeelding is van mijn Goldwing. Je ziet daar een aparte instelling voor "Smartphone Navi" en "Smartphone Assistent".
Beide zijn bedoeld voor Android Auto en Apple Carplay.
Ik kan dus de Google Assistent en Android Navigatie onder Android Auto een eigen volume niveau meegeven.
"Smartphone Media staat" niet genoemd omdat dit de standaard is.Je ziet dat "Smartphone navi" op 30 staat. Dat is maximaal volume voor de Goldwing. Dat werkt voor mij. Ik draag oordoppen met het zwaarste filter zodat de windruis zo goed mogelijk weg gefilterd wordt
Muziek heb ik normaal op 10-12 staan. Dat is dus een stuk zachter.
Bij navigatie aanwijzingen wordt de muziek/media naar de achtergrond (lager volume) geduwd. Sommige muziek/media apps gaan zelfs tijdelijk op pauze bij navigatie aanwijzingen.B.T.W
Geluid gaat via de headset niet via de luidsprekers van Goldwing.De Goldwing gaat nog iets verder. De Goldwing heeft een bluetooth kanaal voor de bestuurder en een apart bluetooth kanaal voor de passagier.
Het Smartphone navigatie kanaal wordt alleen aan de bestuurder doorgegeven. De passagier hoort deze niet. Ook het wegdrukken van de muziek/media wordt alleen op het kanaal van de bestuurder gedaan. De passagier merkt het er dus niets van.Zoals je ziet. Er zitten best wel voordelen aan een MRA op het aparte navigatie kanaal.
-
@M-Schrijver, Ik had gemist dat de openingstopic over Android Auto ging. my bad.