Kan route niet berekenen
-
Sommige routes worden keurig berekend, maar sommige niet.
Het is behoorlijk frustrerend, want ik krijg geen patroon ontdekt.
Dus of ik nu online of offline navigeer: ik krijg de kaart met de route wel te zien mar navigeren ho maar.Herkent iemand dit? En nog mooier: wat is de oplossing?
Ik ben overigens niet zo heel erg onder de indruk tot nu toe.
De app valt soms spontaan uit. En bovenstaand probleem maakt de app zelfs onbruikbaar. -
@Paul-e9 Beste Paul
Met je bericht zoals je het opschrijft kunnen we niet zoveel. Het zou helpen als je de problemen die je ervaart wat duidelijker zou kunnen omschrijven. Misschien de routes die het bij jou niet doen, volgens jouw post, hier delen en zorg er dan voor dat ze op publiekelijk staan. Een route die niet zou willen starten, heb ik nog niet gezien maar voor alles is een eerste keer.
Weet waarom, waardoor of in welke omstandigheden de app uitvalt. Het helpt dan om te vertellen waarmee je probeert te navigeren.
Ik schat dat als je de eerste stappen wel goed gaat zetten dat je wel onder de indruk gaat zijn van de app. Is die perfect, nee dat dan nog niet maar is hij beter dan de rest van het aanbod zeker wel. Samen zorgen we ervoor dat de app nog beter wordt.
Have fun -
@Paul-e9 first question do you have a license for Navigation Next? In the app go into options and click on manage account to see your current subscriptions.
If you have a license and the navigate button does not appear, check that the travel mode is set to Car. You can also share a link to a route (make it public) as an example of the problem you're having. -
@RetiredWingMan Yep, I do have Navigation Next. I will change the mode to "car" and see if that makes a difference.
-
Dag Marinus,
Dank voor je reactie.
Je geeft aan dat je niet zoveel met mijn omschrijving kunt. Maar veel meer kan ik er ook niet aan toevoegen. Maar toch ... nooit geschoten, altijd mis ...
Het 1e punt gaat over het berekenen van de route.
Ik wil met de motor naar Bilbao. Als met Nav Next online het adres op zoek, dan gaat dat goed. Zie screenshot.Maar ik heb onderweg geen wifi/4g, dus ik heb de kaarten van Nederland, Belgiƫ, Frankrijk en Spanje gedownload zodat ik offline kan navigeren.
Dus ik zet WiFi uit en locatie aan (die stand gebruik ik vaker, bijvoorbeeld voor rondritten of naar Monschau etc) en dan gaat het mis. Er komt geen route in beeld en verschijnt de melding "Kan route niet berekenen". Dus het gebeurt precies zoals nog nooit hebt meegemaakt: de route start niet.Dan het 2e punt: het uitvallen van de app. Geen idee, ik heb geen patroon kunnen ontdekken. Grofweg om de 5 keer de app starten, stopt die spontaan helemaal. Moet je de app opnieuw starten en de route opnieuw laden.
-
@Paul-e9 I have already reported some issues like that tested on Android and IOS but haven't got any answer yet. In my case i leave the planned route in the exact place that internet connection drops, and comes back up after a few seconds, but the route calculation is not doing anything until I close the navigation and resume it .... Below is the video that I already sent to the developers (and i have another one for android with the same result)
https://drive.google.com/file/d/1GaEYJrRpXx-EPJRkLBv9_UaT5n4erL8x/view?usp=drive_link -
Ik heb wellicht 1 oorzaak gevonden.
Het duurt soms heel lang (15 min) maar dan komt de (offline) route soms alsnog. De truuk zit in het woord "soms": je weet niet of de route komt of niet. Ik heb ook 30 min gewacht en het zandlopertje maar draaien.Wat ook lijkt te helpen, is de browsegeschiedenis van Google te verwijderen. Wat dat met MRA te maken heeft? Geen idee, maar de bestemming wordt dan wel sneller gevonden.
Wordt vervolgd mensen ...