Android en Android Auto zijn op dat vlak toch echt 2 verschillende dingen.
MRA geeft blijkbaar aan Android Auto door dat het een media app is. TomTom, Waze, etc geven blijkbaar door dat het navigatie apps zijn.
Onderstaande afbeelding is van mijn Goldwing. Je ziet daar een aparte instelling voor "Smartphone Navi" en "Smartphone Assistent".
Beide zijn bedoeld voor Android Auto en Apple Carplay.
Ik kan dus de Google Assistent en Android Navigatie onder Android Auto een eigen volume niveau meegeven.
"Smartphone Media staat" niet genoemd omdat dit de standaard is.

Je ziet dat "Smartphone navi" op 30 staat. Dat is maximaal volume voor de Goldwing. Dat werkt voor mij. Ik draag oordoppen met het zwaarste filter zodat de windruis zo goed mogelijk weg gefilterd wordt
Muziek heb ik normaal op 10-12 staan. Dat is dus een stuk zachter.
Bij navigatie aanwijzingen wordt de muziek/media naar de achtergrond (lager volume) geduwd. Sommige muziek/media apps gaan zelfs tijdelijk op pauze bij navigatie aanwijzingen.
B.T.W
Geluid gaat via de headset niet via de luidsprekers van Goldwing.
De Goldwing gaat nog iets verder. De Goldwing heeft een bluetooth kanaal voor de bestuurder en een apart bluetooth kanaal voor de passagier.
Het Smartphone navigatie kanaal wordt alleen aan de bestuurder doorgegeven. De passagier hoort deze niet. Ook het wegdrukken van de muziek/media wordt alleen op het kanaal van de bestuurder gedaan. De passagier merkt het er dus niets van.
Zoals je ziet. Er zitten best wel voordelen aan een MRA op het aparte navigatie kanaal.