Batterij verbruik MRA
-
Onlangs heb ik gemeld bij het mra-team dat de app ontzettend veel rekenkracht gebruikt waardoor de batterij zo snel leeg loopt. dat een autolader het niet kan bijladen. De telefoon(Samsung) word6ook ontzettend heet. Gisteren heb ik, als proef, de telefoon in vliegtuigmodus gezet. Dat scheelde iets maar dat lijkt me ook niet een oplossing.
Dit probleem heb niet alleen ik. Wij rijden vaak met een groep en daarvan gebruiken er 2 ook de MRA app met beide hetzelfde probleem (zowel Samsung als IPhone). Het team zei dat er slechts 1 eerdere opmerking over was binnengekomen, maar desondanks gaan ze het toch doorzetten aan de ontwikkel afdeling.
Ik gebruik app versie 4.0.2 - 203 op mijn Samsung galaxy Z Flip3 met Android 13Ik ben benieuwd naar de ervaringen hier van andere gebruikers. En hoe jullie een hele dag doorkomen als je de app gebruikt.
-
@Jeroen-15 Het MRA-team wacht op Here omdat het probleem lijkt te liggen bij de Here SDK. Er is nog geen update, maar de Senior Dev voor MRA is op vakantie geweest.
U bent niet de enige met het stroomprobleem. Onlangs verbruikte mijn Android-telefoon ongeveer 17% batterij terwijl hij op een oplader (draadloos) stond voor een route van A naar B gedurende 90 minuten. Halverwege schakelde ik over op TomTom Mobile Go en het apparaat laadde binnen 30 minuten volledig op. Net als jij was ook de telefoon hot met MRA, maar niet met de TomTom-app.
Google-vertaler gebruiken
-
@Dave-J-0
Bedankt voor je feedback.
Ik heb gelijk TomTomGo geïnstalleerd maar daar kan je geen waypoints in weergeven. Dat vond ik juist zo fijn aan de MRA navigatie -
@Jeroen-15 I use an iPhone 11 on a Quadlock mount and have it plugged into a USB socket. I do not experience the same as you. It is true that currently the app uses more power than is desired but my phone charges faster than the energy is consumed.
The developers are working hard on a solution for this and have asked the map supplier HERE for assistance as it is believed that the problem is connected to HERE. -
@Nick-Carthew
My experience: I use an iPhone 7 Plus and charge it on my BMW 1250 GS Adv via the USB socket. The iPhone needs more power than is charged via the USB socket. With an iPhone 13 Pro, the battery consumption is slightly better, but it's also not enough for a day trip... -
@Mopetenpit I had no problems at all this summer with an iPhone 13 and a normal USB socket. Nice puzzle for developers...
-
@Jeroen-15 Ben het helemaal met je eens, maar de TomTom is slechts mijn terugvaloptie, omdat deze wel een track laat zien, maar zonder waypoints.
-
@Rob-Verhoeff which iOS version are you using?
-
@Mopetenpit 16.5.1(c)
-
@Rob-Verhoeff
Thanks for info! I also had the iOS 16.5.1 (c) version on the iPhone (with high battery consumption for me).
I currently have version 16.6 installed. There is supposed to have been some (positive) change in battery consumption... -
@Mopetenpit I have the same problem. A route of 300 km does not finish the App. During use, discharge the battery while it is connected to the 3 amp USB charger. On other forums I read that you can consider using a better cable or a heavier charger. I don't know if people have already experienced this?
-
Dat MRA vanwege HERE momenteel meer rekenkracht nodig heeft dan bijvoorbeeld TomTom of Maps is hier al vaker voorbij gekomen. Zelf ben ik Apple gebruiker en heb ook al heel wat minuten zitten puzzelen met laden.
Een oudere iPhone zal meer zijn best moeten doen met dezelfde berekeningen als een nieuwer model. Het lijkt mij daarom logisch dat deze (eerder) warmer wordt. Sinds iOS 16 zit er een nieuwe beveiliging in de software om oververhitting van de batterij te voorkomen. De helderheid wordt hierbij o.a. zichtbaar verlaagd en het laden van de batterij wordt gepauzeerd, maar het logo van de batterij blijft groen. Via instellingen > batterij kan je een mooi grafiek zien van de laatste 24h. Ook het pauzeren is hier duidelijk in zichtbaar. Tijdens pauzeren loopt de batterij dus leeg.
Mijn ervaring:
- Laden met QI laat de iPhone sneller pauzeren dan via een snoertje.
- Ik heb de beste ervaringen met een 3A lader. 1A werkt echt niet en 2A alleen met een hele lage helderheid (+/- 30%).
- Zet gelijk de helderheid op 60-70% en iPhone zal veel minder pauzeren met laden.
- Zet de navigatie aan en ga gelijk rijden. Hiermee blijft hij (langer) koel en dus laden.
- Boven de 30 graden werkt het gewoon niet best… Kennelijk is dat de grens waarbij we de motor lekker moeten laten staan…
Uiteraard is bovenstaande allemaal indicatief. Gebruik hier momenteel een iPhone 12 en deze zit achter het windscherm in een QuadLock QI lader.
Op een Android zal het allemaal weer net even anders werken qua beveiligingen enz. Ook dit zal per fabrikant en model weer verschillen.Hopelijk komt HERE eerdaags met een update en tot die tijd rommelen we lekker verder
-
-
Batterij van mjjn Samsung android telefoon loopt snel leeg tijdens gebruik MRA op de motor en ook in de auto. Laad kabel aangesloten en zonder MRA snel opgeladen. Toestel wordt ook erg warm. Gisteren kwam er een mededeling op het telefoon toestel dat het oververhit was en op zwart wit modus over ging. Gaarne snel oplossing hiervoor.
-