Data verbinding Android Auto België
-
Als ik een route rij over Belgisch grondgebied dan valt mijn data verbinding weg en werkt de navigatie niet meer. Hoe dit op te lossen? Ik lees wel iets over Offline navigeren maar hoe werkt dat precies in de praktijk? moet ik dan bij aanvang van de desbetreffende route al Offline navigeren aanvinken?
-
@Mart-g dat zou ik inderdaad doen. Klik de offline navigation aan en zorg ervoor dat je route ook offline te bereiken is op je toestel.
-
@Marinus-van-Deudekom Bedankt voor de reactie, maar dan heb ik zeker geen actuele verkeersinformatie meer op mijn route zoals wegwerkzaamheden en omleidingen? Mocht dit het geval zijn dan zeker inzoomen op de kaart en naar het volgende routepunt navigeren?
-
@Mart-g Andere vraag is waarom je verbinding wegvalt en wat er dan gebeurt.
A. waarom valt de verbinding weg? Heb je data roaming uit staan? Voor zover ik weet, ondersteunen alle providers tegenwoordig "roam like at home", waarmee je binnen "zone 1" (vrijwel alle Europese landen) tegen dezelfde tarieven belt en data kan gebruiken als in Nederland. Je loopt dus niet (meer, zoals vroeger nog wel eens het geval was) tegen extra kosten aan door in het buitenland je data roaming aan te laten staan.
B. gebeurt dit alleen bij MRA, of hebben andere apps er ook last van (als het vanwege data roaming is, zouden alle apps hier last van moeten hebben).
-
@Herko-ter-Horst Nou ik heb dit probleem alleen maar als ik over Belgisch grondgebied rijdt. Ben pas naar Oostenrijk geweest maar ook als ik even op de motor een stukje door Duitsland ga heb ik dat probleem nooit. Dus waarom het alleen met het door België wel mis gaat weet ik dus niet
-
@Mart-g misschien net een klein stukje over de grens. Dan heb ik dat ook wel eens. Als ik verder België in ga is het bij mij opgelost.
-
@Marinus-van-Deudekom Dat zou goed kunnen want dat gebeurt ook met een telefoongesprek als ik de grens over ga dat wordt de verbinding ook verbroken. En eerlijk gezegd als ik met de motor de grens over ga in België dan rij ik meestal in het grensgebied ga nooit ver België in op de motor. En het is niet alleen met de MRA app ook Google maps heeft dan geen bereik meer.