Scenic route drama
-
Wat een drama zeg, niks als waypoints op de verkeerde weghelft, in zijstraten etc, allemaal doodlopende keer nu om stukken.
Het is sneller/simpeler om ff een route in kurviger te genereren en die ff snel in MRA te bewerken al doe ik dat liever niet. Zeker onderweg moet je toch ff snel iets kunnen freubelen? -
Heb je de punten ook gecontroleerd of de route blindelings gaan rijden?
-
@smuiger, wat verwacht je dan, als je routepunten op de verkeerde weghelften zet? Routes plannen doe je voorafgaand aan de rit. Onderweg is het inderdaad niet meer dan freubelen.
-
@smuiger said in Scenic route drama:
Wat een drama zeg, niks als waypoints op de verkeerde weghelft, in zijstraten etc, allemaal doodlopende keer nu om stukken.
Het is sneller/simpeler om ff een route in kurviger te genereren en die ff snel in MRA te bewerken al doe ik dat liever niet. Zeker onderweg moet je toch ff snel iets kunnen freubelen?Als ik dit zo lees, dan is die hele route al vanaf het begin niet goed gemaakt.
Heb je die route ergens vandaag geplukt? Of heb je die route zelf gemaakt?
Als je die route ergens vandaag hebt geplukt, dan is het vooral raadzaam om die van te voren goed te checken of die correct is. Ik haal ook wel ergens een leuke route vandaan, maar die loop ik altijd zelf nog na. Hoe vaak ik niet ben tegengekomen dat een route ineens een straatje inschiet en dan teruggaat... Verkeerd gereden/wegafsluiting/omleiding/noem maar op...
Heb je de route zelf gemaakt, dan zijn die fouten jouw eigen schuld. Op het moment dat je een route maakt, kan je direct zien waar de waypoints staan en of ze op de juiste weg/weghelft staan.
-
snel iets kunnen freubelen
gaat het even slecht als je de "windy road" functie gebruikt? Dat lijkt me ideaal om snel iets te freubelen.
Maar ergens heb je gelijk dat MRA best wel at beter zijn punten zou kunnen zetten.
-
@Drabslab said in Scenic route drama:
Maar ergens heb je gelijk dat MRA best wel at beter zijn punten zou kunnen zetten.
Gaat dat ooit gebeuren zolang Here ongeveer de "basis" is voor de (optimale) MRA beleving?
Als ik mij niet vergis heeft Here geen scenic functie die nu gebruikt kan worden in MRA. Daarvoor wordt OSM toegepast voor die functies.
Zodoende kunnen de routepunten afwijken op de Here kaarten.
Ik sluit niet uit dat MRA inmiddels wel Here kan gebruiken voor scenic of rondrit generatie. Maar ik herinner me niet dat dat meegedeeld is -
@Nomko-Nomden said in Scenic route drama:
Als ik dit zo lees, dan is die hele route al vanaf het begin niet goed gemaakt.
Zoals je kan lezen heeft MRA de route gemaakt
-
Zoals je kan lezen
Bijzonder is het allerminst om een dergelijke toon aan te slaan naar mensen die toch echt trachten je te helpen door verklaringen voor het gedrag te zoeken of tips te geven om het te voorkomen...