Vreemd gedrag MRA
-
Ik heb een route van een vriend gekregen. Deze route geopend en op mijn eigen account opgeslagen. Tijdens het nalopen van deze route stonden 50 van de 68 route punten naast de weg. deze allemaal correct neer gezet en de route vergeleken met OSM en de route gelijk gemaakt. Deze weer vergeleken met TT en ook gelijk gemaakt. Nu blijft er een raar stukje in de TT route staan die ik er niet uit krijg. Het vreemde is echter dat mijn vriend als hij mijn versie van deze route opent hier niks van ziet. En hij had ook geen route punten naast de weg staat in zijn originele route.
-
Vreemd, zou je de url van de route hier willen delen? Zorg ervoor dat de route openbaar staat
-
@Rolf-Engelsman In welke kaart is de route van jouw vriend gemaakt?
Jij gebruikt zo te zien de HERE kaart als ondergrond om routes aan te maken, dit kan waarschijnlijk al verklaren waarom het merendeel van de routepunten naast de weg lagen.
Er kunnen afwijkingen zitten in de kaart lay-out's waardoor er kleine verschillen in routes ontstaan. Dus routepunten naast de weg, maar ook dat de ene kaart wegafsluitingen voor bepaalde voertuigen direct detecteert en bij een andere kaart moet je dan een instelling in MRA wijzigen.
Maar wat @Hans-van-de-Ven-MR-MRA al meld, plaats hier een link naar de route zodat we kunnen meekijken wat er loos is.
-
@Nomko-Nomden
https://www.myrouteapp.com/route/open/10247404Als het goed is is dit de url.
-
@Rolf-Engelsman hoi Rolf
Naar je route gekeken. Er staan nog zo’n 10 routepunten naast de route. De rest staat er redelijk op maar zeker niet perfect. Als je de route vergelijkt met TT en OSM is het handig ze allemaal tegelijk op je scherm te hebben zodat je de verschillen goed kunt zien. Als je dat dan doet moet het giedkknen -
@Marinus-van-Deudekom bedankt voor het kijken. Waarschijnlijk moet ik dan nog beter inzoomen. Uit de laatste webbinar had ik begrepen dat je een route eerst met OSM en dan met TT vergelijkt (of andersom).
Maar voor het rare stukje bij punt 25 in de vergelijking met TT is er dus geen verklaring. -
@Rolf-Engelsman Hoi Rolf
Punt 25 is een van die routepunten die NAAST de route staan. Dat is al een reden om problemen te krijgen. Bovendien zie je dat de TomTom kaart net na 25 net ff anders is dan Here en OSM
zie de afbeeldingen hieronder
de volgende afbeelding is max ingezoomed. Dat doe je door op het vergrootglas te klikken
-
@Rolf-Engelsman Ik doe ze bij het controleren van de route allebei tegelijk.
ik heb punt 25 in onderstaande afbeelding zo gezet dat hij goed staat voor alle 3
Voor het navigeren houden we aan dat het routepunt "perfect" MOET staan voor de Here kaart en als het ff kan ook perfect voor TomTom en OSM
In dit geval dus een klein beetje naar boven geschoven zoals hieronder, dus op het snijvlak van de drie kaartmappen
Als je ze zo plaatst zijn de RouteXperts trots op je
Have fun -
@Marinus-van-Deudekom
Ik blijf dit toch vreemd vinden. In TT een afslag naar links, rotonde en weer door, en na punt 25 lijkt een splitsing maar daar gaat TT off road. Ik rij een BMW RT en mijn vriend een GSA, dus voor hem is off road niet zo‘n probleem. -
@Rolf-Engelsman dat lijkt alleen maar Rolf.
Als je daar de TomTom kaart selecteert zie je dat dat materiaal net een beetje afwijkt. Is dus redelijk normaal -
dat zijn kaartafwijkingen, de wegen kunnen op de OSM, Here- en TomTom kaart van elkaar afwijken omdat ze nu eenmaal anders zijn. Belangrijkste is dat de lijnen dezelfde route volgen, en dat doet de route in je voorbeeld. de beste plaatsing van de punten is dus op het snijpunt van de 3 lijnen (indien mogelijk)