milieuzones
-
Is het mogelijk om milieuzones waarschuwing te zien bij het maken van de route ?
-
@klaas-kramer-0 Milieuzones zijn in en uit te schakelen via de Tools menu, maar ook alleen als je de HERE kaart gebruikt! De andere kaarten hebben deze functionaliteit niet.
-
Zojuist even een test gedaan in Frankrijk... Werkt niet...
De spelregels zijn ook overal anders, dus ik ben benieuwd welke voertuiggegevens MRA/HERE gebruikt. De optie lijkt mij nu veel te algemeen.
-
@CD130 Turn on the HERE Logistics overlay map and you should at least see the environment zones.
-
@CD130 Heb je de transportmodus op auto staan (auto = automobiel)? De transportmodus Motor is te beperkt. En in 99% van alle gevallen zijn de transportmodi voor auto en motor identiek. Die ene procent is meestal off-road rijden met de motor.
-
@Nomko-Nomden Bedankt voor je tip. Stond inderdaad op motor, maar ik merk dat het in de auto modus ook niet goed werkt.
-
@klaas-kramer-0, ik denk niet dat je waarschuwingen krijgt. De calculatie zal je om milieuzones heen navigeren. Maar net als met snelweg vermijden: als je zelf een waypoint in een zone zet, gaat die er tóch naartoe.
-
@Con-Hennekens behalve in Grenoble…. Daar stuurt die je altijd door de milieuzone heen De waypoints heb ik in het voorbeeld buiten de zone geplaatst en andere Franse steden heb ik niet geprobeerd.
-
@CD130, dat is ronduit stom... Maar ik heb ook geen idee hoe HERE milieuzones registreert. Misschien gaat het daar fout?
-
@CD130 Heeft het niet te maken dat je die milieuzones wel in mag rijden met een geldige milieusticker? Want als dat het geval is, dan snap ik het best dat je er wel een route doorheen kan plaatsen wellicht ook omdat MRA (en wellicht overige routeplanners) ervan uitgaan dat je dergelijke milieuzones wel in mag rijden met een ontheffing/sticker/electrische badge.
Ik heb zelf ook een beetje zitten te fröbelen en met seizoenafsluiting aangevinkt en met milieuzones vermijden aangevinkt (onder HERE) kan ik ook gewoon routes aanmaken in MRA.
-
@Nomko-Nomden dat zou wel een aparte reden zijn als dat zo is. In bijvoorbeeld Delft kan je straks ook tegen betaling de milieuzone in en zo hebben alle steden weer hun eigen spelregels. Ook bestaan er veel verschillende regels rondom o.a. datum eerste toelating, type brandstof, uitstoot, geluid (db) en voertuigcategorie. Deze optie vanuit HERE is daarom in de huidige vorm totaal nutteloos