opnieuw problemen met mra navigatie
-
vandaag een route gereden nadat ik die uit de bibliotheek had gehaald en start/finish had aangepast en hier en daar ingekort, een mooie route die ik voor het eerst samen met mijn vrouw heb gereden, het was later op de dag wel warm, misschien dat daar de problemen mee samenhangen, geen idee.
Maar goed 3/4 van de rit ging perfect totdat ik bij pauze ( routepunt 35) kwam en weer verder wilde gaan na een drankje, de kaart was helemaal van slag, wat ik ook probeerde ik was niet meer in beeld op de kaart, uiteindelijk even gestopt om een screenshot te maken en maar de route afgebroken en met mijn backup, de Zumo xt naar huis gereden
https://www.myrouteapp.com/nl/social/route/9894939?mode=share
https://share.icloud.com/photos/0a3u-QhE2JiATcH4bjvbsE1gw -
@marc-van-der-heijden Er is een nieuwe functie in de maak die je de route laat (her)starten vanaf het dichtsbijzijnde routepunt. Je zou voor nu de app geforceerd kunnen afsluiten, de route opnieuw laden en op de kaart het routepunt van waar je de route wilt vervolgen lang ingedrukt houden. Alle voorgaande punten in je route worden dan overgeslagen. Als je ook de tracklog geactiveerd hebt bij de start van je route, dan vraagt de app je ook of je die tracklog wilt hervatten.
In je route zie ik overigens diverse punten die behoorlijk ver van de weg afliggen. Kennelijk heeft dat geen invloed op je navigatie. Dat is ook wel eens anders geweest!
-
@Rob-Verhoeff said in opnieuw problemen met mra navigatie:
@marc-van-der-heijden Er is een nieuwe functie in de maak die je de route laat (her)starten vanaf het dichtsbijzijnde routepunt. Je zou voor nu de app geforceerd kunnen afsluiten, de route opnieuw laden en op de kaart het routepunt van waar je de route wilt vervolgen lang ingedrukt houden. Alle voorgaande punten in je route worden dan overgeslagen. Als je ook de tracklog geactiveerd hebt bij de start van je route, dan vraagt de app je ook of je die tracklog wilt hervatten.
In je route zie ik overigens diverse punten die behoorlijk ver van de weg afliggen. Kennelijk heeft dat geen invloed op je navigatie. Dat is ook wel eens anders geweest!
Bedankt, gaan we de volgende keer proberen!
-
@marc-van-der-heijden
Hallo Marc,
De situatie op je screenshot is niet zo gek ver weg van waar je stond
het is bij de tweede rotonde tussen jouw routepunten 37 en 38.
er is in Nederland maar één Larenweg en ook maar één zwartbroekseweg. dus met Google Maps was de locatie gauw gevonden.
Als je had uitgezoomd had je het waarschijnlijk wel gezien,
Blijft natuurlijk dat het geklooi met die routepunten in My Route app, al jaren redelijk suf is.succes,
Bert
-
Hey @Rob-Verhoeff dit is precies hetzelfde probleem waar ik ook steeds tegenaan loop. Wil jij de video die ik eerder gemaakt heb delen met @Corjan-Meijerink ?
-
@Bert-Ewalds said in opnieuw problemen met mra navigatie:
Blijft natuurlijk dat het geklooi met die routepunten in My Route app, al jaren redelijk suf is.
Het "geklooi" met routepunten is juist wat MRA zo fantastisch maakt. Een Zumo is onvergelijkbaar veel méér ellende...
Wat mij vaak verbaast is dat sommigen bij de eerste tegenslag teruggrijpen naar hun "backup" zumo of rider, maar het effe herstarten van de app blijkbaar te lastig vinden.
Als je écht een bug-report wilt doen, maak je een kort verslagje van wat je allemaal hebt geprobeerd om de situatie te herstellen, bij voorkeur met een schermopname. Had je bijvoorbeeld al eens op het kompasje gedrukt om te centeren? Had je al eens een force-close gedaan van de app, en opnieuw gestart? Zonder dat soort informatie is het oplossen van het probleem (als dat er al is, want misschien had je gewoon per ongeluk de kaart verschoven?) geen beginnen aan.
-
@CD130, een ticket aanmaken is altijd prima, maar je kunt ook zelf die video hier linken. Kunnen we allemaal meegenieten en je maakt het probleem van @marc-van-der-heijden misschien wat inzichtelijker.
-
@Con-Hennekens je hebt gelijk hoor, maar wil hem vanwege locatie/privacy niet openbaar delen Zal dit weekend een nieuwe poging wagen om een video te maken.