Routes van de route Expert bij elkaar krijgen
-
Ik heb een vraag over de RouteXpert routes. Ik vind het zoeken van een opvolgende route van een expert vaak een hele opgave, ik neem als voorbeeld Arno van Lochem. Arno heeft een route 03 gemaakt die in Zwitserland en Italië loopt nu is het probleem dat ik niet makkelijk alle delen bij elkaar kan vinden omdat Arno deze semi openbaar heeft gezet, je kan ze dus niet zien in de overzicht van routes in zijn Routes.
Wat ook erg lastig is dat je elke route moet aanklikken en openen om te zien wat de route inhoud en hoe de route loopt, een "mouse over" die de route op de kaart laat zien zou als erg helpen.
Wie heeft er tip die het zoeken van route die bij elkaar horen ook snel bij elkaar zijn te halen. Nu is het in elkaar zetten van routes niet erg lastig en zou ik ze zelf ook kunnen maken maar ter inspiratie zou ik dus graag de route van een route geclusterd zien. -
@Cleo
Het zoeken van routes in een collectie is inderdaad toe aan verbetering. Dit zal opgepakt worden zodra de website en het RouteXpert gedeelte aan de beurt zijn.
Wat je kunt doen is: Ga naar de RouteXpert bibliotheek, filter op Arno van Lochem. Dan krijg je alle routes die Arno in de bibliotheek heeft staan.
Of klik op landenlijst, klik op een land, en je krijgt de collecties.Er zijn al ideeën om de routes in een collectie makkelijker te bezoeken.
-
@Hans-van-de-Ven-MRA-Master Bedankt Hans het filteren is juist het probleem. Als ik filter op Arno van Lochem, wat je blijkbaar alleen kan doen met het vergrootglas aan de boven zijde van de pagina, dan kom ik op zijn profiel terecht en kan dan op het tabblad van zijn routes klikken maar die gewoon leeg, filteren op land geeft teveel routes en om dat de routes soms Italië beginnen of in Zwitserland eindigen en visa versa is het een uitdaging om de route compleet te krijgen.
Tenzij ik iets over het oog zie hoe je ergens anders kan filteren is het op dit moment zeer listig. -
Aha, de app heeft filters maar de website niet. Laat ik nu graag mijn reizen graag voorbereiden op een groot scherm zodat ik eenvoudig kan kijken, wijzigen of aanpassen en daarvoor veel tabbladen open heb staan
Dus mijn probleem zit dus vooral in de website die is te beperkt op dit moment -
Leuker nog op een minder beveiligde laptop, niet van mij, zie ik inderdaad wel de filters staan op de website. Iets in de website zorgt ervoor dat mijn beveiliging de pull down menu's wegfiltert.
Eens uitzoeken of ik deze beveiliging aan kan passen zonder dat tracking en andere onfrisse zaken een kans krijgt. -
@Cleo, Ik ben met je eens, het vinden van routes blijft best lastig. Maar op de website kun je óók fileteren op de naam van de RouteExpert:
Ga in je Routelab naar Bibliotheek, en zie daar
Héél vreemd dat die routes niet in zijn profiel staan. Stuur Arno van Lochem een vriendverzoek, ik denk dat je dan wèl alle routes in zijn profiel ziet (hij deelt schijnbaar alleen met vrienden) -
@Cleo Weet je zeker dat een beveiligingsprobleem is en niet bijvoorbeeld aan de breedte van je browser-venster ligt? Bij een smal venster/scherm komen sommige zaken op een andere plek te staan.
Ik zie dat bij een heel smal venster, de filters onder een aparte knop onderaan de pagina komen te staan.
-
Gisteravond getest het ligt aan de bevuiling dat ik doe pull down menu niet hebben, word het filteren even stil gezet dan verschijnt het menu wel. Opmerkelijk is dat van alle pagina’s bij deze de menu’s worden weggefilterd, het word echt geblokkeerd zag ik in de log.
-
Op mijn telefoon, zie de 2 knoppen onder
-
Overigens nu de filters wel tijdelijk zichtbaar zijn is het gemis van een muisover om het verloop van de route te zien toch wel groot. Je krijt pas te zien welke roue het is als je klikt op het icoon, je moet dan goed het begin en eindpunt onthouden want daar ligt een stukje resterende route.
Als je een route weg klikt die rechtsonder verschijnt dan verandert ook het zoom niveau om die route weergeeft. Het is omslachtig maar met veel geduld kom je een eind maar je weet nooit of je alle routes hebt om een route samen te stellen.Het is wel opmerkelijk dat alleen de routeexpert gedeelte de spyware, reclame en andere filters die ik heb lijkt te triggeren, er zit een stukje code in wat niet fijn gevonden word.
-
@Hans-van-de-Ven-MRA-Master Filters heb je ook op de website maar lijstweergave niet, Maar het gaat er mij dus om om, als voorbeeld, alle segmenten van de route R03 van Arno bij elkaar te die loopt in Frankrijk, Zwitserland en Italië maar er ik mis een stukje, op zich niet erg dan kan je dit zelf maken.
Ik vind het soms handig om de route van een ander te lenen en deze te gebruiken voor een eigen route waar ik nog een stukje mis.
Een ding heb ik wel geleerd dat je vaak onderschat hoeveel tijd het kost om route te rijden en dat je reis dan meer op een racewedstrijd lijkt dan een vakantie. -
Als je R03 in je eigen bibliotheek zet, heb je toch alle segmenten. Of bedoel je ook de andere routes?
Als je in de bibliotheek een route gevonden hebt, rechtermuisknop en openen in een nieuw tabblad. Zo blijf je in in de bibliotheek en kun je verder zoeken -
Ik wil graag mijn eigen routes combineren met route van expert maar alleen voor die gedeelten waar ik zelf nog geen goed traject heb gevonden. Kort gezegd ik raap routes van mezelf en anderen bij elkaar om er een mooi gerecht van te maken. Aan gezien ik zelf wel erg veel gereisd heb gaat het me om stukken waar ik zelf nog onbekend mee ben.
Als je bij een muis over de route snel krijg te zien dan zie ik of deze aansluit bij mijn eigen trajecten.
Het is nog niet eens zeker of ik de routes ga gebruiken maar wil alternatieven hebben voor het geval het weer parten speelt of dat ik weer eens teveel hooi op mijn voorvork heb genomen.
-
@Cleo Hoi Cleo, aangezien ik niet elke dag het forum bezoek zie ik nu pas dit draadje, waarin je één van mijn routes als voorbeeld aangehaald hebt. Ik neem aan dat je het over 'R03 - Maccagno to Sisikon' hebt?
Wil je nog eens naar deze route kijken (https://www.myrouteapp.com/nl/motor-en-auto-routes/ch/Bern/3984828/R03---Maccagno-to-Sisikon) en aangeven of je met deze simpele oplossing al verder komt? Kijk met name even naar het intro (Route samenvatting) en de snelkoppelingen, net onder de twee kleine foto's. -
Arno bedankt. Deze route had ik inderdaad al gevonden maar je hebt nog twee routes die beginnen met R03 die ik ook had vonden.
Ik ben bezig met de route de Grand Alpes maar weet nog niet of het volgende gedeelte de Pyreneen wordt of links gezellig Italie induiken. Richting Italie kwam ik op je routes terecht vandaar de vragen.